Page 1

Практична робота №5

 

Тема: Проведення технічного обслуговування тракторів

Мета роботи: Отримати практичні знання з технічного обслуговування тракторів

Теоретичні відомості

Технічне обслуговування тракторів включає в себе систему заходів профілактичного характе­ру, спрямованих на створення умов найповільнішого наро­стання спрацювань у з'єднаннях і виключення можливостей технічних несправностей. Обслуговування провадиться планово в суворо встановлені строки і передбачає такі ви­ди: щозмінне технічне обслуговування (ЩТО), проводять до початку зміни (через 8-10 год),  перше технічне обслуговуван­ня (ТО-1), друге технічне обслуговування (ТО-2), третє технічне обслуговування (ТО-3) та сезоне технічне обслуговування (СТО).

Цикл технічного обслуговування - це найменший за по­вторюваністю період експлуатації трактора, протягом якого ви­конують у визначеній послідовності встановлені види тех­нічного обслуговування, передбачені нормативно-технічною документацією. Періодичність технічного обслуговування тракторів наведена в таблиці 1. Порядок проведення технічних обслуговувань: 1-1-1-2-1-1-1-2-1-1-1-2-1-1-1-3. Таким чином, цикл планового технічного обслуговування тракторів становить 960 год. роботи двигуна під навантаженням.

Таблиця 1

 Періодичність технічного обслуговування тракторів на кг витраченого дизельного палива

Марка трактора або самохідного шасі

ТО-1

ТО-2

ТО-3

Ремонти

Витрата палива, кг.

Умовний еталонний гектар

Витрата палива, кг.

Умовний еталонний гектар

Витрата палива, кг.

Умовний еталонний гектар

поточний

капітальний

Витрата палива, кг.

Умовний еталонний гектар

Витрата палива, кг.

Умовний еталонний гектар

К-701

2300

200

9200

800

36800

3200

73600

6400

220800

19200

К-700

1600

150

6400

600

25600

2400

51200

4800

153600

14400

Т-150

1200

120

4800

480

19200

1920

38400

3840

115200

11520

Т-150К

1250

120

5000

480

20000

1920

40000

3840

120000

11520

Т-4А, Т-130

950

100

3800

400

15200

1600

30400

3200

91200

19600

ДТ-75М

840

80

3360

320

13440

1280

26880

2560

70640

7680

Т-74, ДТ-75

650

70

2600

280

10400

1120

20800

2240

62400

6720

Т-70С

500

60

2000

240

8000

960

16000

1920

48000

5760

МТЗ-80 (82)

550

50

2200

200

8800

800

17600

1600

52800

4800

ЮМЗ-6Л

400

40

1600

160

6400

640

12800

1280

38400

3840

Т-40 (Т-40А)

350

40

1400

160

5600

640

11200

1280

33600

3840

Т-25, ДТ-20

180

25

720

100

2880

400

5760

800

17280

2400

Т-16М

130

15

520

60

2040

240

4080

480

12240

1440

Періодичність  у годинах напрацювання для тракторів усіх марок

 

60

240

960

1920

5760

Згідно з ГОСТ 20793-81 для тракторів, рішення про постановку на виробництво яких прийнято після  1 січня 1982 р., періодичність ТО-1 повинна становити 125 год. наробітку, ТО-2 –500, ТО-3 –1000 год. напрацювання.

Допускається, залежно від умов експлуатації тракторів, відхилення встановленої періодичності проведення  технічних обслуговувань до ±10%. Якщо для трактора не передбачена експлуатаційна обкатка, то до ТО-1 повинні бути включені роботи зазначенні  в експлуатаційній документації заводу–виготівнику.

ЩТО включає зовнішнє очищення трактора і огляд вуз­лів, перевірку рівня масла в піддоні картера двигуна, охо­лоджуючої рідини в радіаторі, яку за необхідності слід долити до заданого рівня, контроль роботоздатності двигуна, ру­льового механізму, системи освітлення та сигналізації, скло­очисника і гальм.

Хід роботи

 Проведення операцій технічного обслуговування тракторів проводять згідно із технологічними картами. Технологіч­на карта для перевірки роботи агрегатів трактора МТЗ-80 при ТО-1 наведена в таблиці 2.

Таблиця 2.

Технологічна карта для перевірки роботи агрегатів трактора МТЗ-80

№ п/п

Зміст робіт і технічні умови

1

Після закінчення зміни перевірити роботу дви­гуна і покази контрольно-вимірювальних прила­дів. За нормальної роботи двигуна покази при­ладів повинні бути такими:

масляного манометра —  І—2 кг/см2;

масляного термометра — 70—90°С;

водяного термометра — 75—95°С;

амперметра — не більше 5а.

При тиску масла менше 0,5 кг/см3, температурі масла більше 90°С, води вище 95°С робота на тракторі забороняється.

2

Перевірити роботу приладів освітлення. При відповідних положеннях вимикачів повинні вми­катись і вимикатись передні і задні фари, ламп щитка приладів і плафона.

3

Перевірити роботу звукового сигналу. При на­тисканні на його кнопку повинен бути звучний, але недеренчливий звук.

4

Перевірити регулювання механізмів керуван­ня силової передачі. Передачі у випадку повністю вимкненої муфти зчеплення повинні легко переклю­чатися.

 Довільне включення і виключення шестерень коробки передач не допускається. Муфта зчеп­лення повинна легко вимикатись, повністю від'єд­нувати двигун від трансмісії і забезпечувати плавне рушання трактора.

5

Оглянути і прослухати двигун. При положенні важеля подачі палива в середній і в нижній час­тинах сектора прогрітий двигун повинен працю­вати стійко, рівномірно, із вихлопом без диму. Під час роботи двигуна, при переході з малих обертів на нормальні, не повинно бути дзвінких стуків у верхній частині циліндрів.


Продовження табл.2

6

Перевірити роботу гідравлічної системи. Для цього потрібно включити гідронасос, довести тем­пературу масла до 35—65°С і перевірити дію всіх важелів розподільника.

Важелі повинні надійно утримуватись в поло­женнях «підйом», «опускання», «плаваюче» й ав­томатично повертатись в нейтральне положення. При збільшенні числа обертів колінчастого вала двигуна розподільник повинен працювати безшум­но.

7

Прослухати на ходу трактора роботу агрегатів силової передачі. При цьому їх шестірні не по­винні створювати різкого шуму і стуків; допус­кається тільки рівномірний шум.

8

Зупинити двигун і негайно перевірити на слух роботу ротора масляної центрифуги. Ротор пови­нен обертатись за інерцією, створюючи затухаю­чий шум. Вимкнути гідронасос.

СТО тракторів виконують у періоди підготовки до осін­ньо-зимових умов при температурі навколишнього повітря нижче -5 °С та весняно-літніх - при температурі вище +5 °С. Його поєднують з черговим технічним обслуговуван­ням.

При переході до експлуатації в осінньо-зимовий період виконують такі роботи:

·            заправляють системи охолодження рідиною, що не за­мерзає при низькій температурі, вмикають індивідуальний підігрівник і встановлюють утеплювальні чохли, замінюють масла літніх сортів на зимове, відповідно до таблиці мащен­ня, вимикають радіатор системи мащення двигуна, вста­новлюють гвинт сезонного регулювання реле-регулятора в положення «З» — зима;

·        доводять щільність електроліту в акумуляторах до зимо­вої норми, перевіряють роботоздатність засобів, що полег­шують пуск двигуна.

Виявлені несправності усувають. Систему живлення заправляють дизельним паливом зи­мових сортів.

При переході до експлуатації у весняно-літній період виконують такі роботи:

·          зні­мають з трактора утеплювальні чохли; вмикають радіатор системи мащення двигуна; вимикають від системи охоло­дження індивідуальний підігрівник;

·        встановлюють гвинт сезонного регулювання реле-регу­лятора в положення «Л» — літо;

доводять щільність електроліту в батареях акумуляторів до літньої норми;

·        зливають незамерзаючу рідину із системи охолодження двигуна і, за необхідності, видаляють накип з подальшою за­правкою м'якою водою;

·        дозаправляють систему живлення двигуна паливом літ­нього сорту.

Під час експлуатації тракторів в особливих умовах до­пускається зменшити періодичність ТО-1, ТО-2 і ТО-3, а та­кож вводити спеціальні роботи з технічного обслуговування складових частин, для яких ці умови є важкими. До особливих умов використання тракторів належать пустелі, пі­щані ґрунти, підвищена запиленість повітря та низька його температура, кам'янисті ґрунти, високогірні райони.

 

Зміст звіту по роботі

1. Теоретичні відомості.