Питання для самоконтролю

 

1.   Дати визначення травматизму під час занять фізичною культурою.

2.   Характеристика пошкодження травм при заняттях легкою атлетикою.

3.   Охарактеризувати розповсюдження травм при кросі.

4.   Охарактеризувати розповсюдження травм при бігу на короткі і середні дистанції.

5.   Описати травми, які виникають при заняттях зі стрибків у довжину і висоту, метань в легкій атлетиці.

6.   Назвти зовнішніі чинники, що є причинами виникненя травм.

7.   Назвати внутрішні фактори травматизму.

8.   Назвати класифікацію й ознаки травм, що виникають під час занять.

9.   Назвіть вимоги до запобігання травм групи зовнішніх чинників.

10.  Назвати види першої медичної допомоги при заняттях легкою атлетикою.

11.  Дати характеристику  спортивному харчуванню для підвищення працездатності та залежно від періоду та завдань спортивних змагань.

12.  Розкрити основні принципи збалансованого харчування.

13.  Розповісти правила і режим харчування легкоатлетів.

14.  Розповісти особливості харчування спорстменів перед стартом та під час змагань.

15.  Розповісти особливості харчування спорстменів на дистанції, та основні вимоги до харчування спортсменів на дистанції.

16.  Розповісти особливості харчування спорстменів під час відновлення.

17.  Розкрити значення наявності у харчуванні спортсменів вітамінів і мікроелементів.

18.  Яким повинен бути дієтичний раціон спортсмена, його о обливості?

19.  Чому повинна відповідати калорійність харчування спортсмена?

20.  Характеристика взаємодії лікарських препаратів з компонентами їжі для раціонального фармакологічного забезпечення.

21.  Як спортивний одяг і взуття повинні забезпечувати специфічні особливості виду спорту і правилам змагань з легкої атлетики.

22.  Які особливості конструкції одягу і взуття повинні враховувати спортивно- технічні вимоги і відповідати правилам гігієни.

23.  Дати загальну характеристику естафетного бігу.

24.  Розповісти про основи техніки естафетного бігу.

25.  Визначити розміщення положення стартів на початку зони передачі

26.  Визначити способи несення естафетної палички.

27.  Пояснити способи положення стартів в естафетному бігу.

28.  Охарактеризувати методику навчання естафетного бігу.

29.  Визначти послідовність навчання техніки естафетного бігу.

30.  Описати особливості техніки старту на 2-4 етапах естафетного бігу.

31.  Визначіть  та опишіть основи техніки    старту   та   долання 1       етапу в естафетному бігу.

32.  Охарактеризувати фази з яких складається стрибок у висоту з розбігу способом «фосбері-флоп», їх особливості.

33.  Обґрунтувати особливості кожної з фаз та їх значення для результату вцілому.

34.  Сформувати засоби для навчання техніки переходу через планку та приземлення в стрибку у висоту способом «фосбері-флоп».

35.  Сформувати засоби    для навчання техніки стрибка у висоту способом «фосбері-флоп» з скороченого розбігу.

36.  Сформувати засоби    для навчання техніки стрибка у висоту способом «фосбері-флоп» з повного розбігу.

37.  Навести підвідні та спеціальні вправи для навчання техніки стрибка у висоту способом «фосбері-флоп».

38.  Дати аналіз основним помилкам,  причини    їх    виникнення та засоби виправлення.

39.  Охарактеризувати техніку розбігу, її параметри.

40.  Пояснити особоливості техніки стрибків після відштовхування.

41.  Проаналізувати результативність кожної фази стрибка.

42.  Обґрунтувати особливості даного виду.

43.  Порівняти техніку польоту при різних фазах.

44.  Проананалізувати помилки, що були допущені під час виконання основ техніки.

45.  Охарактеризувти фази з яких складається стрибок у висоту з жердино, його особливості.

46.  Визначити фактори, що впливають на результативність стрибка.

47.  Визначити механічну основу техніки стрибка з жердиною?

48.  Сформулювати послідовність навчання техніки стрибка з жердиною.

49.  Описати техніку тримання жердини під час розбігу.

50.  Описати два варіанта розбігу на початковому етапі оволодіння технікою у стрибку з жердиною.

51.  Описати особливість у відштовхуванні стрибуна з жердиною.

52.  Дати характеристику підвідним та спеціальним вправам для засвоєння техніки.

53.  Визначити основні помилки, причини їх виникнення та засоби виправлення.

54.  Сформулювати вимоги до демонстрації техніки, уміти пояснити.

55.  Дати характеристику штучним і природнім перешкодам.

56.  Пояснити техніку подолання перешкод.

57.  Охарактеризувати техніку подолання перешкод в бігу на 3000 м.

58.  Техніка подолання перешкоди бар`єрним кроком, подолання бар`єру в «наступ».

59.  Визначити основи спортивної підготовки легкоатлета.

60.  Які істотні ознаки має спортивна підготовка?

61.  Назвати основні завдання фізичної підготовки легкоатлета.

62.  В чому полягає мета спеціальної фізичної підготовки (СФП) легкоатлета?

63.  Розкрити співвідношення засобів і обсяг вправ ЗФП і СФП в системі тренування спортсмена.

64.  Дати визначення поняття технічна підготовка та назвати завдання технічної підготовки легкоатлета.

65.  Розкрити умови успішного оволодіння ефективною технікою.

66.  Дати визначення поняття тактична підготовка та назвати завдання тактичної підготовки легкоатлета.

67.  Охарактеризувати головний засіб навчання тактики.

68.  Яку роль відіграє теоретична підготовка легкоатлетів, її завдання в системі підготовки легкоатлетів.

69.  Дати визанчення поняттю процесу навчання.

70.  Назвати основний засіб навчання техніки легкоатлетичних вправ.

71.  Назвати методи та принципи навчання легкоатлетичним вправам.

72.  Дати визначення про рухове уміння і рухова навичка.

73.  Розказати типову схема навчання легкоатлетичних вправ.

74.  Розкрити послідовність вивчення легкоатлетичних вправ.

75.  Пояснити педагогічні правила навчання легкоатлетичних вправ.

76.  Обґрунтовати доцільність контролю за технікою виконання.

77.  Визначення помилок при навчанні легкоатлетичних вправ;

78.  Дати правильні рекомендації дотримування педагогічних правил.

79.  Назвати вікові групи дітей та підлітків.

80.  Розкрити віковий розвиток кісткової та м'язевої систем і необхідність обмеження навантажень у заняттях легкою атлетикою, особливо на розвиток сили, стрибучості?

81.  Розкрити віковий розвиток серцево-судинної та дихальної систем та його враховування під час дозування вправ, особливо, на розвиток витривалості?

82.  Визначити використання особливостей розвитку організму для оволодіння технікою обраного виду легкої атлетики?

83.  Обгрунтувати вік початку спеціалізації у бігових, стрибкових, метальних видах легкої атлетики.

84.  Розкрити основні засоби навчання дітей і підлітків техніки обраного виду легкої атлетики.

85.  Охарактеризувати основні етапи підготовки юного скорохода.

86.  Розкрийте основні завдання та тренувальні засоби для підготовки спринтерів.

87.  Розкрити основні завдання та тренувальні засоби для підготовки спринтерів на всіх етапах підготовки.

88.  Охарактеризувати основні завдання та   тренувальні засоби на етапах підготовки бігунів на середні та довгі дистанції.

89.  Охарактеризувати основні завдання та тренувальні засоби на етапах підготовки бар’єрного бігу.

90.  Охарактеризувати основні завдання та   тренувальні засоби на етапах підготовки стрибунів у висоту.

91.  Охарактеризувати основні завдання та   тренувальні   засоби   на етапах підготовки юних стрибунів у довжину з розбігу.

92.  Охарактеризувати основні завдання та тренувальні засоби на етапах підготовки юних стрибунів з потрійного стрибку в 13-18 років.

93.  Охарактеризуйте основні завдання  та тренувальні засоби підготовки стрибуна з жердиною в 13-14 років, 15-16 років, 17-18 років.

94.  Охарактеризуйте основні завдання та тренування засоби підготовки юних спортсменів зі штовхання ядра в 13-14 років, 15-16 років.

95.  Охарактеризуйте основні   завдання     та тренувальні засоби на етапах підготовки юних спортсменів з метання спису та метання диску.

96.  Охарактеризувати основи тренування в легкій атлетиці.

97.   Розкрити структуру системи підготовки спортсмена.

98.   Охарактеризувати основні поняття спортивного тренування і підготовленості легкоатлета.

99.   Визначити три основні напрямки підготовки.

100.  Назвати педагогічні принципи тренувального процесу легкоатлетів.

101.  Розказати на які види діляться розвиток фізичних якостей легкоатлета по специфіці тренувального процесу?

102.  Охарактеризувати цикли річної підготовки легкоатлети.

103.  Розкрити основні засоби і умови підготовки легкоатлета.

104.  Дати харакетристику поняттю загальна тренованість і спеціальна тренованість.

105.  Розказати схему побудови тренувального процесу.

106.  Розкрити характеристику особливостей жіночого організму.

107.  Назвати вплив занять легкою атлетикою на жіночий організм.

108.  Назвати особливості планування тренувальних навантажень.

109.  Назвати методи і засоби розвитку функціональних можливостей у жінок.

110.  Охарактеризувати, різницю в показниках фізичного розвитку, функціональних можливостях жінок і чоловіків.

111.  Описати особливості планування тренувальних навантажень.

112.  Знати про специфічні функції організму жінок.

113.  Визначити відмінності, які відбуваються у жінок при заняттях різними видами бігу, стрибків і метань, а також спортивною ходьбою.

114.  Охарактеризувати загальні принципи при плануванні тренувальних навантажень у заняттях з жінками.

115.  Визначити значімість педагогічного контролю у процесі підготовки легкоатлеток.

116.  Дати загальну характеристику легкоатлетичному багатоборству.

117.  Описати історію виникнення та розвиток сучасного легкоатлетичного багатоборства.

118.  Розкрити вікові особливості навчально-тренувального процесу в багатоборстві.

119.  Назвати види багатоборств жіночого і чоловічого.

120.  Розкрити використання стандартних тренувальних завдань при побудові навчально-тренувального процесу юних багатоборців.