Глосарій
Активи – ресурси, контрольовані підприємством в результаті минулих подій, використання яких, як очікується, призведе до надходження
економічних вигод у майбутньому.
Амортизація – це систематичний розподіл вартості, яка амортизується,
необоротних активів протягом строку їх корисного використання (експлуатації).
Аналітичні рахунки – це рахунки, які призначені
для обліку наявності
і змін конкретних видів засобів, їх джерел і господарських процесів.
Бухгалтерський баланс – це спосіб економічного
групування і узагальненого
відображення у грошовій оцінці стану господарських засобів за складом і
розміщенням та за джерелами їх утворення і цільовим призначенням на певну дату.
Бухгалтерський
запис -
це зазначення рахунка, який дебетується, і рахунка, який кредитується, а
також суми господарської операції.
Бухгалтерський облік – це система безперервного, суцільного, документально
обґрунтованого і взаємопов'язаного відображення господарських
засобів, їхніх джерел, господарських процесів і результатів діяльності в грошовому
вираженні для забезпечення
інформації, необхідної для управління і контролю.
Господарська
операція – це діяльність, яка зумовлює зміни у фінансову
стані підприємства.
Витрати – це зменшення економічних вигод у вигляді вибуття
активів або збільшення зобов’язань, які призводять до зменшення власного
капіталу (за винятком зменшення капіталу за рахунок його вилучення або
розподілу власниками) за звітний період за умови, що ці витрати можуть бути
достовірно оцінені.
Господарський облік – це кількісне
відображення і якісна характеристика господарських процесів з метою контролю за
їх розвитком і керівництвом ними.
Документ –
це письмовий доказ фактичного здійснення господарської операції або письмове
розпорядженням на право її здійснення.
Документація – це спосіб оформлення
господарських операцій документами.
Дохід – це збільшення активу або зменшення зобов’язання, що
призводить до зростання власного капіталу(за винятком зростання капіталу за
рахунок внесків учасників підприємства), за умови, що оцінка доходу може бути
достовірно визначена.
Замовники – це учасники договору, на підставі
замовлення яких виготовляється конкретна продукція, надаються послуги.
Виконуються роботи інших учасникам договору.
Звітність – це система
узагальнених і взаємопов’язаних
економічних показників обліку, які характеризують результати діяльності
підприємства за відповідний період.
Інвентаризація – це систематична перевірка фактичної наявності господарських засобів
і співставлення отриманих даних із даними бухгалтерського обліку.
Каса - це приміщення або
місце здійснення готівкових розрахунків, а також приймання, видачі та
зберігання готівкових коштів, інших цінностей, касових документів.
Кореспонденцією рахунків – це взаємозв'язок
рахунків, що виникає в результаті відображення на них господарських операцій
подвійним записом.
Кредит – це економічні
відносини, що виникають між кредитором і позичальником з приводу одержання
останнім позики в грошовій або товарній формі на умовах повернення в певний
строк зі сплатою відсотків.
Метод бухгалтерського обліку – це сукупність
способів та прийомів за допомогою яких досягають суцільного, безперервного,
документально обґрунтованого взаємопов’язаного відображення в грошовій оцінці
об’єктів обліку.
Облікова
політика – це сукупність принципів, методів і процедур, що
використовуються на підприємстві для складання і подання звітності.
Облікові реєстри – це таблиці спеціальної форми, в яких роблять систематичні записи за
рахунками бухгалтерського обліку на підставі даних первинних документів.
Платіжне доручення - це розрахунковий
документ, що містить письмове доручення платника до установи банку про списання
зі свого рахунку зазначеної суми коштів та її перерахування на рахунок
одержувача.
Підзвітні особи – це
працівники підприємства, які отримали грошові кошти для майбутніх витрат згідно
наказу керівника на виробничі (господарські) потреби, закупівлю
сільськогосподарської продукції чи витрати на службові відрядження.
Підрядники – це юридичні або фізичні особи, які здійснюють будівельно-монтажні роботи
на основі украденого з ними договору.
Податки – це обов’язкові платежі юридичних або фізичних осіб до державного або
місцевого бюджетів.
Покупці
–
це фізичні або юридичні особи, які купують товари, продукцію (роботи, послуги).
Постачальники – це юридичні або фізичні особи, які здійснюють поставки матеріальних
цінностей, надають послуги (опалення, освітлення, водопостачання, охорони і
т.д.) та виконують роботи.
Рахунки бухгалтерського обліку – це спосіб групування
господарських
операцій за економічно однорідними ознаками з метою систематичного контролю
за наявністю і змінами засобів та їх джерел в процесі господарської діяльності.
Службове відрядження – це поїздка
за розпорядженням керівника підприємства, установи чи організації на певний
строк до іншого населеного пункту для виконання службового доручення поза
місцем його постійної роботи (за наявності документів, що підтверджують зв'язок
службового відрядження з основною діяльністю підприємства).
Синтетичні рахунки – це рахунки, які призначені
для обліку
економічно однорідних груп засобів, їх джерел, господарських процесів і результатів
діяльності у грошовому вимірнику.
Собівартість – це грошовий
вираз безпосередніх витрат підприємства, пов’язаних з виробництвом і
реалізацією продукції, виконаних робіт та наданих послуг. Розрізняють виробничу
та реалізаційну собівартість продукції (робіт, послуг).
Форма
бухгалтерського обліку – це певна система регістрів бухгалтерського обліку, порядку і способу
реєстрації та узагальнення інформації в них з дотриманням єдиних засад
бухгалтерського обліку.