ІНДИВІДУАЛЬНЕ РОЗРАХУНКОВЕ ЗАВДАННЯ
Зразок
індивідуального завдання, яке видається студенту подано на рис 2.1.
Результати
виконання розрахункової роботи представляються студентом в вигляді
пояснювальної записки обсягом близько 15-20 сторінок. В пояснювальний записці
наводяться математичні викладки та розрахунки, які супроводжуються
ілюстративним матеріалом: схемами, графіками, діаграми тощо. Пояснювальна
записка оформляється згідно ДСТУ 3008-95 "Документація та звіти в сфері
науки та техніки".
Захист розрахункових
робіт відбувається на консультаціях по мірі їх виконання студентами.
Луцький національний технічний університет
Кафедра фінансів
ЗАТВЕРДЖУЮ |
Завідувач кафедри _______________________________ |
"_____"_________________
20__р. |
ІНДИВІДУАЛЬНЕ ЗАВДАННЯ НА РОЗРАХУНКОВУ РОБОТУ
з дисципліни "Фінансове прогнозування
соціально-економічними процесами"
Студенту групи ФК-___ |
|
1. Варіант роботи |
N1 |
N2 |
N3 |
N4 |
|
|
|
|
|
|
|
2. Термін подання завершеної роботи на кафедру " " 200__р. |
|||||
3. Початкові дані до роботи та зміст роботи (перелік завдань які необхідно виконати) |
|||||
3.1. Приклад даних по економічним показникам країни А за 1985-2004р.р.
представлений в табл. А.1 додатку А. Знайти форму істинного тренду обраного показника за перші 15 років і зробити прогноз на 16 рік. Порівняти отримані значення з фактичними і зробити висновки, який тренд буде краще описувати вхідні дані. Оцінити якість усіх трендів, побудованих в ході пошуку, для чого розрахувати MSE, R2, MAD, MAPE та контрольні суми. Визначте довірчі інтервали прогнозу. З отриманих розрахунків оберіть 2 лінії тренду, які максимально описують вхідні дані та які дозволяють отримати більш точний прогноз. Проведіть ex post прогноз для 20 років: для першої групи даних ex post прогнозу обрати перші 16 років; в якості горизонту прогнозування – 1 рік. Оцінити ex post прогноз, для чого розрахувати MSE, MAD, MAPE та коефіцієнт нерівності Тейла. Зробити висновки по результатам прогнозування. |
|||||
3.2. Приклад даних обсягу продажу товарів фірми “Б” по кварталам за
2001-2005 р.р. представлений в табл. А.2 додатку А. Зробити прогноз на 4 квартали 2006р. 2-ма способами. Перший спосіб:
використати метод ковзних середніх і сезонних індексів для прогнозування
обсягу продажу. Для здійснення коригування сезонних індексів побудувати
графіки з трендами, за якими визначити тенденцію продажів. Другий спосіб:
використати фіктивні регресори, модель множинної регресії і мультиплікативну
сезонну модель для визначення коефіцієнтів сезонності і 95% довірчих
інтервалів. Порівняти отримані значення коефіцієнтів сезонності та
прогнозованих значень за двома способами. Зробити висновки по результатам
прогнозування. |
|||||
3.3. Приклад даних об’єму виробів типу А, ціни реалізації, середніх
змінних витрат, постійних витрат по фірмі “В” представлений в табл. А.3
додатку А. Зробити прогноз чутливості прибутку підприємства до 10%-вих змін
основних елементів операційного важеля: 1.
Оцінити вплив 10%-ної зміни
(збільшення, зменшення) ціни на прибуток. На скільки одиниць продукції можна
скоротити (збільшити) об'єм реалізації без втрати прибутку? 2.
Оцінити вплив 10%-ної зміни
(збільшення, зменшення) змінних витрат на прибуток. На скільки одиниць
продукції можна скоротити (збільшити) об'єм реалізації без втрати прибутку? 3.
Оцінити вплив 10%-ної зміни
(збільшення, зменшення) постійних витрат на прибуток. На скільки одиниць
продукції можна скоротити (збільшити) об'єм реалізації без втрати прибутку? 4.
Оцінити вплив 10%-ної
збільшення (зменшення) об'єму реалізації на прибуток за допомогою ефекту
операційного важеля. Зробити висновки по результатам прогнозування. |
|||||
3.4. Приклад даних об’ємів продажу, виробничих витрат, витрат на
рекламу, інших витрат фірми “Д” за 20 кварталів представлений в
табл. А.4 додатку А. Побудувати рівняння множинної регресії із різною
кількістю регресоров. Здійснити відбір регресоров 2-ма способами: за допомогою
визначення 95% інтервалів для коефіцієнтів регресії та за допомогою
визначення t-статистики та P-значення. Оцінити вплив регресорів на
результативну ознаку. Проаналізувати модель на наявність мультиколінеарності.
Застосовуючи отриману модель, зробити прогноз на 4 квартали. Зробити висновки по результатам прогнозування. |
|||||
Завдання видав
_____________________________ (П.І.П. викладача) |
|||||
“____”__________________200__р. |
|||||
Завдання одержав
_____________________________ (П.І.П. студента) |
|||||
“____”__________________200__р. |
Рис.2.1 – Зразок індивідуального завдання
Додаток А
Таблиця А.1 – Дані по
економічним показникам країни А за 1985-2004р.р.
№ |
Показники |
1985 |
1986 |
… |
2004 |
1 |
Витрати на особисте споживання |
440,7 |
477,3 |
… |
1580,8 |
2 |
Валовий об'єм внутрішніх частних інвестицій |
116,2 |
128,6 |
… |
360,1 |
3 |
Державні закупки товарів та послуг |
138,6 |
158,6 |
… |
440,2 |
4 |
Чистий експорт |
9,7 |
7,5 |
… |
19,7 |
5 |
Валовий
національний продукт |
705,1 |
772 |
… |
2400,8 |
6 |
Амортизаційні відрахування |
57,4 |
62,1 |
… |
215,3 |
7 |
Чистий
національний продукт |
647,7 |
709,9 |
… |
2185,5 |
8 |
Непрямі податки на підприємства |
62,5 |
67,9 |
… |
274,3 |
9 |
Національний
дохід |
585,2 |
642 |
… |
1911,2 |
10 |
Внески на соціальне забезпечення |
31,6 |
40,6 |
… |
310,2 |
11 |
Податки з доходів корпорацій |
30,9 |
33,7 |
… |
120,3 |
12 |
Нерозподілені прибутки корпорацій |
31,3 |
33,5 |
… |
29,9 |
13 |
Трансфертні платежі |
60,6 |
66,6 |
… |
279,2 |
14 |
Особистий
дохід |
552 |
600,8 |
… |
1730 |
15 |
Податки на особистий дохід |
65,2 |
74,9 |
… |
350,7 |
… |
… |
… |
… |
… |
… |
Таблиця
А.2 – Дані обсягу продажу товарів фірми “Б”
по кварталам за 2001-2005 р.р.
Квартал |
2001 |
2002 |
2003 |
2004 |
2005 |
1 |
350 |
320 |
310 |
360 |
380 |
2 |
430 |
340 |
350 |
490 |
500 |
3 |
340 |
400 |
460 |
340 |
380 |
4 |
320 |
350 |
350 |
250 |
280 |
Разом |
1440 |
1410 |
1470 |
1440 |
1540 |
Таблиця А.3 – Статистичні дані об’єму виробів типу А, ціни реалізації,
середніх змінних витрат, постійних витрат по фірмі “В”
Варіант |
Об'єм виробництва, од. |
Ціна реалізації, грн. |
Середні змінні витрати, грн./шт.. |
Постійні витрати, грн. |
1 |
100000 |
2570 |
1800 |
38500000 |
2 |
90000 |
2313 |
1620 |
34650000 |
3 |
75000 |
1927,5 |
1350 |
28875000 |
4 |
120000 |
3084 |
2160 |
46200000 |
5 |
150000 |
3855 |
2700 |
57750000 |
6 |
95000 |
2441,5 |
1710 |
36575000 |
7 |
105000 |
2698,5 |
1890 |
40425000 |
8 |
80000 |
2056 |
1440 |
30800000 |
9 |
135000 |
3469,5 |
2430 |
51975000 |
10 |
83000 |
2133,1 |
1494 |
31955000 |
11 |
124000 |
3186,8 |
2232 |
47740000 |
12 |
138000 |
3546,6 |
2484 |
53130000 |
13 |
170000 |
4369 |
3060 |
65450000 |
14 |
92000 |
2364,4 |
1656 |
35420000 |
15 |
108000 |
2775,6 |
1944 |
41580000 |
… |
… |
… |
… |
… |
Таблиця А.4 – Дані об’ємів
продажу, виробничих витрат, витрат на рекламу, інших витрат фірми “Д” за 20 кварталів
Порядковий
номер кварталу, t |
Об’єми
продажу, тис.грн., Y |
Виробничі
витрати, тис.грн., X(2) |
Витрати
на рекламу, тис.грн., X(3) |
Інші
витрати, тис.грн., X(4) |
1 |
207 |
151 |
9,0 |
20,0 |
2 |
209 |
150 |
9,1 |
18,0 |
3 |
204 |
150 |
9,7 |
17,5 |
4 |
214 |
150 |
10,0 |
16,2 |
5 |
215 |
150 |
9,0 |
18,0 |
6 |
234 |
150 |
10,0 |
14,3 |
7 |
244 |
244 |
10,0 |
15,0 |
8 |
254 |
254 |
10,1 |
12,3 |
9 |
253 |
253 |
10,0 |
11,0 |
10 |
263 |
263 |
10,0 |
12,3 |
11 |
259 |
259 |
10,0 |
11,9 |
12 |
272 |
272 |
10,0 |
14,6 |
13 |
254 |
254 |
10,0 |
13,5 |
14 |
265 |
265 |
10,0 |
15,3 |
15 |
268 |
268 |
10,1 |
14,0 |
16 |
270 |
270 |
10,2 |
11,1 |
17 |
248 |
248 |
10,0 |
11,6 |
18 |
260 |
250 |
11,0 |
11,5 |
19 |
259 |
256 |
11,0 |
11,1 |
20 |
280 |
264 |
11,0 |
12,0 |