Тема: Створення файлу даних і
журналу транзакцій в середовищі SQL Server Management Studio
Мета: навчитися
створювати файли даних і журнал транзакцій
Створення будь-якої БД починається зі
створення файлу даних. Розглянемо цей процес в "Microsoft SQL Server
2008" на прикладі створення простої БД з обліку успішності студентів.
Для
початку необхідно запустити середовище розробки "SQL Server Management
Studio". Для цього в меню "Пуск" вибираємо пункт "Программи \ Microsoft SQL Server
+2008 \ SQL Server Management Studio"(рис. 2.1).
Рис.
2.1.
Після запуску середовища розробки
з'являється вікно підключення до сервера "Соединение
с сервером"(рис. 2.2).
Рис. 2.2.
У
цьому вікні необхідно натиснути кнопку "Coединить"
Зауваження:
Якщо при установці "Microsoft SQL Server 2008" був заданий логін і
пароль підключення до сервера, то перед натисканням кнопки " Coединить ", у випадаючому списку "Проверка подлиности" потрібно вибрати " Проверка подлиности SQL Server ",
а потім необхідно ввести задані при установці логін і пароль.
Після
натискання кнопки "Coединить" з'явиться
вікно середовища розробки "SQL
Server Management Studio"(рис. 2.3).
Рис. 2.3.
Дане
вікно має наступну структуру:
1. Віконне меню
- містить повний набір команд для управління сервером і виконання різних операцій.
2. Панель інструментів
- містить кнопки для виконання найбільш часто вироблених операцій. Зовнішній
вигляд даної панелі залежить від виконуваної операції.
3. Панель
"Object Explorer" - оглядач об'єктів. Оглядач об'єктів - це
панель з деревовидної структурою, що відображає всі об'єкти сервера, а також
дозволяє проводити різні операції, як з самим сервером, так і з БД. Оглядач
об'єктів є основним інструментом для розробки БД.
4. Робоча область.
У робочій області проводяться всі дії з БД, а також відображається її вміст.
Зауваження:
В оглядачі об'єктів самі об'єкти знаходяться в папках. Щоб відкрити папку
необхідно клацнути по знаку "+" зліва від зображення папки.
Тепер перейдемо безпосередньо до
створення файлу даних. Для цього в оглядачі об'єктів клацніть ПКМ на папці "Базы данных"(рис. 2.3) і в меню
виберіть пункт "Создать базу данных".
З'явиться вікно налаштувань параметрів файлу даних нової БД "Создание базы данных"(рис. 2.4) . У лівій
частині вікна налаштувань є список "Выбор страницы".
Цей список дозволяє перемикатися між групами налаштувань.
Рис. 2.4.
Для початку налаштуємо основні
налаштування "Общие".
Для вибору основних налаштувань потрібно просто клацнути мишею по пункту "Общие"
у списку "Выбор страницы".
У правій частині вікна "Создать базу данных"
з'являться основні налаштування (рис. 2.4).
Розглянемо
їх більш докладно. У верхній частині вікна розташовано два параметри: "Имя базы данных" і
"Владелец".
Задайте параметр " Имя базы данных "
рівним "Студент".
Параметр "Владелец"
залиште без змін.
Під
вищенаведеними параметрами у вигляді таблиці розташовуються налаштування файлу
даних і журналу транзакцій. Таблиця має такі стовпці:
·
Логическое имя - логічне ім'я файлу
даних і журналу транзакцій. За цим іменам відбуватиметься звернення до
вищенаведених файлам в БД. Можна помітити, що файл даних має те ж ім'я що і БД,
а ім'я файлу журналу транзакцій складено з імені БД і суфікса "_log".
·
Тип файла - тип файлу. Цей параметр
показує, чи є файл файлом даних або журналом транзакцій.
·
Файловая
группа - група файлів, показує до якої групи
файлів відноситься файл. Групи файлів налаштовуються в групі налаштувань
"Filegroups".
·
Начальный размер (MB) - початковий розмір файлу
даних і журналу транзакцій в мегабайтах.
·
Авторасширение - авторозширення розміру файлу. Як тільки
файл заповнюється інформацією його розмір автоматично збільшується на величину,
зазначену в параметрі "Авторасширение".
Збільшення можна задавати як в мегабайтах так і у відсотках. Тут же можна
задати максимальний розмір файлів. Для зміни цього параметра треба натиснути
кнопку "...". У нашому випадку (рис. 2.4) розмір файлів не обмежений.
Файл даних збільшується на 1 мегабайт, а файл журналу транзакцій на 10%.
·
Путь
- шлях до папки, де зберігаються файли. Для зміни цього параметра також треба
натиснути кнопку "...".
·
Имя
файла- імена файлів. За замовчуванням імена
файлів аналогічні логічним іменах. Однак файл даних має розширення
"mdf", а файл журналу транзакцій - розширення "ldf".
Зауваження:
Для додавання нових файлів даних або журналів транзакцій використовується
кнопка "Добавить", а для
видалення кнопка "Удалить".
Тепер
перейдемо до інших другорядним налаштувань файлу даних. Для доступу до цих
налаштувань необхідно натиснути мишею по пункту "Параметры" у списку "Выбор страницы".
З'явиться наступне вікно
(рис. 2.5).
Рис. 2.5.
У
правій частині вікна ми бачимо наступні налаштування:
·
Параметры
сортировки - цей параметр відповідає за обробку
текстових рядків, їх порівняння, текстовий пошук і т.д. Рекомендується залишити
його як "<по умолчанию
сервера>".
При цьому даний параметр буде дорівнює значенню, заданому на вкладці "Параметры сортировки", при
установці сервера.
·
Модель восстановления -
модель відновлення. Даний параметр відповідає за інформацію, призначену для
відновлення БД, що зберігається у файлі транзакцій. Чим повніше модель
відновлення, тим більше вірогідність відновлення даних при збої системи або
помилках користувачів, але і більше розмір файлу журналу транзакцій. При
наявності місця на диску, рекомендується залишити цей параметр в значенні "Простая".
·
Уровень совместимости -
рівень сумісності, визначає сумісність файлу даних з більш ранніми версіями
сервера. Якщо планується перенесення даних на іншу, більш ранню версію сервера,
то її необхідно вказати в цьому параметрі.
·
Другие параметры -
другорядні параметри. Дані параметри є необов'язковими для зміни.
У нашому випадку всі параметри в
розділі "Параметры",
рекомендується залишити, як на рис. 2.5.
Нарешті
розглянемо останню групу налаштувань "Файловые группы".
Дана група налаштувань відповідає за групи файлів. Для її відображення у списку
"Создание базы данных"
необхідно клацнути мишею по пункту "Файловые группы".
Відобразяться налаштування груп файлів (рис.
2.6).
Рис. 2.6.
Групи
файлів представлені у таблиці "Строки"
в правій частині вікна (рис. 2.6). Дана таблиця має такі стовпці:
·
Имя - ім'я групи файлів.
·
Файлы - кількість файлів входять
у групу.
·
Только для чтения-
файли в групі будуть тільки для читання. Тобто, їх можна тільки переглядати,
але не можна змінювати.
·
По умолчанию - група за замовчуванням.
Всі нові файли даних будуть входити в цю групу.
Зауваження:
Як і у випадку з файлами даних, для додавання нових груп використовується
кнопка "Добавить",
а для видалення кнопка "Удалить".
Відбудеться
повернення у вікно середовища розробки "SQL
Server Management Studio". На панелі оглядача об'єктів у програмі "Базы данных" з'явиться нова БД "Студент" (рис. 2.7).
Рис. 2.7.
Зауваження:
Для перейменування БД необхідно в оглядачі об'єктів клацнути по ній ПКМ і в
меню вибрати пункт "Переименовать".
Для видалення в цей же меню вибираємо пункт "Удалить",
для оновлення - пункт "Обновить",
а для зміни властивостей описаних вище - пункт "Свойства".
ЗАВДАННЯ
Спираючись на
теоретичний матеріал, наведений у відповідній лекції, розробити концептуальну
модель згідно із призначеним варіантом. У електронному звіті описати послідовно
всі етапи розроблення моделі.
Номер варіанту |
Предметна
область |
Вимоги |
1 |
Автотранспорт |
Створити базу
даних обліку здійснених автотранспортних послуг. Спроектована база даних
повинна обов’язково надати Користувачеві
таку інформацію: по залучених у транспортних послугах автомобілях, по
водіям; безпосередньо по транспортним послугам. |
2 |
Транспортна
логістика |
Створити
базу даних обліку відвантаження й одержання продукції. Спроектована база даних повинна обов’язково надати користувачеві
таку інформацію: по транспортним засобам; типам вантажів; по рейсам; по
поставкам. |
3 |
ДАІ |
Створити
базу даних обліку порушень правил дорожнього руху.
Спроектована база даних повинна
надати користувачеві наступну
інформацію: по автомобілях; по водіям; відомості про порушників. |
4 |
Транспортна
логістика |
Створити
базу даних обліку виконаних транспортних послуг.
Спроектована база даних повинна надати користувачеві наступну інформацію:
по транспорту; по заявкам; по доставкам. |
5 |
Автосервіс |
Створити
базу даних обліку зроблених послуг автомайстерні. Спроектована база даних повинна надати користувачеві інформацію: по
залучених у послугах автомобілях; по автомеханікам; по обслуговуванню. |
6 |
Міський транспорт |
Створити базу даних ведення
звітності пороботі міського транспорту.
Спроектована база даних повинна
надати користувачеві наступну інформацію:
по автотранспорту; по маршрутам; по рейсам. |
7 |
Автосалон |
Створити базу даних
організації закупівлі запасних частин і комплектуючих. Спроектована база даних
повинна надати користувачеві наступну інформацію: по
запчастинам і комплектуючим; по постачальникам;
по закупкам. |
8 |
Автосалон |
Створити базу даних
обліку реалізованих авто. Спроектована база
даних повинна надати користувачеві
наступну інформацію: по автомобілях; по
постачальникам; по реалізаціям. |
9 |
Деканат вузу. |
Створити базу
даних ведення звітності щодо іспитів
і заліків. Спроектована база даних повинна надати користувачеві наступну
інформацію: по групам;
по дисциплінам, що викладаються; по складанням |
10 |
Деканат вузу |
Створити базу
даних ведення особистих справ студентів.
Спроектована база даних повинна надати користувачеві наступну інформацію: по
студентам; по групам;
по стипендії. |