ходом, на що вказують додаткові таблички до знаку дорожнього «Місце
стоянки».
В окремих випадках для стоянок вздовж тротуару виділяється смуга
шириною від 2,4 до 3м.
Позавуличні відкриті стоянки – влаштовуються в місцях великої
концентрації об’єктів масового відвідування. Такі стоянки можуть
обслуговувати один або декілька об’єктів масового відвідування. Вони
повинні бути розташовані на відстані пішохідної доступності, що не
перевищує 150м від вокзалів, входів у метро, торговельних центрів та
універмагів і 300м для інших об’єктів. Довжину пішохідних підходів для 1 –
1V кліматичних районів допускається скорочувати на 25%. Місткість однієї
стоянки – не менше 20 машино-місць.
Виходячи з форми і характеру земельної ділянки, призначеної для
облаштування стоянки, автомобілі можна встановлювати під різними кутами
(30, 45, 60, 900) відносно поздовжньої вісі проїздів. На автостоянках повинні
бути спеціальні позначки місць стоянки та внутрішніх проїздів.
Найлегше в’їзд та виїзд автомобілів здійснюється при розміщенні
машин під кутом 450, проте найбільша місткість стоянки досягається під
кутом 900 . Відстань між рядами автомобілів слід приймати: при розміщенні
автомобілів під кутом 900 – 7м; під кутом 600 – 5м; під кутом 450 та менше –
3,5м.
Багатоповерхові стоянки – влаштовуються для короткотермінового
паркування автомобілів в центральних щільно забудованих частинах міст, в
яких, як правило, сконцентровані основні об’єкти масового відвідування
(театри, концертні зали, кафе, ресторани, торговельні заклади) і чисельні
адміністративно-господарські заклади, проектні та науково-дослідні
інститути.
Підрахунки свідчать, що при розміщенні автомобілів в одному рівні
потрібно в середньому 25м2 на 1 машино-місце. При розміщенні в двох
ярусах потрібно приблизно 15м2, в 3-х ярусах – 10м2, в 4-х ярусах – 8м2, у
восьми ярусах – 4-5м2. Тому стоянки загального користування
рекомендується розміщувати на території міста з урахуванням можливого
збільшення їх місткості шляхом будівництва в майбутньому на цих ділянках
споруд, що дозволяють паркувати автомобілі в різних рівнях.
Тимчасові стоянки на тротуарах і газонах
В разі дуже обмежених можливостей задовольнити попит на місця
стоянок дозволяється для паркування автомобілів використовувати простори,
призначені для пішохідного руху і для зелених насаджень.
Використання тротуарів для паркування можливо в тому випадку, коли
немає іншого виходу або з метою економії коштів і часу. Для стоянки
використовується частина смуги тротуарів, що знаходиться біля проїзної
частини. Розширення вулиці за рахунок цієї смуги пов’язане зі складними