Самостійна робота №2
Тема 2. Принципи розрахунків дорожнього одягу.
Товщини конструктивних шарів нежорсткого дорожнього одягу в
ущільненому стані. Товщини конструктивних шарів жорсткого дорожнього
одягу. Область використання асфальто- та цементобетонних покриттів.
Методи розрахунків дорожніх одягів. Розрахунок дорожнього одягу на
міцність. Забезпечення морозостійкості дорожнього одягу та земляного
полотна.
Цементобетонне покриття може бути одношаровим, або за наявності
відповідного технологічного устаткування - двошаровим, що улаштовується
методом зрощування шарів з одночасним ущільненням верхнього і нижнього
шарів за один прохід бетоноукладача, з товщиною верхнього шару не менше
ніж 6 см. Для доріг I категорії, при автоматичному зануренні штирів,
застосовується технологія влаштування двошарового покриття. При
влаштуванні одношарового покриття на дорогах I категорії автоматичне
занурення штирів не застосовується, штирі деформаційних швів
встановлюються на каркас-корзинах та забезпечується бокова подача
цементобетонної суміші.
Товщина цементобетонного покриття повинна бути однаковою по всій
ширині проїзної частини. Товщину цементобетонного покриття (h)
визначають розрахунком, але вона повинна бути не менше мінімально
допустимих значень згідно з таблицею Ж ДБН В.2.3-4.
Дорожній одяг розраховують з урахуванням складу транспортного
потоку, перспективної інтенсивності руху до наступного капітального
ремонту, ґрунтових і природо-кліматичних умов.
Розрахунок виконують по граничних станах, що визначають втрату
працездатності конструкції, на основі розрахункових схем, використовуючи
нормовані розрахункові характеристики.
Розрахунок ведеться шляхом перевірок заздалегідь призначеної
конструкції дорожнього одягу:
- за міцністю верхніх шарів дорожнього одягу;
- за стійкістю незв’язних матеріалів в шарах основи і ґрунту земляного
полотна на зсув та за накопиченням уступів у поперечних швах
цементобетонного покриття;
- за стійкістю дорожнього одягу до впливу морозного здимання;
- за здатністю дренувального шару основи відводити вологу.
Жорсткий дорожній одяг розраховують з урахуванням надійності.
Припустимий (необхідний) коефіцієнт надійності Кн, що визначає
мінімальне значення коефіцієнта міцності Кмц, який дорожній одяг
повинний мати до кінця строку служби між капітальними ремонтами,
нормований у залежності від категорії дороги з врахуванням капітальності
одягу (таблиця 6.1) ГБН В.2.3-37641918-557:2016 та врахуванням
досягнутого рівня якості.