Практична робота №4
Тема 4. Автостоянки й гаражі.
У роботі необхідно запроектувати автомобільну стоянку на території
корпусу №2 Луцького НТУ по вулиці Потебні, 56.
В містах та інших населених місцях використовуються різні способи
короткочасного паркування транспортних засобів. До них належать:
стоянки біля бордюру проїзної частини вулиці;
ізольовані від руху стоянки поза проїзною частиною вулиць;
різні спеціальні споруди капітального типу.
У ДБН В.2.3-15:2007 містяться наступні вимоги щодо проектування
автостоянок і гаражів.
При проектуванні автостоянок необхідно виходити з таких
нормативних параметрів:
- розміри одного машино-місця на автостоянках зберігання середніх
автомобілів врахуванням мінімально припустимих зазорів безпеки 0,5м)
2,5 * 5,3м. Для тимчасових автостоянок допускаються розміри стоянки 2,3
*5,0м. Зазори безпеки допускається збільшувати до 0,7м;
- мінімальна ширина проїздів: із двобічним рухом 6м, з однобічним
рухом – 3,5м;
- радіуси заокруглення бортового каменю не менше ніж 6м.
Примітка. При розрахунку кількості мотоциклів, які можуть бути розставлені на
стоянках, приймаються такі габарити машино-місця: мотоцикл з коляскою 2,4*1,7м,
мотоцикл-одинак – 2,4*0,8м, відстань між мотоциклами – не менше ніж 0,5м.
Залежно від конфігурації та розмірів території автостоянки, організації
в’їзду-виїзду може бути прийняте одно- та багаторядне розміщення
автомобілів з розставленням машин з одного боку проїзду та уздовж обох
протилежних його боків, паралельно, перпендикулярно або під кутом до
поздовжньої осі проїзду.
При цьому повинна бути дотримана вимога раціонального
використання відведеної території, забезпечення безпеки руху транспорту та
пішоходів (розділення їхніх напрямків руху) у межах ділянки і на прилеглих
вулицях та проїздах.
Рис. 4.1. Схеми розміщення автомобілів на відкритих стоянках і в гаражах
Рух автомобілів по території автостоянки необхідно передбачати
однобічним, а при місткості стоянки більше 100 машино-місць без
зустрічних потоків і таких, що пересікаються. У межах автостоянок
незалежно від їхньої місткості допускається зустрічний і перехресний рух
автомобілів при їхній інтенсивності не більше 5 одиниць за годину.
Автостоянки для постійного та тимчасового зберігання більше 50
автомобілів повинні мати не менш двох в’їздів-виїздів: один для регулярного
руху (головний), інші для аварійної евакуації автомобілів. Аварійні виїзди
можуть виходити на внутрішньоквартальні проїзди житлового району.
Кількість аварійних виїздів встановлюється виходячи з розрахунку
один виїзд за кількості понад 50 до 200 автомобілів і додатково один виїзд на
кожні наступні повні або неповні 200 автомобілів.
За малої місткості о 50 місць) допускається об’єднаний в’їзд-виїзд
завширшки не менш ніж 4,5м. На автостоянках більшої місткості в’їзд і виїзд
повинні бути розосередженими.
В’їзди і виїзди з автостоянок (ворота, шлагбаум) повинні
розташовуватися з відступом від краю проїзної частини на відстань не менше
найбільш довгої моделі автомобіля (6,0м).
Перед воротами, що забезпечують в’їзд до великих автостоянок для
постійного та тимчасового зберігання автомобілів, потрібно влаштовувати
накопичувальні майданчики, виходячи з розрахунку 10% кількості
транспортних засобів, що прибувають на автостоянку в годинупік”.
Мінімальною відстанню від в'їздів на автостоянку та виїздів з неї
повинно бути:
від перехресть магістральних вулиць загальноміського та
районного значення (від межі проїзної частини) 100м
від перехресть вулиць і проїздів місцевого значення
(від межі проїзної частини) 35м
від зони зупинки масового пасажирського транспорту 30м.
Примикання до магістралі загальноміського значення в’їздів-виїздів
допускається тільки до їхніх місцевих проїздів.
Примітка. Транзитний проїзд через територію житлового кварталу до автостоянки
місткістю більш ніж 50 машино-місць не допускається.
Автостоянки повинні проектуватися з твердим покриттям
(асфальтобетонне, бетонне, гравійне, щебеневе) та ухилами в поздовжньому
напрямку осей автомобілів не більше 1% і в поперечному не більше 4%.
Мінімальний ухил призначається залежно від типу покриття з урахуванням
забезпечення поверхневого стоку.
Протипожежні відстані від меж відкритих автостоянок тому числі з
навісом) до будівель і споруд по обслуговуванню автомобілів, промислових
та інших підприємств і будинків повинні прийматися:
а) до виробничих будинків та споруд:
І,ІІ та ІІІ ступенів вогнестійкості з боку стін без прорізів не нормуються
те ж з боку стін з прорізами – не менш 9м
ІУ ступеня вогнестійкості з боку стін без прорізів – не менш 6м
те ж з боку стін з прорізами – не менш 12м
інших ступенів вогнестійкості незалежно від наявності прорізів не менш 15м
б) до адміністративних та побутових будинків:
І, ІІ та ІІІ ступенів вогнестійкості – не менш 9м
інших ступенів вогнестійкості – не менш 15м.