Глосарій
Виробіток - це показник кількості продукції виготовленої одним працівником за
одиницю робочого часу.
Інформаційний ресурс - вид ресурсу, що основується
на ідеях, знаннях, накопичених у процесі науково-технічної діяльності людей та
представлений у формі, придатній для збирання, реалізації і відтворення.
Людські
ресурси – це сукупність осіб, які
працюють в організації і вкладають свою працю, фізичні і розумові здібності,
знання, навички у здійснення фінансово-господарської
діяльності організації, реалізацію її завдань.
Матеріаловіддача – це показник, що характеризує вихід продукції з однієї гривні витрачених матеріальних
ресурсів і розраховується як відношення вартості продукції до суми матеріальних
витрат.
Матеріаломісткість
продукції
– це показник, що розраховується як відношення суми матеріальних витрат до вартості
виготовленої продукції, показує скільки матеріальних витрат припадає на одну
гривню виготовленої продукції.
Матеріальні ресурси – це
основні і оборотні засоби, які утворюють
матеріально-речову базу організації.
Моральний знос
засобів праці – це знецінення
основних засобів із-за появи нових досягнень технічного прогресу.
Невизначеність – це стан повного чи часткового дефіциту
інформації для розуміння події, досвіду поведінки в даній ситуації, її можливих
наслідків чи вірогідності.
Нематеріальні
ресурси – це цінності, які не
мають матеріальної форми, але потрібні для діяльності організації.
План – це завдання з визначеними вихідними
даними, очікуваними результатами (метою) та
способом їх досягнення.
Планування - це процес визначення цілей, які ставить
перед собою організація на певний період часу та визначення способів їх
досягнення.
Ресурси
– це усе, що необхідно людині і
організації для досягнення мети, задоволення власних потреб, потреб суб’єктів
чи об’єктів зовнішнього середовища.
Ресурсний
потенціал організації – це
сукупність ресурсів, які організація має у розпорядженні або може залучити до
господарської діяльності для створення товарів (надання послуг) з метою
максимального задоволення потреб споживачів і підвищення своєї
конкурентоспроможності.
Ризик – це можливість непередбаченого настання
несприятливих наслідків для організації. Це ймовірність
(загроза) недоотримання прибутків, появи додаткових витрат, втрати частини
своїх ресурсів.
Соціальна
відповідальність бізнесу – це відповідальність тих, хто приймає
бізнес-рішення, за тих, на кого ці рішення впливають.
Стратегічні
ресурси організації – це активи,
здібності, знання, організаційні процеси,
інформація, які є цінними, рідкісними, незамінними, важко копіюються.
Трудомісткість - це обернений показник рівня продуктивності праці, що характеризується
кількістю робочого часу, витраченого на виробництво одиниці продукції (робіт,
послуг).
Управління ресурсами – це динамічний процес, що
включає управлінські дії, метою яких є досягнення високого економічного
результату діяльності організації на основі ефективного використання її
ресурсів.
Управлінська
етика – сукупність правил, форм
ділового спілкування, які допомагають досягнути між керівником і підлеглим
взаєморозуміння, гарних взаємовідносин.
Фізичний знос
засобів праці – це поступова
втрата засобами праці первісних техніко-експлуатаційних якостей в результаті їх
використання у виробництві та у стані бездіяльності під впливом сил природи.
Фінансові
ресурси – це сукупність усіх видів
грошових засобів, фінансових активів, які знаходяться у розпорядженні
організації.
Фондомісткість – це показник, що розраховується як
відношення середньорічної вартості основних виробничих засобів до обсягу
випуску продукції. Характеризує розмір вартості
основних фондів, що припадає на одиницю продукції, випущену підприємством.
Фондоозброєність
праці – це показник, що
розраховується як відношення середньої вартості основних виробничих засобі
основного виду діяльності до чисельності робітників у найбільш численну зміну
чи до їх середньоспискової чисельності. Характеризує забезпеченість організації
основними засобами.
Цифрові
технології – це технології пошуку, збору, зберігання,
обробки, передачі і представлення даних у електронному вигляді.
Цифровізація
(діджиталізація) – це процес
трансформації, при якому підвищується використання цифрових
(інформаційно-комунікаційних) технологій у діяльності організацій
(домогосподарств, національній економіці).