ГЛОСАРІЙ
Альтернативна
вартість |
можливі варіанти використання
нерухомого майна, які відрізняються від існуючого використання та розглядають |
Аналіз |
спосіб чи
етап розв’язання проблеми чи окремої задачі. |
Аналіз
«стратегічного рівня» підприємства |
аналіз, у
якому внутрішні характеристики трактуються у порівнянні з параметрами
діяльності інших, насамперед підприємств-конкурентів. |
Аналіз
–PIMS |
аналіз рівня
впливу обраної стратегії на величини прибутковості та готівки. |
Аналіз
SPACE |
метод
стратегічного аналізу, призначений для вивчення ринкової позиції та
обґрунтування стратегії діяльності середніх і дрібних за розміром
підприємств. |
Аналіз
STEP |
метод
стратегічного аналізу, що дозволяє охарактеризувати силу впливу зовнішніх
факторів на діяльність підприємства. |
Аналіз
SWOT |
метод
стратегічного аналізу, який дозволяє побудувати стратегічний баланс зовнішніх
можливостей і загроз, а також внутрішніх сил і слабкостей, що впливають на
досягнення цілей підприємством. |
База
стратегічних даних |
стислий
системний опис найсуттєвіших стратегічних елементів, які належать до
зовнішнього середовища підприємства; вона (база) використовується для оцінки
потокового становища, прогнозів |
База
стратегічних даних |
відображена
в бухгалтерській звітності первинна вартість активів, проіндексована на дату
останньої переоцінки і зменшена на суму амортизаційних відрахувань. |
Безризикова
ставка |
процентна
ставка за інвестиціями з найменшим рівнем ризику (наприклад, за
довгостроковими державними зобов’язаннями). |
Будівлі |
земельні
поліпшення, в яких розташовані приміщення, призначені для перебування людини,
розміщення рухомого майна, збереження матеріальних цінностей, здійснення
виробництва тощо. |
Бізнес-інкубатор |
інноваційна
структура, головним завданням якої є створення локального сприятливого для
діяльності малих ризикових фірм підприємницького середовища. |
Виробнича структура підприємства |
комплекс цехів, ферм, бригад, дільниць,
інших виробничих підрозділів підприємства і форми їх взаємозв’язку. |
Виробничий
потенціал |
можливість забезпечення якісних та
кількісних характеристик розвитку виробництва шляхом найбільш раціонального
використання усіх видів ресурсів для задоволення потреб споживачів. |
Внутрішня
норма прибутковості (ВНП) |
показник, що
характеризує рівень окупності засобів, що спрямовані на інвестування.
Фактично – це відсоткова ставка, яка характеризує мінімально необхідну інтенсивність отримання інвестиційного
доходу. |
Децентралізація |
передача або
делегування відповідальності за ряд
ключових рішень, а отже, і передача відповідно до цієї відповідальності прав
на нижні рівні керування організацією. |
Закон синергії |
для будь-якої системи (підприємства, організації, фірми) існує
таких набір елементів за якою її потенціал завжди буде |
Економічний потенціал |
максимально
можлива здатність підприємства забезпечувати своє довгострокове
функціонування і досягнення стратегічних цілей на основі використання системи
наявних ресурсів. |
Ефективність діяльності |
узагальнене
і повне відображення кінцевих результатів використання засобів, предметів
праці і робочої сили на підприємстві за певний проміжок часу. |
Інвестиції |
довготермінові
вкладення капіталу в підприємства та види економічної діяльності з метою його
нарощування в майбутньому та отримання прибутку. |
Інвестиційна стратегія |
система довгострокових цілей інвестиційної
діяльності підприємства, що визначається довгостроковими завданнями його розвитку
та інвестиційною ідеологією, а також передбачає вибір найбільш ефективних
шляхів досягнення поставлених цілей. |
Інвестиційний проект |
документ, який містить систему взаємопов’язаних у часі й просторі та
узгоджених з ресурсами заходів і дій, спрямованих на розвиток підприємства. |
Інвестори |
суб’єкти
інвестиційної діяльності, які приймають рішення про вкладання власних,
позичкових і залучених майнових та інтелектуальних цінностей в об’єкти
інвестування. |
Індекс доходності |
відносний
показник, що характеризує ефективність інвестицій і визначається відношенням
суми грошового потоку, приведеного до
теперішньої вартості, до суми вкладених коштів. |
Інноваційний потенціал |
максимальна
здатність підприємства використання фундаментальних досліджень, прикладних
розробок та впровадження досягнень науки та техніки у виробництво. |
Інновація |
новостворені
або удосконалені конкурентноспроможні продукти
(товари, технології, методи тощо), а також організаційно-технічні рішення
виробничого, комерційного або іншого характеру, що значною мірою визначають
конкурентоспроможність об’єкта дослідження. |
Інтелектуальний
капітал |
система інтелектуальних цінностей (знання, навики, досвід,
творчі здібності, інтелектуальна власність, інші нематеріальні активи), які в
процесі свого відтворення забезпечують конкурентні переваги підприємства на
як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках. |
Інформаційний
потенціал |
наявні обсяги
інформаційних ресурсів, інформаційної техніки і технологій та інших засобів і
можливостей створювати, збирати, накопичувати, обробляти та використовувати
різноманітні форми інформації для задоволення інформаційних потреб
суспільства. |
Інформаційні
технології |
сукупність
методів, виробничих процесів та програмно-технічних засобів, які забезпечують
збір, зберігання, обробку, передачу й використання інформації, або, іншими
словами, це підсилювачі інтелектуальних можливостей людей і машин, основа
розвитку продуктивних сил. |
Інформація |
документовані
або публічно оголошені відомості про події та явища, що відбуваються в
суспільстві, призначені для передачі в процесі комунікації; зміст
повідомлення; абстрактне поняття, що свідчить про застосування інформаційного
підходу (теорії інформації або теорії комунікації) для аналізу того чи іншого
явища об'єктивної реальності. |
Кадровий
потенціал |
потенційна здатність персоналу
підприємства до продуктивної професійної діяльності, |
Конкурентоспроможність
підприємства |
можливості підприємства забезпечити конкурентні переваги у
продуктивному використанні ресурсів та благ задля підвищення рівня життя
населення. |
Конкурентоспроможність
потенціалу підприємства |
комплексна
порівняльна характеристика, яка відображає рівень переважання сукупності показників оцінки можливостей підприємства, що
визначають його успіх на певному ринку за певний проміжок часу стосовно
сукупності аналогічних показників підприємств-конкурентів. |
Матеріально-технічне постачання |
процес забезпечення підприємства всіма необхідними видами
матеріально-технічних ресурсів у встановлений термін і в обсягах, необхідних
для нормальної роботи. |
Метод
дисконтованих грошових потоків |
спосіб розрахунку поточної вартості
очікуваного потоку доходів в прогнозний |
Метод
капіталізації |
спосіб
визначення ринкової вартості об’єкта через співвідношення доходу від його
використання та коефіцієнта капіталізації. |
Метод GAP |
метод стратегічного
аналізу, метою якого є визначення |
Метод
GE/McKinsey |
інструмент стратегічного аналізу, що дозволяє визначити стратегічне положення
підприємства шляхом побудови матриці привабливість
галузі/конкурентоспроможність підприємства”. |
Метод LOTS |
метод
стратегічного аналізу, метою якого є розробка позиції, що дозволить
підприємству або підрозділу правильно будувати свої взаємини з зовнішнім
оточення. |
Оцінка |
результат
визначення та аналізу якісних і кількісних характеристик об’єкта, що ним
управляють (керують), а також самого процесу управління ним. |
Оцінка вартості бізнесу |
акт чи
процес формування умовиводу оцінювача та підрахунку вартості бізнесу,
цілісного майнового комплексу або пов’язаних з ним прав. |
Оціночна
вартість |
вартість,
яка визначається за встановленими алгоритмом та складовим вихідних даних. |
Оцінка вартості потенціалу підприємства |
упорядкований, цілеспрямований процес визначення в грошовому виразі вартості
об’єкта з урахуванням потенційного і реального доходу, який має місце в
певний проміжок часу за умов конкретного ринку. |
Організаційна
структура підприємства |
фіксовані
взаємозв'язки, що існують між його підрозділами та працівниками. |
Персонал підприємства |
сукупність
постійних працівників, що отримали необхідну професійну підготовку та мають
досвід практичної діяльності і виконують операції з переробки предметів праці
з використанням засобів праці або задіяні в процесі управління підприємством. |
Потенціал підприємства |
максимальні
можливості підприємства з урахуванням факторів впливу раціонально
використовувати усі види ресурсів для досягнення поставлених цілей. |
Структура
|
мережа найсуттєвіших, стійких зв’язків між елементами взаємодія яких призводить до синергетичного
ефекту. |
Технологічний
парк |
науково-виробничий
комплекс, до якого входять дослідний центр і компактна виробнича зона, що
прилягає до нього, де на орендних чи інших умовах розташовані малі наукоємні
фірми, які виконують завдання зі створення та впровадження нових розробок,
виготовлення сучасного обладнання та приладів. |
Управління потенціалом підприємства |
активний вплив
на керований об'єкт із метою підвищення ефективності його функціонування і
забезпечення умов для розвитку. |
Фінансовий потенціал |
наявні та
потенційні можливості ефективного використання фінансових ресурсів
підприємства задля забезпечення його стійкого розвитку. |
Фінансово-економічні мультиплікаторb |
відношення
ключових фінансових чи економічних показників до значень об’єктів-аналогів;
як правило, використовуються у внутрішніх порівняльних процедурах. |
Формування потенціалу підприємства |
процес
ідентифікації та створення спектру підприємницьких можливостей його
систематизації та побудови певних організаційних форм задля стабільного
розвитку та ефективного відтворення. |
Централізація |
концентрація
прав прийняття, вирішення, зосередження владних повноважень на верхньому
рівні керівництва організацією. |
Чистий
приведений доход (ЧПД) |
абсолютна
сума ефекту від здійснення інвестицій, тобто це різниця між сумою грошових
надходжень (грошових потоків), що виникають внаслідок реалізації
інвестиційного проекту і дисконтованих до поточної вартості і сумою
дисконтованих всіх затрат, що необхідні для реалізації інвестиційного
проекту. |