ЗАВДАННЯ №1
Створити блок
інформаційного забезпечення виходу на український ринок заданих марок
автомобілів, у якому:
1) викласти
коротко історію фірм (дата заснування, країна, засновник, емблема, місце серед
фірм світу, досягнення в галузі автомобілебудування);
2) описати
продукцію фірм, для чого перерахувати моделі, які вони випускають, навести їх
короткі технічні характеристики. Окремо відмітити, якщо є, конструкційні
особливості;
3) розмістити
моделі обох фірм за класами і групами згідно з європейською класифікацією. За
відсутністю авто у класі чи групі, доповнити модельний ряд автомобілями іншої,
третьої фірми;
4) оцінити
переваги заданих марок, зробивши порівняльну характеристику автомобілів двох
різних класів (груп) з “однокласниками” – моделями конкуруючих фірм шляхом
встановлення їх позитивних і негативних особливостей;
5)
обґрунтувати вибір марок автомобілів, спрогнозувати для них ринок.
Вихідні дані: автомобільні марки – ЗАЗ; HONDA.
1. Запорізький автомобілебудівний завод
(ЗАТ “ЗАЗ”) – вітчизняне підприємство, виробник легкових автомобілів, а також
фургонів і автобусів. Основне виробництво знаходиться у Комунарському
районі міста Запоріжжя. Входить до групи компаній “УкрАвто”.
В якості ключових виробничих підрозділів виступають госпрозрахункове
підприємство Іллічівський завод автомобільних
агрегатів (ГРП “ІЗАА”) і Мелітопольський моторний завод (МеМЗ).
Підприємство володіє повним циклом
виробництва легкових автомобілів, що включає штампування, зварювання,
фарбування, обладнання кузова і складання автомобіля. На базі запорізького
автозаводу випускалася широка гама легкових автомобілів класів B, C, D, E, F, I
– від вітчизняних “Таврії” і “Сенса”
до іменитих “Опеля”, “Шевроле” і “Мерседеса”.
ЗАТ “ЗАЗ” також займається збутом
автомобілів, запчастин та комплектуючих на внутрішньому і зовнішньому ринках;
розробляє нову автомобільну техніку і технологічне оснащення для її виробництва;
проводить випробування транспортних засобів, запасних частин на відповідність
технічним вимогам і нормам. Потужності розташованого в Запоріжжі головного
заводу ЗАТ “ЗАЗ” розраховані на випуск понад 150 тисяч авто на рік.
Датою створення заводу прийнято вважати 1863 рік, коли Менон Абрагам Якович Кооп відкрив
у колонії Шенвізе майстерні з виробництва соломорізок
і залізних деталей до вітряних млинів. Незабаром ці майстерні перетворили в
завод сільськогосподарських машин, що випускав жниварки, молотарки, буккеро і плуги.
У 1908 році
було засновано підприємство, яке згодом перетворилося у Мелітопольський
моторний завод (МеМЗ). З 1960 року МеМЗ почав постачати свої двигуни на ЗАЗ, а з 1975 року МеМЗ увійшов до складу виробничого об'єднання “АвтоЗАЗ”. У 1923 році колишній завод Абрагама Кооп був перейменований у “Комунар”.
У 1961 році
завод був перейменований у “Запорізький автомобільний завод”. Завод займався
випуском єдиного автомобіля – ЗАЗ-965, який увійшов в історію як “горбатий
Запорожець”. У 1970 році на конвеєр увійшов оновлений “Запорожець” – ЗАЗ-966,
що кардинально відрізнявся від свого попередника. Усього (з 1960 по 1994 рр.) у
Запоріжжі було виготовлено 3422444 автомобілів “Запорожець” і двигунів з
повітряним охолодженням виробництва МеМЗ.
У 1979 році
був запущений у масове виробництво ЗАЗ-968М, а у 1987 році почався випуск
автомобілів ЗАЗ-1102 “Таврія” – перших автомобілів з рідинним охолодженням
двигуна, що випускаються на ЗАЗі.
У 1998 році завод починає співпрацю з
корпорацією Daewoo, у зв'язку з чим створюється ЗАТ
“Спільне українсько-корейське підприємство з іноземною інвестицією” АвтоЗАЗ-Daewoo, у яке передаються всі активи “АвтоЗАЗу”. На головному заводі організовано випуск якісно
нового автомобіля ЗАЗ-1102 “Таврія-Нова”, а на Іллічівському
заводі автомобільних агрегатів (ІЗАА) завершені роботи з підготовки виробництва
і розпочато великовузлове складання автомобілів Daewoo: Daewoo Lanos, Daewoo Nubira,
Daewoo Leganza.
У 1999 році
починається випуск ЗАЗ-1103 “Славута” (з кузовом “п’ятидверний
ліфтбек”), створеного на базі шасі “Таврії” і за
участю її кузовних панелей. У розробці брала участь компанія Daewoo. Розроблено нові моделі таврійського ряду, серед них
ЗАЗ-1105 “Дана” (з кузовом «п'ятидверний універсал»),
у масовому виробництві незабаром заміненої на ЗАЗ-1103 “Славута”. На базі
індексу 11055 випускаються різні моделі пікапа.
У 2003 році
завод міняє назву і перетворюється у закрите акціонерне товариство з іноземною
інвестицією “Запорізький автомобілебудівний завод”. На виробничих потужностях головного заводу починається виробництво
автомобілів АвтоВАЗ (ВАЗ-21093 і ВАЗ-21099), GM-DAT (Lanos (Т-150)), Opel Astra G. У 2005 році на ГРП “ІЗАА” підготовлено виробничі
потужності для випуску автобусів I-VAN
на базі шасі автомобіля TATA. Для моделі ZAZ-Sens на МеМЗ був розроблений двигун об’ємом 1,4 літра, створений на
основі колишнього 1,3-літрового. Згодом автомобіль перейменували у Lanos 1,4.
У 2007 році
запущена програма локалізації виробництва автомобіля Daewoo
Lanos, проведений рестайлінг
базової моделі, який отримав назву ZAZ Lanos (T-150).
Розроблено та розпочато випуск фургона на його базі. У 2009 році
завод продовжив виготовляти моделі на базі Daewoo Lanos з використанням українських комплектуючих (ступінь
локалізації версії з двигуном 1,5 становить більше 50%, для двигунів 1,3 і 1,4
вона ще вища): ЗАЗ Lanos Hatchback,
ЗАЗ Sens і ZAZ Chance;
моделі таврійського ряду: ЗАЗ-1105 “Славута” і пікап; збирав і виробляв
автомобілі CHEVROLET і ВАЗ
(ВАЗ-210934-20 і ВАЗ-210994-20). Було розпочато співпрацю з KIA Motors із складання Cee’d і Sportage, але в
серійне виробництво моделі KIA не пішли.
З грудня 2010
року розпочато випуск автомобіля ЗАЗ Forza
аналогічного Chery A13. Це легковий автомобіль класу
С з кузовами седан і хетчбек та у виконаннях
Base, Base plus, Comfort і Luxury планується для реалізації як для внутрішнього ринку
України, так і на експорт. Cтиль автомобіля ЗАЗ Forza розроблений ательє Torino Design. “Forza” перекладається з
італійської як “сила”, “рух”, “вперед”.
ЗАЗ Forza
|
||
Параметри |
|
|
Клас |
С |
|
Тип кузова |
Седан |
|
Габарити, мм |
|
|
- довжина |
4269 |
|
- ширина |
1686 |
|
- висота |
1492 |
|
Двигун |
R4/1497 см3 |
|
Потужність кВт |
109 |
|
Крутний момент, Нм |
140 |
|
Привод |
Передній |
|
Максимальна швидкість |
160 |
|
Розгін від 0 до100 км/год, c |
12,5 |
|
Витрати пального на 100 км, л |
7,6 |
|
ЗАЗ Lanos
1,5 |
||
Параметри |
|
|
Клас |
С |
|
Тип кузова |
Седан |
|
Габарити, мм |
|
|
- довжина |
4237 |
|
- ширина |
1678 |
|
- висота |
1432 |
|
Двигун |
R4, 1498 см3 |
|
Потужність кВт |
86 |
|
Крутний момент, Нм |
130 |
|
Привод |
Передній |
|
Максимальна швидкість |
172 |
|
Розгін від 0 до100 км/год, c |
12,5 |
|
Витрати пального на 100 км, л |
7,4 |
У квітні 2011
року форма акціонерного товариства змінюється на публічне акціонерне
товариство. На Іллічівському заводі автомобільних
агрегатів освоєно дві нові модифікації автобуса А-07 – автобус “Шкільний” на 33
і 27 місць. Розпочато виробництво автобуса А-10 у трьох модифікаціях: “Місто”,
“Передмістя” і “Турист”. З 13 березня 2012 року в Україні почалися продажі
нової моделі ZAZ Vida.
ЗАЗ Vida
1,4 |
||
Параметри |
|
|
Клас |
С |
|
Тип кузова |
Седан |
|
Габарити, мм |
|
|
- довжина |
4325 |
|
- ширина |
1710 |
|
- висота |
1508 |
|
Двигун |
R4, 1498 см3 |
|
Потужність кВт |
84 |
|
Крутний момент, Нм |
128 |
|
Привод |
Передній |
|
Максимальна швидкість |
170 |
|
Розгін від 0 до100 км/год, c |
11,5 |
|
Витрати пального на 100 км, л |
7,8 |
|
ЗАЗ Sens
1,3 |
||
Параметри |
|
|
Клас |
С |
|
Тип кузова |
Седан |
|
Габарити, мм |
|
|
- довжина |
4237 |
|
- ширина |
1678 |
|
- висота |
1432 |
|
Двигун |
R4, 1299 см3 |
|
Потужність кВт |
70 |
|
Крутний момент, Нм |
108 |
|
Привод |
Передній |
|
Максимальна швидкість |
162 |
|
Розгін від 0 до100 км/год, c |
17 |
|
Витрати пального на 100 км, л |
7,2 |
2. Honda Motor Co.,
Ltd.
– міжнародна промислова компанія, перш за все, відома своїми автомобілями,
мотоциклами та роботами. Компанія заснована 24 вересня
1948
року, засновник – Соітіро Хонда. Продукція – вантажівки, легкові автомобілі, літаки, мотоцикли, скутери, електрогенератори, роботи, морські двигуни.
До 60-х років HONDA
спеціалізувалася на виробництві мотоциклів і загалом автомобілебудування не
було її бізнесом. Згодом компанія вирішила вийти на автомобільний ринок і ця
новина не була схвально прийнята урядом Японії.
Вважалося, що конкуруючи на світовому ринку з TOYOTA, DATSUN (NISSAN) та
MITSUBISHI, у кінцевому результаті нашкодить інтересам держави. Зрештою думка
чиновників була проігнорована керівництвом HONDA.
Після
енергетичної кризи 1973 р., коли зростання цін на нафту, а відповідно і пальне,
спричинило попит на економічні автомобілі, моделі HONDA стали бестселерами на
ринку США, а також дещо посилили свої позиції на
європейському ринку.
HONDA досягнула
успіхів завдяки об’єктивним факторам, таким як висока якість та надійність авто
(одні з найкращих показників у автомобілебудуванні), сучасні технологічні
рішення (до речі конструктори HONDA вперше застосували поперечне розміщення
двигуна та передній привод, що зробило салон просторішим при компактних
розмірах автомобіля), оригінальна маркетингова політика (Honda
– drivers’ cars – авто,
орієнтовані на активний стиль керування, з сучасним дизайном у стилях “спорт”
та “техно”).
Прагнучи до розширення своєї ролі в
автомобілебудівній промисловості, HONDA випустила перші автомобілі у 1960 році.
Вони були маленькими, спортивними машинами, як і мотоцикли, які компанія
випускала до цього, та завоювали прекрасну репутацію за якість і технічні
характеристики.
У
1966 році HONDA
почала виробництво невеликих седанів, а через чотири роки стала експортувати свої
перші автомобілі Honda 600, у різні країни світу.
Пізніше інженери компанії приступили до розробки іншого малолітражного авто,
призначеного для світового ринку економічних автомобілів. Результатом
багаторічних розробок став легковик Honda Civic,
представлений публіці у 1973 році та миттєво прийнятий покупцями в усьому світі
у тому числі через такий фактор, як цілісний підхід компанії до розробки
технологій.
Для компанії HONDA – технології (інжиніринг) –
це все. Набагато важливіше визначити і передбачати потреби покупців і
суспільства – та навіть запропонувати нові технології, у відповідності цим
потребам, ніж пропонувати продукцію, створену за вже існуючими технологіями.
HONDA домоглася успіху завдяки властивій їй пристрасті до новітніх технологій і
прагненню спробувати зробити те, чого ще ніхто не робить. Модельний ряд
автомобілів корпорації HONDA значно
ширший, ніж у ЗАЗу (див. табл. 1.1).
HONDA Jazz – хетчбек особливо малого
класу “В”. Третє
покоління Jazz з’явилося у 2013 році. Габаритні
розміри: 3900х1695х1525 мм. Колісна база: 2500 мм. Об’єм багажника: 335 л.
Передня підвіска – cтояки McPherson, задня – напівзалежна, пружинно-торсіонна.
Бензинові двигуни: 1,2 л R4 16V SOHC,
I-VTEC (90 к.с., 125 Нм) або 1,34 л R4 16V, I-VTEC (100 к.с., 127 Нм); присутня версія Hybrid.
Трансмісія: 5-ступінчаста МКП або варіатор CVT. Оснащення: ABS+EBD шість ПБ,
система курсової стабілізації VSA, електропідсилювач керма, клімат-контроль, центральний
замок, електропривод стекол і дзеркал, аудіосистема.
У січні 2014 р. на Детройтському автосалоні HONDA Jazz був представлений для американського
ринку як автомобіль 2015 модельного року. Автомобіль
створений у новому фірмовому
стилі, заснованому на трьох факторах. Перший
– “Високі технології” (High Tech),
символізує дух інновацій HONDA, другий – “Висока напруга” (High Tension),
відображає красу і структурну міцність кузова і, третій фактор – “Високоякісні
відчуття” (High
Touch), являє відточені форми поверхонь і текстури.
Надалі цей стиль буде
поширений на інші
моделі фірми.
HONDA Civic – передньо-приводний седан класу “С”. Європейська версія рестайлінгового седана 9-го покоління дебютувала у травні
2013 року. Габаритні розміри: 4575х1755х1435 мм. Колісна база: 2675 мм. Об’єм багажника: 440 л. Передня
підвіска – стояки McPherson, задня – незалежна багатоважільна.
Бензинові двигуни: 1,8 л R4 16V, I-VTEC (141 к.с.,
174 Нм); присутня версія Hybrid. Трансмісія:
6-ступінчаста МКП або 5-ступінчаста АКП з підкермовим
перемиканням. Оснащення: до семи ПБ, система курсової стабілізації VSA,
клімат-контроль, круїз-контроль, навігація Honda SSD Navi,
електропривод стекол і дзеркал, автоматичні фари і
склоочисники, протитуманні фари, аудіосистема класу Hi-Fi, чейнджер, сигналізація. До
100 км/год седан розганяється за 9,1 секунди, а максимальна швидкість авто
складає 200 км/год.
Honda
Accord – передньо-приводний
седан класу “Е” ІХ покоління. Габаритні розміри: 4890х1850х1465 мм. Колісна
база: 2775 мм. Передня підвіска – на
подвійних поперечних важелях, задня –
незалежна багатоважільна. Бензинові двигуни: К24А
об’ємом 2,4 л R4 16V DOHC, I-VTEC (179,5 к.с., 228
Нм), J35A об’ємом 3,5 л V6 24V, SOHC,
I-VTEC (282 к.с., 342 Нм); присутня версія Hybrid. Трансмісія: 6-ступінчаста МКП або 5-ступінчаста АКП
для V6 6-ступінчаста АКП з підкермовим перемиканням. Оснащення: ABS+EBD, електропідсилювач керма ЕРS, вісім ПБ, система курсової
стабілізації VSA, клімат-контроль, круїз-контроль, навігація, системи
слідкування за розміткою і попередження зіткнень, електропривод стекол і дзеркал, автоматичні фари і склоочисники,
протитуманні фари, аудіосистема класу Hi-Fi, чейнджер, сигналізація.
З механічною
трансмісією 200-сильний мотор розганяє Accord до
сотні за 7,9 секунди. Максимальна швидкість становить 235 км/год.
Crosstour – це оновлення унікальної моделі HONDA, яка
поєднує в собі комфорт і керованість седана з впевненістю та безпечністю кросовера. Габаритні розміри: 4870х1860х1620 мм. Колісна
база: 2800 мм. Передня підвіска – на подвійних поперечних важелях, задня – незалежна багатоважільна.
Бензинові двигуни: 2,4 л R4 16V, I-VTEC (192
к.с.,
220 Нм), 3,5 л V6 24V, I-VTEC
(300 к.с.,
350 Нм). Трансмісія: 5-ступінчаста АКП для R4 або 6-ступінчаста АКП для
V6. Оснащення: ABS, електропідсилювач керма ЕРS, до десяти
ПБ, системи курсової стабілізації VSA і підсилення кузова ACE, розділений
клімат-контроль, круїз-контроль, навігація, системи слідкування за розміткою і
мертвими зонами, повний електропакет, автоматичні
фари і склоочисники, протитуманні фари, супутникове радіо, чейнджер,
парктронік.
HONDA CR-Z – це унікальний автомобіль, в якому
поєднуються переваги стильного кузова купе і екологічної, ефективної гібридної
установки з 6-ступінчастою
механічною коробкою передач. Колісна база: 2425 мм. Габаритні розміри:
4075х1740х1395 мм. Передня підвіска – стояки McPherson, задня – незалежна торсіонна. Силова
установка: бензиновий ДВЗ об’ємом 1,5 л R4 16V, I-VTEC (121 к.с.,
146 Нм) і електродвигун змінного струму
(10 кВт, 78 Нм). Трансмісія: 6-ступінчаста МКП або варіатор CVT.
Оснащення: ABS, шість ПБ, система курсової стабілізації VSA, клімат-контроль,
електропривод стекол і дзеркал, автоматичні фари і
склоочисники, люк з електроприводом, центральний замок з ДУ.
HONDA CR-V – позашляховик
класу “І” з переднім або повним приводом. Габаритні розміри: 4590х1840х1710 мм.
Колісна база: 2670 мм. Бензинові
двигуни: 2,0 л R4 16V, I-VTEC (150 к.с., 190 Нм), 2,4 л
V6 24V, I-VTEC (190 к.с., 2200 Нм). Трансмісія: 6-ступінчаста МКП або 5-ступінчаста АКП. Оснащення: ABS, електропідсилювач керма ЕРS, вісім ПБ, система курсової
стабілізації VSA, адаптивна
світлотехніка AFS, клімат-контроль, круїз-контроль ACC, навігація, повний електропакет, автоматичні ксенонові фари і склоочисники,
протитуманні фари, чейнджер, люк із електроприводом.
Pilot – найефективніша відповідь HONDA, на
запити споживачів із активною життєвою позицією й багатим досвідом експлуатації
повнопривідних моделей у різних умовах.
Колісна база: 2775 мм; габаритні розміри: 4875х1995х1845 мм.
Бензиновий двигун 3,5 л V6 24V, I-VTEC (249 к.с., 347 Нм). Трансмісія: 6-ступінчаста АКП.
Оснащення: ABS+EBD, десять ПБ, система курсової стабілізації VSA, тризонний
клімат-контроль, круїз-контроль, навігація, повний електропакет,
автоматичні фари і склоочисники, протитуманні фари, аудіосистема
класу Hi-Fi, чейнджер, DVD,
Bluetooth, парктронік,
підігрів передніх сидінь, камера заднього виду, сигналізація, функція втримання
автомобіля на схилі HSA, система підсилення кузова ACE.
У 3,5-літровому двигуні V6 застосована остання версія
інноваційної системи керування циліндрами Variable Cylinder Management; її здатність
деактивувати два або три циліндри, залежно від дорожніх умов, відіграє
найважливішу роль у забезпеченні паливної економічності.
HONDA Odyssey –
7-місний мінівен класу “К”. Рестайлінгова
версія п'ятого покоління моделі дебютувала на автосалоні в Нью-Йорку в березні
2013 року. Побудований на агрегатах автомобіля Honda Accord. Габаритні
розміри: 4800х1800х1560 мм. Колісна база: 2830 мм. Бензиновий двигун 3,5 л V6
24V, I-VTEC (249 к.с.,
347 Нм). Трансмісія: 6-ступінчаста АКП. Оснащення: ABS+EBD, вісім ПБ, система
курсової стабілізації VSA, роздільний клімат-контроль, радарний круїз-контроль CMBS,
супутникова система навігації, навігація, повний електропакет,
поворотні ксенонові фари, автоматичні склоочисники, протитуманні фари, аудіосистема з чейнджером і сабвуфером, DVD, камера заднього виду, система попередження
зіткнення, сигналізація, люк з електроприводом, підігрів передніх сидінь, бортовий
комп’ютер, електропривод задніх дверей, парктронік.
3. Європейська класифікація моделей автомобілів заданих марок
наведена у таблиці 1.1.
Таблиця 1.1
– Європейська класифікація легкових
автомобілів
Назва класу, групи |
Позначення класу, групи |
Габаритні розміри автомобіля, м |
Марка, модель |
|
довжина |
ширина |
|||
Клас “міні” або міські автомобілі |
A |
до 3,7 |
до 1,60 |
Smart ForFour |
Особливо малий клас |
B |
3,7…4,2 |
до 1,70 |
Honda Jazz |
Нижній середній клас |
C |
4,2…4,5 |
1,70…1,8 |
ЗАЗ Forza;
ЗАЗ Vida; ЗАЗ Lanos; Honda Civic |
Середній клас |
D |
4,5…4,8 |
1,70…1,8 |
Mercedes-Benz С-Class |
Верхній середній клас |
E |
4,8…5,0 |
більше 1,80 |
Honda Accord; Honda Crosstour |
Люкс-клас |
F |
більше 5,0 |
більше 1,80 |
Mercedes-Benz S-Class |
Спортивні купе |
G |
– |
– |
Honda CR-Z |
Кабріолети |
H |
– |
– |
Honda NSX (з 2015 р.) |
Позадорожники |
I |
– |
– |
Honda CR-V; Honda Pilot
|
Мінівени |
K |
– |
– |
Honda Odyssey |
4. Порівняльна характеристика автомобілів.
У таблицях 1.2 і 1.3 наведена оцінка
автомобілів за результатами випробувань експертами часопису “Авторевю”. Автомобільні “пари” були підібрані з урахуванням
максимальної ідентичності технічних характеристик і рівня комплектації. Таким
чином можна у порівнянні визначити “плюси” і “мінуси” кожного з автомобілів.
Таблиця 1.2 – Порівняльна характеристика ЗАЗ Lanos і Лада Приора
Параметр |
Максимальний бал |
Кількість балів |
|
ЗАЗ Lanos |
Лада Приора |
||
1. Ергономіка
1.1. Робоче
місце водія
1.2. Оглядовість
|
200 100 100 |
145 65 80 |
150 70 80 |
2. Динаміка
2.1. Розгінна
динаміка
2.2. Гальмівна
динаміка
2.3. Керованість
|
310 100 110 100
|
230 70 80 80 |
240 80 90 70 |
3. Їздовий
комфорт
3.1. Плавність
ходу і віброзахист
3.2. Акустичний
комфорт
3.3. Мікроклімат
|
260 90 90 80
|
200 70 70 60 |
185 60 60 65 |
4. Комфорт
салону
4.1. Пасажирські
місця
4.2. Багажник 4.3.
Трансформація салону
|
230 90 90 50
|
165 65 65 35 |
140 65 65 10 |
Всього
|
1000
|
740 |
715 |
Таблиця 1.3 –
Порівняльна характеристика Honda Accord і Toyota Camry
Параметр |
Максимальний бал |
Кількість балів |
|
Honda Accord |
Toyota Camry |
||
1. Ергономіка
1.1. Робоче
місце водія
1.2. Оглядовість
|
200 100 100 |
175 85 90 |
165 80 85 |
2. Динаміка
2.1. Розгінна
динаміка
2.2. Гальмівна
динаміка
2.3. Керованість
|
310 100 110 100
|
275 85 100 90 |
245 75 95 75 |
3. Їздовий
комфорт
3.1. Плавність
ходу і віброзахист
3.2. Акустичний
комфорт
3.3. Мікроклімат
|
280 100 90 90
|
240 85 80 75 |
245 80 80 85 |
4. Комфорт
салону
4.1. Пасажирські
місця
4.2. Багажник 4.3.
Трансформація салону
|
210 100 90 20
|
170 85 75 10 |
180 95 80 5 |
Всього
|
1000
|
860 |
835 |
5. Автомобілі марок ЗАЗ і HONDA різняться як за модельним рядом, так і за ціновим діапазоном. Тому
поєднання їх реалізації у спільному автосалоні дозволить охопити значно ширший
сегмент споживачів. У такий спосіб є можливість привернути увагу покупців з обмеженими
фінансовими можливостями і клієнтів, які хотіли б мати хорошу іномарку з вищих
класів чи окремої класифікаційної групи (див. табл. 1.1).
Стосовно прогнозу, то у випадку
встановленого автомобільного ринку він щорічно зростає на 10…15%. Таким чином, орієнтовний прогноз ринку для заданих
марок можна зробити на підставі продажу їх за попередні роки.