ГЛОСАРІЙ

 

Автобус автомобіль (крім тролейбуса), який за своєю конструкцією та обладнанням призначений для перевезення пасажирів та їхнього багажу, з кількістю місць для сидіння більше ніж дев'ять з місцем водія включно;

автозаправна станція (АЗС)різновид об'єкта роздрібної торгівлі з продажу пального для автотранспортних засобів з використанням спеціального обладнання, а також супутніх товарів;

автомобілебудуваннягалузь транспортного машинобудування, що виробляє моторизовані нерейкові транспортні засоби, зокрема легкові і вантажні автомобілі а також автобуси, мотоцикли, тролейбуси та інші;

автомобілізація – розвиток парку транспортних засобів, ріст показника забезпечення населення автомобілями індивідуального користування та пов’язані з цим процеси, які характеризують участь автомобільного транспорту у вирішенні соціально-економічних завдань;

автомобіль – колісний транспортний засіб, який приводиться в рух джерелом енергії, має не менше чотирьох коліс, призначений для руху безрейковими дорогами і використовується для перевезення людей та (чи) вантажів, буксирування транспортних засобів, виконання спеціальних робіт;

автомобіль вантажний автомобіль, який за своєю конструкцією та обладнанням призначений для перевезення вантажів. Перевезення людей вантажними автомобілями є лише їх допоміжною функцією;

автомобіль легковий – автомобіль, який за своєю конструкцією та обладнанням призначений для перевезення пасажирів з кількістю місць для сидіння не більше ніж дев'ять з місцем водія включно;

автомобільний паркпевна сукупність транспортних засобів;

автомобільний транспорт – галузь транспорту, яка забезпечує задоволення потреб населення та суспільного виробництва у перевезеннях пасажирів та вантажів автомобільними транспортними засобами;

автомобільний транспортний засіб (АТЗ) – колісний транспортний засіб (автобус, вантажний та легковий автомобіль, причіп, напівпричіп), який використовується для перевезення пасажирів, вантажів або виконання спеціальних робочих функцій та допущений для участі у дорожньому русі;

автосалон – спеціальне приміщення де у певному прядку виставлені для демонстрації потенційному покупцеві транспортні засоби;

автосервіс – система підтримання і відновлення роботоздатності автомобіля протягом усього терміну експлуатації;

адаптація – у перекладі з пізньої латині (adaptatio) означає пристосування;

власник транспортного засобу фізична або юридична особа, яка володіє майновими правами на транспортний засіб, що підтверджується відповідними документами;

водій – особа, яка керує транспортним засобом і має посвідчення водія (тимчасовий дозвіл чи талон на право керування транспортним засобом) відповідної категорії. Водієм також є особа, яка навчає керуванню транспортним засобом, перебуваючи безпосередньо у транспортному засобі;

гараж – закрите приміщення для стоянки, як приміщення складського типу, призначене лише для зберігання справних автомобілів, запуску двигунів та огляду автомобілів перед виїздом;

дилер – монопольний агент дистриб’ютора або заводу, який уклав з ним дилерську угоду, утримує склад продукції і здійснює реалізацію, гарантійне, післягарантійне технічне обслуговування та ремонт продукції через свої підприємства;

дистриб’ютор  порівняно велика незалежна посередницька фірма, що здійснює збут на основі оптових закупок готової продукції у крупних промислових фірм-виробників, має власні склади, встановлює довгострокові контрактні відносини з промисловцями;

дорожні (дорожньо-лабораторні) випробування – дослідження автомобіля на полігонах, у спеціальних лабораторіях з використанням вимірювального обладнання і залученням спеціалістів;

дорожні умови – сукупність факторів, що характеризують (з урахуванням пори року, періоду доби, атмосферних явищ, освітленості дороги) видимість у напрямку руху, стан поверхні проїзної частини, а також її геометричні параметри, наявність узбіч, засобів організації дорожнього руху та їх стан;

дорожній транспортний засіб (ДТЗ) транспортний засіб, призначений для експлуатації переважно на автомобільних дорогах загального, користування усіх категорій і сконструйованим згідно з їхніми нормами;

експлуатаційні випробування – див. ресурсні випробування;

експлуатація транспортного засобу комплекс заходів, спрямованих на забезпечення виконання за допомогою транспортного засобу будь-яких дій, пов'язаних з його прямим призначенням;

ємність ринку – обсяг продажу, який може мати місце на даному ринку – потенційний, максимально можливий попит;

 життєвий цикл автомобіля – послідовні і взаємопов’язані стадії виробництва та використання автомобіля, від добування сировини до остаточного захоронення відходів;

запасні частинискладові частини виробів, призначених для заміни таких самих частин, що перебували в експлуатації, з метою підтримання або відновлення справності чи роботоздатності виробів;

 зберігання ДТЗ – це утримання транспортного засобу на спеціально відведеній території (стоянці) або спеціальному приміщенні (гаражі);

інвойс – документ у якому вказана вартість, і який підтверджує правомірність володіння транспортним засобом;

інфраструктура – походить від латинських слів infra – нижче, під та structura – побудова, розміщення і означає сукупність складових частин будь-якого об’єкта, що мають підпорядкований, допоміжний характер та забезпечують умови для нормальної діяльності об’єкта в цілому;

колісний транспортний засіб (КТЗ) – транспортний засіб, призначений для руху безрейковими дорогами, який використовується для перевезення людей і (або) вантажів, а також перевезення і приводу під час руху чи на місці встановленого на ньому обладнання чи механізмів для виконання спеціальних робочих функцій, допущений до участі в дорожньому русі;

 комплекс “3S” – “sales-service-spare parts” – з англ. “продаж-обслуговування-запасні частини” – автоцентр, який складається з трьох основних приміщень: автосалону, СТО і магазину запасних частин;

конкурентоспроможність – більш високе, у порівнянні з товарами-аналогами, співвідношення сукупності якісних характеристик товару та затрат на його придбання і споживання при їх відповідності вимогам конкретного ринку або окремого сегмента у певний період часу;

краш-тест – crash – з англ. “сильний удар”, “зіткнення”, яке виконується з метою оцінити пасивну безпеку автомобіля;

лінія інструментального контролю – набір діагностичного обладнання розміщеного у технологічному порядку для здійснення технічного огляду транспортного засобу;

маркетинг – вид діяльності, спрямований на створення попиту та досягнення цілей підприємства через максимальне задоволення потреб споживачів;

маркетинг диференційований – процес охоплення кількох сегментів ринку з розробкою окремої пропозиції для кожного з них;

 маркетинг концентрований (цільовий) – процес орієнтований на одну, вузьку групу споживачів (сегмент ринку) та спрямований на задоволення потреб саме цієї групи (сегмента);

 маркетинг недиференційований (масовий) – процес звернення до всього ринку одночасно з однією і тією ж пропозицією на противагу зосередженню зусиль на одному сегменті;

 маркетингова товарна політика (product policy) – політика, яка разом із ціновою (prising policy), збутовою (distribution channel policy) і комунікаційною (communication policy) політиками передбачає серію конкретних маркетингових заходів впливу на ринок під спільною назвою маркетинг-мікс (markettig-mix);

мікроавтобус – одноповерховий автобус з кількістю місць для сидіння не більше сімнадцяти з місцем водія включно;

надійність автомобіля  властивість автомобіля зберігати в часі (за пробігом) у встановлених межах значення усіх параметрів, які характеризують здатність виконувати необхідні функції у заданих режимах та умовах використання, технічного обслуговування, ремонтів, зберігання і транспортування;

норія (ятка) – механізована стоянка у якій застосовується лише один засіб механізації, і який є одночасно стоянкою автомобіля;

оператор автомобільного ринку – організація, підприємство, яке займається реалізацією транспортних засобів;

паркування стоянка транспортного засобу на майданчику для паркування;

позиціювання товару – процес визначення місця товару на ринку, а також проведення конкретних заходів стосовно закріплення цього місця за даним товаром;

послуга – робота виконана для іншої особи;

реклама – інформація про особу чи товар, розповсюджена у будь-якій формі та у будь-який спосіб, і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо такої особи чи товару;

ресурсних випробування – випробування на надійність, які проводяться з метою визначення або підтвердження регламентованого технічного ресурсу транспортного засобу;

рециклінг – повторне використання або надання матеріалам необхідних властивостей, що дозволяє використати їх повторно;

ринковий попит – це кількість товарів, які будуть придбані покупцями у відповідному регіоні за певний проміжок часу;

ринок – це сукупність продавців і покупців, які здійснюють продаж та купівлю певних товарів та послуг;    

розмитнення – процедура оформлення та отримання документів про проходження митного огляду для реєстрації транспортного засобу у сервісному  центрі МВС України;

сегментація ринку – поділ ринку на кілька частин (ринків), які не конкурують один з одним;

сервісний агент – автопідприємство, яке уклало сервісну угоду з дистриб’ютором або дилером про виконання гарантійних, післягарантійних ремонтів і обслуговування автомобілів;

сертифікація – це підтвердження на основі випробувань відповідності продукції вимогам, встановлених у нормативних документах. Процедура, за допомогою якої третя сторона дає письмову гарантію, що продукція, процес чи послуга відповідають заданим вимогам;

спеціалізація виробництва  від лат. specialis – особливий,  одна з форм поділу праці, що являє собою відокремлення і створення підприємств та окремих виробництв усередині виробничих об’єднань, які випускають однорідну продукцію;

споживчі випробування автомобіля – оцінка якості автомобіля з точки зору його користувача;

станція технічного обслуговування (СТО)місце, де проводиться діагностика, обслуговування і ремонт транспортних засобів;

схоронність транспортного засобу – забезпечення транспортного засобу від несанкціонованого проникнення в нього чи незаконного заволодіння ним шляхом охорони місця зберігання;

тест-драйв – короткочасне випробування автомобіля з метою оперативної оцінки його як товару у реальному виконанні;

технічний стан транспортного засобу – сукупність фактичних експлуатаційних характеристик транспортного засобу та його зовнішнього вигляду;

товар – поняття, яке включає певний перелік властивостей, головними серед яких є споживчі, тобто здатність товару задовольняти потреби того, хто ним володіє;

товар з підкріпленням – товар, що втілює всі передумови використання протягом усього терміну його життя;

товар за задумом – це та сукупність його властивостей, яку необхідно одержати від нього ще на стадії проектування;

товар реальний – товар, який отриманий на кінцевій стадії реалізації проекту;

торговий агент – торгівельне підприємство, яке купує у дилера запасні частини і продає їх кінцевому споживачу;

турбота  послуга, що не вимагає затрат часу й участі споживача;

УКТ ЗЕД – Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності, як гармонізована система опису та кодування товарів;

утилізація – від лат. utilis – корисний, означає використання з користю;

фірмове обслуговування – комплекс організаційних, технічних та інженерних заходів, які здійснюються виробниками техніки з метою забезпечення стабільності та ефективності використання технічних засобів протягом усього терміну експлуатації;

якість автомобіля – сукупність властивостей, які визначають ступінь придатності автомобіля до виконання заданих функцій при використанні за призначенням, і від якої, значною мірою, буде залежати ефективність його експлуатації.