1.
Опис навчальної дисципліни
Найменування
показників |
Галузь
знань, спеціальність, освітньо-кваліфікаційний рівень |
Характеристика
навчальної дисципліни |
|||
денна
форма навчання |
заочна
форма навчання |
||||
Кількість
кредитів – 5 |
Галузь знань 27
«Транспорт» |
Нормативна |
|
||
Розділів
– 5 |
|||||
Загальна
кількість годин – 150 |
Спеціальність 275 Транспортні
технології (Автомобільний транспорт) |
Рік підготовки |
|||
ІІІ-й |
|
||||
Семестр |
|||||
V-й |
VІ-й |
|
|||
Для
денної форми навчання: Аудиторних
– 104 год.; самостійної роботи студента – 46 год |
Аудиторних годин |
||||
75 год |
75 год |
|
|||
Лекцій |
|||||
44 год |
40 год |
|
|||
Практичних |
|||||
8 год |
12 год |
|
|||
Самостійна робота |
|||||
23 год |
23 год |
|
|||
Освітньо-кваліфікаційний
рівень: молодший
спеціаліст |
|
||||
|
Вид контролю: |
||||
Залік |
Екзамен |
|
|||
2. Мета та завдання
навчальної дисципліни
Метою викладання
навчальної дисципліни «Комп’ютерна техніка та інформаційні технології» є
формування системи теоретичних і практичних знань у галузі побудови і
функціонування інформаційних систем і комп’ютерних технологій.
Основними
завданнями вивчення дисципліни
«Комп’ютерна техніка та інформаційні технології» є вивчення принципів побудови
та функціонування сучасної комп’ютерної техніки; обґрунтування призначення
системного та прикладного програмного забезпечення; засвоєння основ
алгоритмізації та програмування, мережевих технологій; набуття навиків роботи з
пристроями сучасної комп’ютерної техніки, програмним забезпеченням загального
та спеціального призначення, умінь складання, описування та реалізації деяких
алгоритмів та програм.
Згідно з вимогами
освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати: правила
техніки безпеки при роботі з обчислювальною технікою; структуру персонального
комп’ютера; призначення та функції основних складових персонального комп’ютера;
відомості про системне та прикладне програмне забезпечення ; призначення ,
склад та функції операційних систем;
призначення основних вказівок MS
DOS; призначення та можливості програм-оболонок;
призначення та функціональні можливості текстових редакторів; правила
створення, редагування та форматування текстів; методику вставки малюнка в
текстовий документ; форми подання інформації в ЕОМ; поняття систем числення;
правила переведення та виконання арифметичних дій над числами в різних системах числення;
визначення мов програмування, їх класифікацію; вимоги структурного
програмування; правила роботи з об’єктами операційної системи Windows;
призначення та правила використовування
основних сервісних програм; призначення програм-архіваторів;
характеристику та ознаки комп’ютерних вірусів; правила використання
антивірусних програм; основні поняття СУБД; призначення та характеристику
об’єктів СУБД MS Access; методику роботи із таблицями та формами; методику
створення презентацій; призначення сучасних периферійних пристроїв; призначення
та приклади використання АРМів і АСУ в процесі управління перевезеннями;
призначення та класифікацію комп’ютерних мереж; можливості Internet;
прийоми пошуку інформації в Internet;
вміти:
користуватися пристроями персонального комп’ютера; виконувати обробку
інформації в середовищі MS DOS; використовувати програму-оболонку для пошуку та
обробки інформації; користуватися інструментами та меню текстових редакторів
для створення, редагування та форматування текстів; створювати прикладні
малюнки та виконувати їх вставку в текстовий документ; виконувати переклад
чисел з однієї системи числення в іншу; виконувати арифметичні дії з числами в
різних системах числення; користуватися програмами обслуговування дисків;
виконувати архівацію та розархівацію файлів; виконувати перевірку файлів і
каталогів на наявність вірусів;
виконувати операції над фрагментами тексту; створювати основні об’єкти БД
(таблиці, форми); створювати та редагувати структуру таблиць, властивості
полів, даних; створювати презентації; використовувати сучасні периферійні
пристрої для пошуку і обробки інформації,
пов’язаної з організацією перевезень; використовувати АРМи в майбутній
професійній діяльності; використовувати АСУ для пошуку та обробки інформації,
пов’язаної з організацією перевезень; здійснювати пошук потрібної інформації в
глобальній мережі Internet; користуватися
електронною поштою.
3.
Програма навчальної дисципліни
Розділ
1.
Основи роботи з персональним комп’ютером
Розділ
2.
Основи програмування
Розділ
3.
Основи роботи з спеціальним програмним забезпеченням
Розділ
4.
Апаратне та програмне забезпечення для управління перевезеннями
Розділ
5.
Мережеві технології
4. Структура
навчальної дисципліни
№ з/п |
Назва теми |
Аудиторні заняття |
Самостійна робота (год.) |
Всього ((год.) |
||
Лекції та інші види занять (год.) |
Практичні заняття (год.) |
Всьо- го (год.) |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1. |
Основи
роботи з персональним комп’ютером |
28 |
6 |
34 |
15 |
49 |
2. |
Основи
програмування |
16 |
2 |
18 |
8 |
26 |
3. |
Основи
роботи з спеціальним програмним забезпеченням |
10 |
4 |
14 |
6 |
20 |
4. |
Апаратне
та програмне забезпечення для управління перевезеннями |
20 |
6 |
26 |
7 |
33 |
5. |
Мережеві
технології |
10 |
2 |
12 |
10 |
22 |
|
Всього |
84 |
20 |
104 |
46 |
150 |
5. Теми практичних
занять
№ з/п |
Назва
теми |
Кількість годин |
1 |
Використання основних команд MS DOS для роботи з файлами та каталогами |
2 |
2 |
Робота з об'єктами Windows |
2 |
3. |
Робота
з графічним редактором Paint |
2 |
4. |
Переклад
чисел із однієї системи числення до інших |
2 |
5. |
Створення
і збереження текстових документів |
2 |
6. |
Створення табличних документів за
допомогою MS Excel |
2 |
7. |
Використання
MS Word в
управлінні перевезеннями |
2 |
8. |
Використання
MS Excel в
управлінні перевезеннями |
2 |
9. |
Використання MS Access в управлінні перевезеннями |
2 |
10 |
Пошук
інформації в комп’ютерній мережі
Internet |
2 |