1 МЕТА ТА ЗАВДАННЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ
Мета самостійної роботи студентів:
розвиток творчих здібностей та активізація розумової діяльності
студентів;
формування в студентів потреби безперервного самостійного
поповнення знань;
розвиток морально-вольових зусиль;
самостійна робота студентів як результат їх морально-вольових
зусиль.
Самостійна робота для студентів містить творчі завдання, які
передбачають поглиблене вивчення і ширше розуміння тематичного
матеріалу, а також сприяють розвитку вміння складати та формулювати
особисті думки з приводу певних явищ мистецтв, стилістики музичних
творів, розуміння проблематики сучасного наукового простору тощо.
Завданнями самостійної роботи студентів (СРС) можуть бути
засвоєння певних знань, умінь, навичок, закріплення та систематизація
набутих знань, їхнє застосування за вирішення практичних завдань та
виконання творчих робіт, виявлення прогалин у системі знань із предмета.
Зміст СРС та її наповнення визначаються робочою навчальною програмою,
підручниками, методичними посібниками та додатковою літературою.
Головна форма навчання – практична.
Самостійна робота як вид навчальної діяльності матиме ефективність за
таких умов:
якщо ця робота чітко організована з боку викладача;
якщо вона є складовою навчально-виховного процесу, а не
епізодичним явищем;
якщо за самостійною роботою студентів здійснюється педагогічний
контроль (оцінка і корекція знань).
Успішність самостійної роботи студентів визначається перш за все
підготовленістю їх до такої навчальної діяльності. За своєю суттю самостійна
робота передбачає максимальну активність студентів у різних аспектах:
організація розумової праці, пошук гармонії, прагнення зробити значення
переконаннями.
Позитивна сутність самостійної роботи усіх трьох рівнів лежить у
свідомому ставленні до навчання.
Організація самостійної роботи студентів з навчального предмета має
здійснюватися з дотриманням низки вимог, зокрема таких:
- обґрунтування необхідності завдань у цілому й конкретного завдання
зокрема, що вимагає виявлення та стимулювання позитивних мотивів
діяльності студентів;
- відкритість та загальна оглядовість завдань. Усі студенти повинні
знати зміст завдання, мати можливість порівняти виконані завдання в одній
та в різних групах, проаналізувати правильність та корисність виконаної
роботи, відповідність поставлених оцінок (адекватність оцінювання);
- надання детальних методичних рекомендацій щодо виконання
роботи;
- надання можливості студентам виконувати творчі роботи, які
відповідають умовно-професійному рівню засвоєння знань, не обмежуючи їх
виконанням стандартних завдань.
2 ОРГАНІЗАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ
Зміст самостійної роботи студентів з конкретної дисципліни
визначається навчальною програмою дисципліни та робочою навчальною
програмою вивчення дисципліни.
На самостійну роботу може виноситись: частина теоретичного
матеріалу, менш складного за змістом; окремі практичні роботи, що не
потребують безпосереднього керівництва викладача.
Самостійна робота студентів забезпечується системою навчально-
методичних засобів, передбачених для вивчення конкретної навчальної
дисципліни:
основна література (підручник, конспект лекцій викладача, навчальні та
методичні посібники);
додаткова література (наукова, фахова, монографічна, періодична);
методичні матеріали (методичні вказівки щодо виконання
самостійної роботи студентів).
Самостійна робота над засвоєнням навчального матеріалу з конкретної
дисципліни може виконуватися у бібліотеці, навчальних кабінетах,
комп’ютерних класах (лабораторіях), а також у домашніх умовах.
При використанні студентами складного обладнання чи
устаткування, складних систем доступу до інформації передбачаються
можливості отримання необхідної консультації або допомоги з боку
викладача.
Використання відведеного на самостійну роботу часу є справою
творчою. Добре, коли студент у процесі роботи виробляє власний стиль,
взявши в його основу наукову організацію праці. Економії часу сприяють
знання основ комп’ютерної грамотності, бібліографії, система забезпечення
обов’язковою літературою, вміння працювати з нею; уміння відрізняти
головне від другорядного в самостійній роботі; зосередженість на навчанні
всієї уваги, фізичних і моральних сил, думок і прагнень; цілеспрямованість і
раціональність виконання завдань самостійної роботи.
3 ПІДГОТОВКА ДО ЛЕКЦІЙ ТА ПРАКТИЧНИХ ЗАННЯТЬ
Підготовка до лекцій передбачає самостійне вивчення теоретичного
матеріалу з кожної теми, наданого в основній та додатковій літературі,
конспекті лекцій. При цьому необхідно звернути увагу на необхідність
чіткого засвоєння основних термінів та визначень, розуміння їх змісту,
обов’язкового аналізу використання теоретичних положень для розв’язання
наданих прикладів.
Підготовка до практичних занять здійснюється шляхом ознайомлення з
основними теоретичними положеннями до кожного практичного заняття,
нормативною документацією, методикою виконання розрахунків.
4 ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА
ЗАПИТАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ВИВЧЕННЯ
Самостійна робота для денної форми навчання
п/п
Тематика
К-сть
годин
1
Типи та конструкції дорожнього одягу на вулицях та дорогах
6
2
Принципи розрахунків дорожнього одягу
6
3
Системи паркування на вулицях і дорогах
6
4
Автостоянки й гаражі
6
5
Організація руху пішоходів та велосипедистів на вулицях і дорогах
6
6
Споруди захисту навколишнього середовища від шкідливого впливу
автомобільного транспорту
6
7
Дорожні знаки та правила їх встановлення
10
8
Дорожня розмітка та правила її нанесення
10
9
Дорожні світлофори та сигнали
8
10
Дорожні огородження
8
11
Напрямні пристрої та освітлення
6
12
Засоби заспокоєння руху на вулицях і дорогах
6
13
Інженерне обладнання зупинок громадського транспорту, станцій
технічного обслуговування та автозаправних станцій органічними
в'яжучими
6
14
Комплексне практичне індивідуальне завдання
-
Разом:
90
для заочної форми навчання
п/п
Тематика
К-сть
годин
1
Типи та конструкції дорожнього одягу на вулицях та дорогах
10
2
Принципи розрахунків дорожнього одягу
10
3
Системи паркування на вулицях і дорогах
10
4
Автостоянки й гаражі
10
5
Організація руху пішоходів та велосипедистів на вулицях і дорогах
10
6
Споруди захисту навколишнього середовища від шкідливого впливу
10
автомобільного транспорту
7
Дорожні знаки та правила їх встановлення
12
8
Дорожня розмітка та правила її нанесення
12
9
Дорожні світлофори та сигнали
12
10
Дорожні огородження
12
11
Напрямні пристрої та освітлення
10
12
Засоби заспокоєння руху на вулицях і дорогах
12
13
Інженерне обладнання зупинок громадського транспорту, станцій
технічного обслуговування та автозаправних станцій органічними
в'яжучими
10
14
Комплексне практичне індивідуальне завдання
-
Разом:
140