Самостійна робота №3
Тема 3. Системи паркування на вулицях і дорогах.
Етапи вирішення проблеми тимчасового зберігання автомобілів
характеризуються переважаючими способами паркування в таких місцях:
на магістральних вулицях;
на другорядних (житлових) вулицях;
на спеціальних стоянках поза вулицями;
в багатоповерхових спорудах.
Територія міста може поділятися на 3 зони:
центральну А,
основну Б,
периферійну В з відповідними організаційними заходами.
Території, які відводять для зберігання автомобілів за способами
збереження і тривалістю перебування на них автомобілів поділяють на кілька
типів.
Паркування розміщення автомобіля на стоянці (автостоянці чи
гаражі).
Автостоянка спеціально обладнаний відкритий майданчик
(площадка) для постійного чи тимчасового зберігання легкових автомобілів
та інших мототранспортних засобів.
Гараж будівля (споруда), частина будівлі (споруди) або комплекс
будівель (споруд) із приміщеннями для постійного або тимчасового
зберігання, а також елементами технічного обслуговування легкових
автомобілів та інших мототранспортних засобів.
Багатоповерховий гараж гараж (наземний, підземний або наземно-
підземний) який має два поверхи (або яруси) та більше.
Багатоповерховий механізований (автоматизований) гараж гараж
закритого типу, у якому паркування легкових автомобілів та інших
мототранспортних засобів здійснюється при вимкненому двигуні і без участі
водія.
Автостоянки для постійного зберігання автомобілів біля житлових
будинків, у житлових кварталах, на міжрайонних територіях. Тривалість
збереження перевищує добу.
Автостоянки з великою тривалістю збереження біля підприємств,
установ і міських комплексів призначені для розміщення автомобілів, що
належать робітникам, службовцям і відвідувачам, термін розміщення -
більше восьми годин.
Автостоянки з середньою тривалістю зберігання біля будинків і
споруд, які періодично збирають великі маси людей (стадіони, театри,
кіноконцертні зали, ресторани, великі торгові центри) передбачають
розташування автомобілів 2—4 години.
Автостоянки, призначені для короткочасного розміщення автомобілів
біля вокзалів, універсальних магазинів, ринків, спортивних споруд,
передбачають збереження автомобілів близько двох годин.
Останні два типи автостоянок повинні бути загального користування.
Автостоянки - це спеціально обладнані майданчики на території міста.
Як правило, ці майданчики розташовують поза вуличною мережею. Однак
повністю вирішити проблему збереження автомобілів тільки за рахунок
таких стоянок не вдається, оскільки для цього необхідні надто великі площі.
Тому під розміщення автомобілів, як правило, використовують місцеву
вулично-дорожню мережу. В центральній частині міста такі вулиці стають
непридатними для забезпечення руху в кілька смуг і часто на них
спостерігаються затримки або рух тільки по одній смузі.
Найскладніше організувати паркування в центрах міст, що
відрізняються великою концентрацією об’єктів різного призначення, до яких
тяжіє велика кількість відвідувачів, частина яких прибуває на власному
транспорті. В центральних районах живе близько 10 15% населення міста.
У зв’язку з тим, що в більшості міст центр співпадає зі старою частиною
міста, яка має щільну історичну забудову і мережу вузьких вулиць,
можливості паркування автомобілів досить обмежені. Крім того, центри
історичних міст приваблюють туристів. В центральній частині міст слід
створювати єдину мережу споруд для розміщення автомобілів, що практично
обслуговує групу закладів.
Під час опрацювання цієї теми студент повинен вивчити такі питання:
1. Характеристика етапів вирішення проблеми тимчасового
зберігання автомобілів.
2. Конфліктні ситуації, які створюються автомобілями, що стоять, у
містах.
3. Способи обмеження терміну стоянки автомобілів.
4. Системи паркування та паратранзиту.