ІНДИВІДУАЛЬНЕ РОЗРАХУНКОВЕ ЗАВДАННЯ

 

Зразок індивідуального завдання, яке видається студенту подано на рис 2.1.

Результати виконання розрахункової роботи представляються студентом в вигляді пояснювальної записки обсягом близько 15-20 сторінок. В пояснювальний записці наводяться математичні викладки та розрахунки, які супроводжуються ілюстративним матеріалом: схемами, графіками, діаграми тощо. Пояснювальна записка оформляється згідно ДСТУ 3008-95 "Документація та звіти в сфері науки та техніки".

Захист розрахункових робіт відбувається на консультаціях по мірі їх виконання студентами.

 

Луцький національний технічний університет

 

Кафедра фінансів

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

Завідувач кафедри

_______________________________

"_____"_________________ 20__р.

 

ІНДИВІДУАЛЬНЕ ЗАВДАННЯ НА РОЗРАХУНКОВУ РОБОТУ

з дисципліни "Фінансове прогнозування соціально-економічними процесами"

 

Студенту групи ФК-___

 

 

1. Варіант

    роботи

 

N1

N2

N3

N4

 

 

 

 

 

 

 

2. Термін подання завершеної роботи на кафедру "   "                               200__р.

3. Початкові дані до роботи та зміст роботи (перелік завдань які необхідно виконати)

3.1. Приклад даних по економічним показникам країни А за 1985-2004р.р. представлений в табл. А.1 додатку А.

Знайти форму істинного тренду обраного показника за перші 15 років і зробити прогноз на 16 рік. Порівняти отримані значення з фактичними і зробити висновки, який тренд буде краще описувати вхідні дані. Оцінити якість усіх трендів, побудованих в ході пошуку, для чого розрахувати MSE, R2, MAD, MAPE та контрольні суми. Визначте довірчі інтервали прогнозу. З отриманих розрахунків оберіть 2 лінії тренду, які максимально описують вхідні дані та які дозволяють отримати більш точний прогноз. Проведіть ex post прогноз для 20 років: для першої групи даних ex post прогнозу обрати перші 16 років; в якості горизонту прогнозування – 1 рік. Оцінити ex post прогноз, для чого розрахувати MSE, MAD, MAPE та коефіцієнт нерівності Тейла. Зробити висновки по результатам прогнозування.

3.2. Приклад даних обсягу продажу товарів фірми “Б” по кварталам за 2001-2005 р.р. представлений в табл. А.2 додатку А.

Зробити прогноз на 4 квартали 2006р. 2-ма способами. Перший спосіб: використати метод ковзних середніх і сезонних індексів для прогнозування обсягу продажу. Для здійснення коригування сезонних індексів побудувати графіки з трендами, за якими визначити тенденцію продажів. Другий спосіб: використати фіктивні регресори, модель множинної регресії і мультиплікативну сезонну модель для визначення коефіцієнтів сезонності і 95% довірчих інтервалів. Порівняти отримані значення коефіцієнтів сезонності та прогнозованих значень за двома способами. Зробити висновки по результатам прогнозування.

3.3. Приклад даних об’єму виробів типу А, ціни реалізації, середніх змінних витрат, постійних витрат по фірмі “В” представлений в табл. А.3 додатку А.

Зробити прогноз чутливості прибутку підприємства до 10%-вих змін основних елементів операційного важеля:

1.     Оцінити вплив 10%-ної зміни (збільшення, зменшення) ціни на прибуток. На скільки одиниць продукції можна скоротити (збільшити) об'єм реалізації без втрати прибутку?

2.     Оцінити вплив 10%-ної зміни (збільшення, зменшення) змінних витрат на прибуток. На скільки одиниць продукції можна скоротити (збільшити) об'єм реалізації без втрати прибутку?

3.     Оцінити вплив 10%-ної зміни (збільшення, зменшення) постійних витрат на прибуток. На скільки одиниць продукції можна скоротити (збільшити) об'єм реалізації без втрати прибутку?

4.     Оцінити вплив 10%-ної збільшення (зменшення) об'єму реалізації на прибуток за допомогою ефекту операційного важеля.

Зробити висновки по результатам прогнозування.

3.4. Приклад даних об’ємів продажу, виробничих витрат, витрат на рекламу, інших витрат фірми “Д” за 20 кварталів представлений в табл. А.4 додатку А.

Побудувати рівняння множинної регресії із різною кількістю регресоров. Здійснити відбір регресоров 2-ма способами: за допомогою визначення 95% інтервалів для коефіцієнтів регресії та за допомогою визначення t-статистики та P-значення. Оцінити вплив регресорів на результативну ознаку. Проаналізувати модель на наявність мультиколінеарності. Застосовуючи отриману модель, зробити прогноз на 4 квартали. Зробити висновки по результатам прогнозування.

Завдання видав                            _____________________________                    (П.І.П. викладача)

                                                      “____”__________________200__р.

Завдання одержав                       _____________________________                    (П.І.П. студента)

                                                      “____”__________________200__р.

 

Рис.2.1 – Зразок індивідуального завдання


 

Додаток А

Таблиця А.1 – Дані по економічним показникам країни А за 1985-2004р.р.

Показники

1985

1986

2004

1

Витрати на особисте споживання

440,7

477,3

1580,8

2

Валовий об'єм внутрішніх частних інвестицій

116,2

128,6

360,1

3

Державні закупки товарів та послуг

138,6

158,6

440,2

4

Чистий експорт

9,7

7,5

19,7

5

Валовий національний продукт

705,1

772

2400,8

6

Амортизаційні відрахування

57,4

62,1

215,3

7

Чистий національний продукт

647,7

709,9

2185,5

8

Непрямі податки на підприємства

62,5

67,9

274,3

9

Національний дохід

585,2

642

1911,2

10

Внески на соціальне забезпечення

31,6

40,6

310,2

11

Податки з доходів корпорацій

30,9

33,7

120,3

12

Нерозподілені прибутки корпорацій

31,3

33,5

29,9

13

Трансфертні платежі

60,6

66,6

279,2

14

Особистий дохід

552

600,8

1730

15

Податки на особистий дохід

65,2

74,9

350,7

 

Таблиця А.2 – Дані обсягу продажу товарів фірми “Б” по кварталам за 2001-2005 р.р.

 

Квартал

2001

2002

2003

2004

2005

1

350

320

310

360

380

2

430

340

350

490

500

3

340

400

460

340

380

4

320

350

350

250

280

Разом

1440

1410

1470

1440

1540

 

Таблиця А.3 – Статистичні дані об’єму виробів типу А, ціни реалізації, середніх змінних витрат, постійних витрат по фірмі “В”

Варіант

Об'єм виробництва, од.

Ціна реалізації, грн.

Середні змінні витрати, грн./шт..

Постійні витрати, грн.

1

100000

2570

1800

38500000

2

90000

2313

1620

34650000

3

75000

1927,5

1350

28875000

4

120000

3084

2160

46200000

5

150000

3855

2700

57750000

6

95000

2441,5

1710

36575000

7

105000

2698,5

1890

40425000

8

80000

2056

1440

30800000

9

135000

3469,5

2430

51975000

10

83000

2133,1

1494

31955000

11

124000

3186,8

2232

47740000

12

138000

3546,6

2484

53130000

13

170000

4369

3060

65450000

14

92000

2364,4

1656

35420000

15

108000

2775,6

1944

41580000

 

Таблиця А.4 – Дані об’ємів продажу, виробничих витрат, витрат на рекламу, інших витрат фірми “Д” за 20 кварталів

Порядковий номер кварталу, t

Об’єми продажу, тис.грн., Y

Виробничі витрати, тис.грн., X(2)

Витрати на рекламу, тис.грн., X(3)

Інші витрати, тис.грн., X(4)

1

207

151

9,0

20,0

2

209

150

9,1

18,0

3

204

150

9,7

17,5

4

214

150

10,0

16,2

5

215

150

9,0

18,0

6

234

150

10,0

14,3

7

244

244

10,0

15,0

8

254

254

10,1

12,3

9

253

253

10,0

11,0

10

263

263

10,0

12,3

11

259

259

10,0

11,9

12

272

272

10,0

14,6

13

254

254

10,0

13,5

14

265

265

10,0

15,3

15

268

268

10,1

14,0

16

270

270

10,2

11,1

17

248

248

10,0

11,6

18

260

250

11,0

11,5

19

259

256

11,0

11,1

20

280

264

11,0

12,0