ГЛОСАРІЙ
Автобус – автомобіль (крім тролейбуса), який за
своєю конструкцією та обладнанням призначений для перевезення пасажирів та
їхнього багажу, з кількістю місць для сидіння більше ніж дев'ять з місцем водія
включно;
автозаправна
станція (АЗС) – різновид
об'єкта роздрібної торгівлі з продажу пального для автотранспортних засобів з використанням спеціального
обладнання, а також супутніх товарів;
автомобілебудування — галузь транспортного машинобудування, що виробляє моторизовані нерейкові транспортні засоби, зокрема легкові і вантажні автомобілі а також автобуси, мотоцикли, тролейбуси та інші;
автомобілізація – розвиток парку транспортних засобів,
ріст показника забезпечення населення автомобілями індивідуального користування
та пов’язані з цим процеси, які характеризують участь автомобільного транспорту
у вирішенні соціально-економічних завдань;
автомобіль – колісний транспортний засіб, який
приводиться в рух джерелом енергії, має не менше чотирьох коліс, призначений
для руху безрейковими дорогами і використовується для перевезення людей та (чи)
вантажів, буксирування транспортних засобів, виконання спеціальних робіт;
автомобіль вантажний
– автомобіль, який за своєю конструкцією
та обладнанням призначений для перевезення вантажів. Перевезення людей
вантажними автомобілями є лише їх допоміжною функцією;
автомобіль
легковий – автомобіль,
який за своєю конструкцією та обладнанням призначений для перевезення пасажирів
з кількістю місць для сидіння не більше ніж дев'ять з місцем водія включно;
автомобільний парк – певна сукупність транспортних засобів;
автомобільний
транспорт – галузь
транспорту, яка забезпечує задоволення потреб населення та суспільного
виробництва у перевезеннях пасажирів та вантажів автомобільними транспортними
засобами;
автомобільний
транспортний засіб (АТЗ)
– колісний транспортний засіб (автобус, вантажний та легковий автомобіль,
причіп, напівпричіп), який використовується для перевезення пасажирів, вантажів
або виконання спеціальних робочих функцій та допущений для участі у дорожньому
русі;
автосалон – спеціальне приміщення де у
певному прядку виставлені для демонстрації потенційному покупцеві транспортні
засоби;
автосервіс – система підтримання і відновлення
роботоздатності автомобіля протягом усього терміну експлуатації;
адаптація – у перекладі з пізньої латині
(adaptatio) означає пристосування;
власник
транспортного засобу – фізична або юридична особа, яка володіє
майновими правами на транспортний засіб, що підтверджується відповідними
документами;
водій – особа, яка керує транспортним засобом і має
посвідчення водія (тимчасовий дозвіл чи талон на право керування транспортним
засобом) відповідної категорії. Водієм також є особа, яка навчає керуванню
транспортним засобом, перебуваючи безпосередньо у транспортному засобі;
гараж – закрите приміщення для стоянки, як приміщення
складського типу, призначене лише для зберігання справних автомобілів, запуску
двигунів та огляду автомобілів перед виїздом;
дилер – монопольний агент дистриб’ютора або заводу, який уклав
з ним дилерську угоду, утримує склад продукції і здійснює реалізацію,
гарантійне, післягарантійне технічне обслуговування та ремонт продукції через
свої підприємства;
дистриб’ютор –
порівняно велика незалежна посередницька фірма, що здійснює збут на
основі оптових закупок готової продукції у крупних промислових фірм-виробників,
має власні склади, встановлює довгострокові контрактні відносини з
промисловцями;
дорожні (дорожньо-лабораторні)
випробування –
дослідження автомобіля на полігонах, у спеціальних лабораторіях з використанням
вимірювального обладнання і залученням спеціалістів;
дорожні умови – сукупність факторів, що
характеризують (з урахуванням пори року, періоду доби, атмосферних явищ,
освітленості дороги) видимість у напрямку руху, стан поверхні проїзної частини,
а також її геометричні параметри, наявність узбіч, засобів організації
дорожнього руху та їх стан;
дорожній
транспортний засіб (ДТЗ) – транспортний засіб, призначений для експлуатації
переважно на автомобільних дорогах загального, користування усіх категорій
і сконструйованим згідно з їхніми нормами;
експлуатаційні випробування – див. ресурсні випробування;
експлуатація транспортного засобу – комплекс заходів, спрямованих
на забезпечення виконання за допомогою транспортного засобу будь-яких дій,
пов'язаних з його прямим призначенням;
ємність ринку – обсяг продажу, який може мати місце
на даному ринку – потенційний, максимально можливий попит;
життєвий цикл автомобіля – послідовні і взаємопов’язані стадії
виробництва та використання автомобіля, від добування сировини до остаточного
захоронення відходів;
запасні
частини – складові
частини виробів, призначених для
заміни таких самих частин, що перебували в експлуатації, з метою підтримання
або відновлення справності чи роботоздатності виробів;
зберігання
ДТЗ – це утримання
транспортного засобу на спеціально відведеній території (стоянці) або
спеціальному приміщенні (гаражі);
інвойс – документ у
якому вказана вартість, і який підтверджує правомірність володіння транспортним
засобом;
інфраструктура – походить
від латинських слів infra – нижче, під та structura – побудова, розміщення і
означає сукупність складових частин будь-якого об’єкта, що мають
підпорядкований, допоміжний характер та забезпечують умови для нормальної
діяльності об’єкта в цілому;
колісний
транспортний засіб (КТЗ)
– транспортний засіб, призначений для руху безрейковими дорогами, який
використовується для перевезення людей і (або) вантажів, а також перевезення і
приводу під час руху чи на місці встановленого на ньому обладнання чи механізмів
для виконання спеціальних робочих функцій, допущений до участі в дорожньому
русі;
комплекс “3S” – “sales-service-spare parts” – з англ.
“продаж-обслуговування-запасні частини” – автоцентр, який складається з трьох
основних приміщень: автосалону, СТО і магазину запасних частин;
конкурентоспроможність – більш високе, у порівнянні з
товарами-аналогами, співвідношення сукупності якісних характеристик товару та
затрат на його придбання і споживання при їх відповідності вимогам конкретного
ринку або окремого сегмента у певний період часу;
краш-тест – crash – з англ. “сильний удар”,
“зіткнення”, яке виконується з метою оцінити пасивну безпеку автомобіля;
лінія інструментального контролю – набір діагностичного обладнання
розміщеного у технологічному порядку для здійснення технічного огляду
транспортного засобу;
маркетинг – вид діяльності, спрямований на
створення попиту та досягнення цілей підприємства через максимальне задоволення
потреб споживачів;
маркетинг диференційований – процес охоплення кількох сегментів
ринку з розробкою окремої пропозиції для кожного з них;
маркетинг
концентрований (цільовий) –
процес орієнтований на одну, вузьку групу споживачів (сегмент ринку) та
спрямований на задоволення потреб саме цієї групи (сегмента);
маркетинг
недиференційований (масовий) – процес звернення до всього ринку одночасно з
однією і тією ж пропозицією на противагу зосередженню зусиль на одному
сегменті;
маркетингова товарна
політика (product
policy) – політика, яка разом із ціновою (prising policy), збутовою
(distribution channel policy) і комунікаційною (communication policy)
політиками передбачає серію конкретних маркетингових заходів впливу на ринок
під спільною назвою маркетинг-мікс (markettig-mix);
мікроавтобус – одноповерховий автобус з кількістю
місць для сидіння не більше сімнадцяти з місцем водія включно;
надійність автомобіля –
властивість автомобіля зберігати в часі (за пробігом) у встановлених
межах значення усіх параметрів, які характеризують здатність виконувати
необхідні функції у заданих режимах та умовах використання, технічного
обслуговування, ремонтів, зберігання і транспортування;
норія (ятка) – механізована стоянка у якій
застосовується лише один засіб механізації, і який є одночасно стоянкою
автомобіля;
оператор автомобільного ринку – організація, підприємство, яке
займається реалізацією транспортних засобів;
паркування – стоянка транспортного
засобу на майданчику для паркування;
позиціювання товару – процес визначення місця товару на
ринку, а також проведення конкретних заходів стосовно закріплення цього місця
за даним товаром;
послуга – робота виконана для іншої особи;
реклама – інформація про особу чи товар,
розповсюджена у будь-якій формі та у будь-який спосіб, і призначена сформувати
або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо такої особи чи
товару;
ресурсних
випробування –
випробування на надійність, які проводяться з метою визначення або
підтвердження регламентованого технічного ресурсу транспортного засобу;
рециклінг – повторне використання або надання
матеріалам необхідних властивостей, що дозволяє використати їх повторно;
ринковий попит – це кількість товарів, які будуть
придбані покупцями у відповідному регіоні за певний проміжок часу;
ринок – це сукупність продавців і покупців, які здійснюють
продаж та купівлю певних товарів та послуг;
розмитнення – процедура оформлення та отримання документів про
проходження митного огляду для реєстрації транспортного засобу у
сервісному центрі МВС України;
сегментація ринку – поділ ринку на кілька частин
(ринків), які не конкурують один з одним;
сервісний агент – автопідприємство, яке уклало сервісну
угоду з дистриб’ютором або дилером про виконання гарантійних, післягарантійних
ремонтів і обслуговування автомобілів;
сертифікація – це підтвердження на основі
випробувань відповідності продукції вимогам, встановлених у нормативних
документах. Процедура, за допомогою якої третя сторона дає письмову гарантію,
що продукція, процес чи послуга відповідають заданим вимогам;
спеціалізація виробництва –
від лат. specialis – особливий,
одна з форм поділу праці, що являє собою відокремлення і створення
підприємств та окремих виробництв усередині виробничих об’єднань, які випускають
однорідну продукцію;
споживчі випробування автомобіля – оцінка якості автомобіля з точки зору
його користувача;
станція технічного обслуговування (СТО) – місце, де проводиться
діагностика, обслуговування і ремонт транспортних засобів;
схоронність транспортного засобу – забезпечення транспортного засобу від
несанкціонованого проникнення в нього чи незаконного заволодіння ним шляхом
охорони місця зберігання;
тест-драйв – короткочасне випробування автомобіля
з метою оперативної оцінки його як товару у реальному виконанні;
технічний
стан транспортного засобу
– сукупність фактичних експлуатаційних характеристик транспортного засобу та
його зовнішнього вигляду;
товар – поняття, яке включає певний перелік властивостей,
головними серед яких є споживчі, тобто здатність товару задовольняти потреби
того, хто ним володіє;
товар з підкріпленням – товар, що втілює всі передумови
використання протягом усього терміну його життя;
товар за задумом – це та сукупність його властивостей,
яку необхідно одержати від нього ще на стадії проектування;
товар реальний – товар, який отриманий на кінцевій
стадії реалізації проекту;
торговий агент – торгівельне підприємство, яке купує у
дилера запасні частини і продає їх кінцевому споживачу;
турбота –
послуга, що не вимагає затрат часу й участі споживача;
УКТ ЗЕД – Українська класифікація товарів
зовнішньоекономічної діяльності, як гармонізована система опису та кодування товарів;
утилізація – від лат. utilis – корисний, означає
використання з користю;
фірмове обслуговування – комплекс організаційних, технічних та
інженерних заходів, які здійснюються виробниками техніки з метою забезпечення
стабільності та ефективності використання технічних засобів протягом усього
терміну експлуатації;
якість автомобіля – сукупність властивостей, які
визначають ступінь придатності автомобіля до виконання заданих функцій при
використанні за призначенням, і від якої, значною мірою, буде залежати
ефективність його експлуатації.