ТЕМА 7. КОНКУРЕНЦІЯ ТА КОНФЛІКТИ В КАНАЛАХ РОЗПОДІЛУ ПРОДУКЦІЇ

 

7.1. Різновиди конкуренції в каналах розподілу продукції.

7.2. Конфлікти в каналах розподілу

 

Запитання для обговорення:

1.       Визначте зміст понять «конкуренція» та «конфлікт» в каналах розподілу продукції

2.       Дайте характеристику основним видам конкуренції в каналах розподілу.

3.       Розкрийте взаємозв’язок конкуренції і типів конфліктів у каналах розподілу продукції.

4.       Визначте природу виникнення конфлікту в каналах розподілу

5.       Визначте основні рівні конфліктів в каналах розподілу

6.       Охарактеризуйте основні типи конфліктів в каналах розподілу

7.       Поясніть основні причини виникнення конфліктів.

8.       Обґрунтуйте заходи виробників щодо погрнання конфліктів у каналах розподілу продукції.

 

Завдання 1

Якою повинна бути ціна на продукцію, щоб забезпечити товарорух 250000 ум. од., і рентабельність продукції 25 %. Постійні витрати на підприємстві становлять 500000 грн., а змінні витрати – 35 грн./од.

 

Завдання 2

Окрім очевидних причин «незадоволеності» і «ціни» мало відомо чому покупець перемикається з одного постачальника послуг на іншого. Існує багато цікавих і важливих питань, що вимагають відповідей дослідників. Наприклад: «Яка роль певних подій, таких як невдале надання основних або допоміжних послуг і т.п., в ухваленні клієнтом рішення піти до конкурента?», «Яка важливість кожного можливого змінного чинника в ухваленні такого рішення?» і «Яку роль грає процес покупки послуги у відході клієнта?» Сюзана Ківеней представила звіт про результати вивчення переломних випадків, що привели до перемикання, розглянувши більше 500 споживачів послуг для пояснення причини такої поведінки з погляду споживача. Переломні випадки – це ті ситуації між споживачем і сервісною фірмою, які вимушують споживача перемкнутися на іншого постачальника послуги. Дослідження виявило більше 800 переломних моделей поведінки фірм послуг, які привели до відходу споживачів. Причини відходу, які назвали покупці, можна розбити на вісім основних категорій. Назвіть їх.

 

Завдання 3

«Параметри» закупівельного центру організації залежать від розміру компанії, в якій він створюється, а також від конкретного товару або послуги, які передбачається купити. Яким чином розмір компанії впливає на структуру закупівельного центру? Якими можуть бути відмінності в структурі закупівельного центру, обумовлені особливостями закупівлі кожного з перерахованих нижче товарів?

а) покупка нового комп'ютера для персонального використання;

б) покупка нового копіювального апарату для офісу;

в) вибір іншої консультаційно-ревізорської бухгалтерської фірми;

г) вибір нового підручника, на основі якого будуватиметься курс управління продажем;

д) вибір іншого джерела для постачань індустріальних масел ;

є) покупка нового верстата;

ж) вибір фірми, яка проводить маркетингові дослідження.

 

Завдання 4.

Фірма «LEON» розглядає альтернативні рішення щодо вибору перевізника  матеріалів та готової продукції. Існуюча  конкуренція на ринку транспортних послуг сприяє появі вигідних цінових пропозицій, еластичних стосовно ваги, часу доставки тощо. Як найконкурентніші розглядаються два варіанти:

1) чинний (актуальний) перевізник, який Істотно дорожчий порівняно з іншим,  однак гарантує істотно менший час поставки;

2) потенційний (місцевий) перевізник, який пропонує привабливі ціни на перевезення, однак час перевезення істотно більший.

Беручи до уваги наявність конфлікту витрат складування, транспортування, ризику, запасів у дорозі тощо, необхідно інтерпретувати умови усунення цих конфліктів та обґрунтувати критерії і алгоритм прийняття оптимального логістичного рішення.