МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ
УКРАЇНИ
ЛУЦЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ
УНІВЕРСИТЕТ
ФАКУЛЬТЕТ АРХІТЕКТУРИ,
БУДІВНИЦТВА ТА ДИЗАЙНУ
ЗАТВЕРДЖУЮ Декан факультету архітектури, будівництва та дизайну _________________ О. АНДРІЙЧУК «__» _________________ 2023 р. |
ЗАТВЕРДЖУЮ Голова НМР ____________ Н. КОВАЛЬЧУК «__» _________________ 2023 р. |
РОБОЧА ПРОГРАМА
з
дисципліни «ВСТУП ДО ФАХУ»
ступінь
вищої освіти − бакалавр
галузь
знань – 19 Архітектура та будівництво
спеціальність – 192 Будівництво та цивільна інженерія
освітня
програма – «Будівництво
та цивільна інженерія»
Кафедра будівництва та цивільної інженерії
Форма навчання |
Курс |
Семестр |
Лекції (год.) |
Практ. (семін.) (год.) |
ІРС (год.) |
Тренінг (год.) |
Самост. робота студ. (год.) |
Разом (год.) |
Залік (сем.) |
Екз. (сем.) |
Денна |
1 |
1 |
30 |
15 |
- |
- |
45 |
90 |
1 |
- |
Заочна |
1 |
1 |
6 |
4 |
- |
- |
80 |
90 |
1 |
- |
Луцьк – 2023
Робоча програма
складена на основі ОП підготовки бакалавра галузі знань – 19 Архітектура та
будівництво, спеціальність – 192
Будівництво та цивільна інженерія, затвердженої
Вченою радою Луцького НТУ (протокол № 10 від
25.06.2022 р., протокол № 10 від 27.04.2023 р.).
Робочу програму склала доцент кафедри будівництва та цивільної
інженерії, кандидат технічних
наук Смаль Марія Василівна
Робоча програма затверджена на засіданні кафедри будівництва
та цивільної інженерії, протокол № 18 від
23.06.2023 р.
Завідувач кафедри,
кандидат технічних
наук,
доцент _____________________ Ужегова
О.А.
Розглянуто та
схвалено групою забезпечення ОП «Будівництво та цивільна інженерія», протокол № 20 від
18.06.2023 р.
Гарант ОП,
кандидат технічних
наук,
професор __________________ Андрійчук
О.В.
СТРУКТУРА РОБОЧОЇ ПРОГРАМИ
НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
«ВСТУП ДО
ФАХУ»
Опис дисципліни «Вступ до фаху»
Дисципліна «Вступ до фаху» |
Галузь знань, спеціальність, СВО |
Характеристика навчальної
дисципліни |
Кількість
кредитів – 3 |
галузь
знань (шифр, найменування) – 19 «Архітектура та будівництво» |
Статус дисципліни вибіркова Мова навчання українська |
Кількість
залікових модулів
– 2 |
Спеціальність
(шифр,
найменування) – 192 «Будівництво та цивільна інженерія» |
Рік
підготовки: Денна – 1-й Заочна – 1-й Семестр: Денна – 1-й Заочна – 1-й |
Кількість змістових модулів – 2 |
Ступінь
вищої освіти – бакалавр |
Лекції: Денна – 30 год. Заочна – 6 год. Практичні заняття: Денна – 15год. Заочна – 4 год. |
Загальна
кількість годин –
90 |
|
Самостійна робота: Денна – 45 год. Заочна – 80 год. |
Тижневих
годин – 6, з них
аудиторних – 3 |
|
Вид підсумкового контролю – залік |
2. Мета і завдання дисципліни
«Вступ до фаху»
2.1. Мета вивчення дисципліни
Надання студентам необхідних
знань про будівельну галузь щодо: основних напрямків інженерної діяльності в
галузі будівництва; основних властивостей будівельних матеріалів; організації
будівельного процесу та порядку проведення будівельно-монтажних робіт; основних
вимог до будівель та споруд, їх конструктивних елементів
2.2. Завдання вивчення дисципліни
Формування у студентів комплексного бачення про будівельний
процес та порядок проведення будівельно-монтажних робіт; вивчення заходів з
техніки безпеки при проведенні будівельно-монтажних робіт; опанування
професійної термінології та практичного використання правил формальної логіки.
2.3. Найменування та опис компетентностей,
формування котрих забезпечує вивчення дисципліни
Інтегральна компетентність
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані
задачі та практичні проблеми у галузі архітектури та будівництва, а також у
процесі навчання, що передбачає застосування сучасних теорій та методів
інженерних наук і характеризується комплексністю та невизначеністю умов
Загальні компетентності
1. Здатність реалізувати свої права і
обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного
демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства
права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
2. Здатність зберігати та примножувати
моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі
розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у
загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства,
техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності
для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
3.Здатність до абстрактного мислення, аналізу
та синтезу.
4. Знання та розуміння предметної області та
розуміння професійної діяльності.
5. Здатність спілкуватися державною мовою як
усно, так і письмово.
6. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
7. Здатність вчитися і оволодівати сучасними
знаннями.
8. Здатність працювати в команді.
9. Здійснення безпечної діяльності.
10. Здатність оцінювати та забезпечувати
якість виконуваних робіт.
Фахові компетентності спеціальності
1. Здатність застосовувати у професійній
діяльності фундаментальні знання, досягнення науки, комп’ютерні технології,
сучасні машини, обладнання, методи проектування та моделі досліджень.
2. Здатність аналізувати варіанти проєктних
пропозицій та механізми їх реалізації, обґрунтовувати прийняті проєктні
рішення.
3. Здатність визначати основні
техніко-економічні показники будівель та споруд, виконувати обміри для отримання
повної технічної характеристики та вичерпної інформації про об’єкти
будівництва.
4. Здатність володіти технологічними процесами
при зведенні, опорядженні, експлуатації будівель і споруд та інженерному
облаштуванні.
5. Здатність до розробки раціональної
організації та управління будівельним виробництвом при зведенні, експлуатації,
ремонті й реконструкції об’єктів будівництва та цивільної інженерії.
6. Здатність дотримуватися вимог
законодавства, нормативних документів у сфері будівництва та цивільної
інженерії при здійсненні професійної діяльності.
7. Здатність постійно вдосконалювати
теоретичний рівень знань, генерувати інновації та ефективно використовувати їх
у професійній діяльності для розв’язання складних спеціалізованих задач.
8. Здатність спілкуватися на професійному та
соціальному рівнях з використанням фахової термінології, включаючи усну і
письмову комунікацію державною та іноземними мовами.
2.4. Передумови для вивчення
дисципліни
Пререквізити дисципліни:
·
Фізика;
·
Хімія;
·
Історія
української державності.
2.5. Результати навчання
знати:
- основні тенденції перебігу історичного процесу будівельної галузі;
- термінологію
будівельного виробництва;
- основні властивості будівельних матеріалів;
- структуру будівельного процесу;
- вимоги безпеки при виконанні різного роду будівельних
робіт;
- конструктивні елементи будівель та споруд;
- класифікацію вулиць та доріг.
вміти:
– виконувати пошук нормативно-технічної та
навчальної літератури;
– розрізняти види інженерної діяльності в
будівельній сфері;
– знати історію розвитку будівельної
справи;
– аналізувати основні властивості
будівельних матеріалів;
– розрізняти основні вимоги до будівель та
споруд
– орієнтуватись в основних положеннях
організації будівельного процесу;
– аналізувати сучасний стан досліджень по
створенню наукової продукції;
3.
Програма навчальної дисципліни:
Змістовий модуль 1. Основні тенденції
розвитку будівельної справи. Будівельні матеріали.
Тема 1. Історичний
нарис будівельної справи. Сучасна будівельна справа.
Сучасна
інженерна справа
Розвиток застосування будівельних матеріалів.
Застосування в будівництві розчинів та бетонів. Розвиток будівельних ремесел.
Технологія бетонних і залізобетонних робіт. Концепція розвитку будівельної
техніки. Початок будівельної діяльності. Тенденції розвитку будівельної справи.
Сучасний будівельний ринок і конкуренція. Вимоги до фахової підготовки
інженерних кадрів для будівельної галузі. Інженерно-розрахункова функція
інженера. Основнi
технiко-економiчнi
показники ефективностi
будiвельних
процесів і будiвельно-монтажних
робіт. Органзаційно-управлінські
функції інженера та функції інженера по обслуговуванню поточного виробництва й
контролю. Інноваційна функція
Тема 2. Основи
метрології
Основні ланки контролю якості будівельної
продукції. Історія створення метрологічної системи. Основні визначення
метрології. Еталони і системи одиниць. Технічні вимірювання як засіб отримання
метрологічної інформації. Вимірювальна техніка та її роль у забезпеченні
процесів виробництва. Державна система забезпечення єдності вимірів.
Тема 3.
Основи стандартизації
Державна система
стандартизації в Україні. Основні принципи стандартизації. Нормативні
документи, вимоги до них. Позначення нормативних документів (НД, БН, ТУ).
Національна стандартизація. Міжнародні організації із стандартизації. Модульна
координація розмірів у будівництві: модуль минулого і модуль сучасного; модулі
і правила їх застосування; координатні осі і прив’язка до них конструктивних
елементів; координаційні і конструктивні розміри будівельних конструкцій та
виробів.
Тема 4.
Архітектурні стилі
Основні архітектурні стилі. Формування
архітектурних стилів в Україні
Тема 5.
Міста та населені пункти
Основні визначення. Класифікація населених
пунктів за кількістю населення. Класифікація території населених пунктів за
функціональним призначенням і характером їх використання. Основні
планувально-структурні одиниці міських територій
Тема 6.
Основні властивості матеріалів
Фізичні властивості матеріалів. Механічні
властивості матеріалів. Мінеральні в'яжучі речовини. Повітряні в'яжучі
речовини. Гідравлічні в'яжучі речовини
Тема 7.
Будівельні матеріали
Природні кам’яні матеріали. Будівельна
кераміка. Матеріали і вироби з мінеральних розплавів. Метали і металеві вироби.
Мінеральні в’яжучі речовини. Будівельні розчини. Бетони. Лісові матеріали.
Органічні в’яжучі речовини і матеріали виготовлені на їх основі. Лакофарбові
матеріали. Будівельні пластмаси. Композиційні будівельні матеріали
Тема 8.
Бетон, залізобетон і розчини
Бетони. Залізобетонні вироби. Будівельні
розчини.
Змістовий модуль 2.Характеристика основних
властивостей матеріалів та елементів будинків (споруд). Техніка безпеки при
будівельно-монтажних роботах.
Тема 9.
Ізоляційні матеріали
Гідроізоляційні матеріали. Теплоізоляційні
матеріали. Протикорозійні матеріали. Герметизаційні матеріали
Тема 10.
Конструктивні елементи й схеми будинків.
Будинки та споруди. Конструктивні елементи й
параметри будинків і споруджень. Конструктивні схеми й класифікація будинків і
споруджень.
Тема 11
Основи й фундаменти.
Визначення основ та фундаментів. Основи під
фундаменти будинків і споруд. Фундаменти промислових будинків
Тема 12.
Стіни й перегородки.
Стіни з великих панелей. Стіни з великих
блоків. Стіни із цегли, блоків, каменю й бетону.
Тема 13.
Перекриття й підлоги
Перегородки. Збірні залізобетонні перекриття.
Монолітні залізобетонні перекриття. Перекриття по металевих балках. Підлоги
Тема 14.
Будівельно-монтажні роботи. Техніка безпеки при будівельно-монтажних роботах
Будівельні роботи. Організація
будівельно-монтажних робіт. Техніка безпеки при проведенні земляних робіт.
Техніка безпеки при виробництві цегельної кладки. Техніка безпеки при
виробництві бетонних робіт. Техніка безпеки при виробництві
підйомно-транспортних робіт. Техніка безпеки при проведенні монтажних робіт.
Техніка безпеки при проведенні ізоляційних робіт
Тема 15.
Класифікація вулиць і доріг
Автомобільні дороги загального користування.
Складові автомобільної дороги загального користування. Вулиці і дороги міст та
інших населених пунктів. Складові вулиць і доріг міст та інших населених
пунктів. Платні автомобільні дороги.
4. Структура залікового кредиту з
дисципліни «Вступ до фаху»
|
Кількість
годин |
||||
|
Лекції |
Прак- тичні
заняття |
Самостій-на
робота |
Індиві- дуальна
робота |
Контрольні
заходи |
Змістовий модуль 1. Основні тенденції розвитку будівельної
справи. Будівельні матеріали |
|||||
Тема 1. Історичний нарис будівельної
справи. Сучасна будівельна справа. Сучасна інженерна справа |
2/0,5 |
3/1 |
3/10 |
- |
Поточне опитування |
Тема 2. Основи метрології |
2/- |
3/1 |
3/5 |
- |
Поточне опитування |
Тема 3. Основи стандартизації |
2/0,5 |
-/- |
3/5 |
- |
Поточне опитування |
Тема 4. Архітектурні стилі |
2/0,5 |
-/- |
3/5 |
- |
Поточне опитування |
Тема 5. Міста та населені пункти |
2/- |
3/1 |
3/5 |
- |
Поточне опитування |
Тема 6. Основні властивості матеріалів |
2/0,5 |
-/- |
3/5 |
- |
Поточне опитування |
Тема 7. Будівельні матеріали |
2/0,5 |
-/- |
3/5 |
- |
Поточне опитування |
Тема 8. Бетон, залізобетон і розчини |
2/0,5 |
-/- |
3/5 |
- |
Поточне опитування |
Змістовий модуль 2.Характеристика основних властивостей
матеріалів та елементів будинків (споруд). Техніка безпеки при
будівельно-монтажних роботах |
|||||
Тема 9. Ізоляційні матеріали |
2/0,5 |
-/- |
3/5 |
- |
Поточне опитування |
Тема 10. Конструктивні елементи й схеми будинків. |
2/- |
3/1 |
3/5 |
- |
Поточне опитування |
Тема 11. Основи й фундаменти |
2/0,5 |
-/- |
3/5 |
- |
Поточне опитування |
Тема 12. Стіни й перегородки |
2/0,5 |
-/- |
3/5 |
- |
Поточне опитування |
Тема 13. Перекриття й підлоги |
2/0,5 |
-/- |
3/5 |
- |
Поточне опитування |
Тема 14. Будівельно-монтажні роботи. Техніка безпеки при
будівельно-монтажних роботах |
2/0,5 |
3/- |
3/5 |
- |
Поточне опитування |
Тема 15. Класифікація вулиць і доріг |
2/0,5 |
-/- |
3/5 |
- |
Поточне опитування |
Разом |
30/6 |
15/4 |
45/80 |
- |
|
5. Тематика практичних занять
Практичне заняття № 1 (3 год./1
год.)
Тема. Історичний нарис будівельної
справи. Сучасна будівельна справа. Сучасна інженерна справа.
Мета: ознайомитися історичними передумовами розвитку будівельної справи,
охарактеризувати сучасний стан будівельної галузі в Україні та концепцію
розвитку будівельної техніки, розглянути вимоги до фахової підготовки
інженерних кадрів для будівельної галузі
Питання для обговорення:
1.
Розвиток застосування будівельних матеріалів.
2.
Застосування в будівництві розчинів та бетонів.
3.
Розвиток будівельних ремесел.
4.
Технологія бетонних і залізобетонних робіт.
5.
Концепція розвитку будівельної техніки.
6. Початок
будівельної діяльності.
7.
Тенденції розвитку будівельної справи.
8.
Сучасний будівельний ринок і конкуренція.
9. Вимоги
до фахової підготовки інженерних кадрів для будівельної галузі.
10.
Інженерно-розрахункова функція інженера.
11. Основнi
технiко-економiчнi
показники ефективностi
будiвельних
процесів і будiвельно-монтажних
робіт.
12.
Організаційно-управлінські функції інженера та функції інженера по
обслуговуванню поточного виробництва й контролю.
Практичне заняття № 2 (3 год/1 год.)
Тема. Основи
метрології.
Мета: ознайомитися з основними ланками контролю якості будівельної продукції, історією створення метрологічної системи,
вивчити основні визначення метрології, охарактеризувати державну систему
забезпечення єдності вимірів.
Питання для обговорення:
1. Основні ланки контролю
якості будівельної продукції.
2. Історія створення
метрологічної системи.
3. Основні визначення
метрології.
4. Еталони і системи одиниць.
5. Технічні вимірювання як
засіб отримання метрологічної інформації.
6. Вимірювальна техніка та її
роль у забезпеченні процесів виробництва.
7. Державна система
забезпечення єдності вимірів.
Практичне заняття № 3 (3 год./1
год.)
Тема. Міста та населені пункти.
Мета: ознайомитися з класифікацією населених пунктів за різними
класифікаційними ознаками, вивчити основні планувально-структурні одиниці
міських територій.
Питання для обговорення:
1.
Основні визначення міст та населених пунктів.
2.
Класифікація населених пунктів за кількістю населення.
3.
Класифікація території населених пунктів за функціональним призначенням і
характером їх використання.
4.
Основні планувально-структурні одиниці міських територій.
Практичне заняття № 4 (3 год./1
год.)
Тема. Конструктивні
елементи й схеми будинків.
Мета: ознайомитися з поняттями «будинок», «споруда». Охарактеризувати
конструктивні елементи й параметри будинків і споруд. Навчитись розрізняти
поняття основи та фундаменти, познайомитися з видами фундаментів та областю їх
використання.
Питання для обговорення:
1. Будинки та споруди.
2. Конструктивні елементи й параметри будинків і споруд.
3. Конструктивні схеми й класифікація будинків і споруд.
4. Основи й фундаменти.
5. Основи під фундаменти будинків і споруд.
6. Фундаменти промислових будинків.
Практичне заняття № 5 (3 год./ -)
Тема. Будівельно-монтажні роботи.
Техніка безпеки при будівельно-монтажних роботах.
Мета: ознайомитися з поняттям
«будівельно-монтажні роботи». Вивчити як проводиться організація будівельного
процес. Навчитись вміти застосовувати техніку безпеки при різних видах
будівельно-монтажних робіт.
Питання для обговорення:
1. Будівельні роботи.
2 Організація будівельно-монтажних робіт.
3. Техніка безпеки при проведенні земляних робіт.
4. Техніка безпеки при виробництві цегельної кладки.
5. Техніка безпеки при виробництві бетонних робіт.
6. Техніка безпеки при виробництві підйомно-транспортних робіт.
7. Техніка безпеки при проведенні монтажних робіт.
8. Техніка безпеки при проведенні ізоляційних робіт.
6. Комплексне практичне
індивідуальне завдання програмою не
передбачено
7. Самостійна робота
№ п/п |
Тематика |
К-сть годин |
1 |
Тема 1. Історичний нарис
будівельної справи. Сучасна будівельна справа. Сучасна інженерна справа |
5/10 |
2 |
Тема 2. Основи метрології |
5/7 |
3 |
Тема 3. Основи стандартизації |
5/7 |
4 |
Тема 4. Архітектурні стилі |
5/7 |
5 |
Тема 5. Міста та населені пункти |
5/7 |
6 |
Тема 6. Основні властивості матеріалів |
5/7 |
7 |
Тема 7. Будівельні матеріали |
5/7 |
8 |
Тема 8. Бетон, залізобетон і розчини |
5/7 |
9 |
Тема 9. Ізоляційні матеріали |
5/7 |
10 |
Тема 10. Конструктивні елементи й схеми будинків. |
5/7 |
11 |
Тема 11. Основи й фундаменти |
5/7 |
12 |
Тема 12. Стіни й перегородки |
5/7 |
13 |
Тема 13. Перекриття й підлоги |
5/7 |
14 |
Тема 14. Будівельно-монтажні роботи. Техніка безпеки при
будівельно-монтажних роботах |
5/7 |
15 |
Тема 15. Класифікація вулиць і доріг |
5/7 |
Разом: |
75/108 |
8. Тренінг з дисципліни програмою не передбачено
9. Засоби оцінювання та методи демонстрування результатів навчання
У процесі вивчення дисципліни «Вступ до
фаху». використовуються наступні засоби оцінювання та методи
демонстрування результатів навчання:
Ø
поточне опитування;
Ø
залікове модульне тестування та опитування;
Ø
презентації результатів виконаних завдань та
досліджень;
Ø
студентські презентації та виступи на наукових
заходах;
Ø
залік.
10. Критерії, форми поточного та
підсумкового контролю
Підсумковий бал (за 100-бальною шкалою)
з дисципліни «Історія містобудування» визначається як середньозважена
величина, залежно від питомої ваги кожної складової залікового кредиту:
Заліковий модуль 1 |
Заліковий модуль 2 |
50% |
50% |
9 тиждень |
18 тиждень |
Розподіл балів, які отримують
студенти протягом навчального семестру
Вид навчальної роботи |
Maх кількість балів |
Вид навчальної роботи |
Maх кількість балів |
Заліковий модуль №1 |
Заліковий модуль №2 |
||
Поточне опитування Самостійна робота |
15 5 |
Поточне опитування Самостійна робота |
15 5 |
Виконання модульної контрольної роботи |
30 |
Виконання модульної контрольної роботи |
30 |
Усього за модулями №1, №2 |
100 |
||
Усього за дисципліною |
100 |
Шкала оцінювання:
За шкалою ЛНТУ |
За національною шкалою |
За шкалою ECTS |
90–100 |
зараховано |
А |
85–89 |
зараховано |
В |
75-84 |
С |
|
65-74 |
зараховано |
D |
60-64 |
E |
|
35-59 |
незараховано |
FX (незараховано
з можливістю повторного складання) |
1-34 |
F (незараховано
з обов’язковим повторним курсом) |
11. Інструменти, обладнання та
програмне забезпечення, використання яких передбачає навчальна дисципліна
№ з/п |
Найменування |
Номер теми |
1. |
Мультимедійний
проектор, комп’ютер, програмне забезпечення Microsoft PowerPoint, Internet |
1-15 |
РЕКОМЕНДОВАНІ ДЖЕРЕЛА ІНФОРМАЦІЇ
1. Архітектурно-будівельна
фізика. Теплотехніка огороджуючих
конструкцій будинків. Навчальний посібник / О. В. Сергейчук. – К.: Такі
справи, 2014.
2. Бичківський
Р.В., Столярчук П.Г., Гамула
П.Р. Метрологія, стандартизація, управління якістю та сертифікація // Львів:
Вид-во Національного університету “Львівська політехніка”. – 2014. –
560 с.
3. Боженко
Л.І. Метрологія, стандартизація, сертифікація та акредитація : навч.
посібник / Л І. Боженко; МОН України, Наук.-метод центр вищої освіти, Нац. ун-т
"Львівська політехніка". - ЛЬВІВ : Афіша, 2016. - 324 с.
4.
Будівельне матеріалознавство: Підручник. Кривенко П.В., Пушкарьова К.К.,
Барановський В.Б., Кочевих
М.О., Гасан
Ю.Г., Константинівський
Б.Я., Ракша В.О. — К.: «Видавництво Ліра-К», 2015. — 624 с.
5.
Кухарчук В.В., Кучерук В.Ю., Долгополов В.П., Грумінська Л.В. К 95 Метрологія та
вимірювальна техніка. Навчальний посібник. –Вінниця: ВДТУ, 2013.
–252с.
6. Вступ до
фаху: конспект лекцій для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої
освіти освітньо-професійної програми «Будівництво та цивільна інженерія» галузь
знань 19 Архітектура та будівництво спеціальності 192 Будівництво та цивільна
інженерія денної та заочної форм навчання / уклад. М.В. Смаль, О.В.°Дзюбинська
– Луцьк: Луцький НТУ, 2020. – 168 с.
7. Вступ
до фаху: методичні вказівки до виконання практичних робіт для здобувачів
першого (бакалаврського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми
«Будівництво та цивільна інженерія» галузь знань 19 Архітектура та будівництво
спеціальності 192 Будівництво та цивільна інженерія денної та заочної форм
навчання / уклад. М.В. Смаль, О.В.°Дзюбинська – Луцьк: Луцький НТУ, 2020. – 24
с.
8. Вступ
до фаху: методичні вказівки до самостійної роботи для здобувачів першого
(бакалаврського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми «Будівництво
та цивільна інженерія» галузь знань 19 Архітектура та будівництво спеціальності
192 Будівництво та цивільна інженерія денної та заочної форм навчання / уклад.
М.В. Смаль, О.В.°Дзюбинська – Луцьк: Луцький НТУ, 2020. – 36 с.
9. Поліщук
Є.С., Дорожовець
М.М., Япук
В.О. Метрологія та вимірювальна техніка: Підручник/ За ред.проф.ПоліщукаЄ.С. –
Львів: В-во
“БескидБіт”,
2013. – 544с.
10. Тарасова В.В., Малиновський
А.С., Рибак М.Ф. Метрологія, стандартизація і сертифікація. Підручник / за заг.
ред. Тарасової В.В. – К.: Центр навч. літератури, 2016. – 264с.
11. Цюцюра С.В., Цюцюра
В.Д. Метрологія, основи вимірювань, стандартизація та сертифікація: Навч.посіб.
– 3-є вид. – К.: Знання, 2016. – 242с.
12. Шаповал М.І. Основи стандартизації,
управління якістю і сертифікації: Підручник. – 3-є вид, перер. і доп.
–К.: Вид-во Європ.
ун-ту,
2012. – 174с.