Практична робота №3
Тема 3. Системи паркування на вулицях і дорогах.
Етапи вирішення проблеми тимчасового зберігання автомобілів
характеризуються переважаючими способами паркування в таких місцях:
на магістральних вулицях;
на другорядних (житлових) вулицях;
на спеціальних стоянках поза вулицями;
в багатоповерхових спорудах.
Територія міста може поділятися на 3 зони:
центральну А,
основну Б,
периферійну В з відповідними організаційними заходами.
Проблема стоянок автомобілів має декілька етапів вирішення. На
початкових стадіях автомобілізації основним місцем для короткотермінової
стоянки автомобілів була проїзна частина вулиць. Надалі все більша частина
автомобілів, що стоять, займає позавуличні місця паркування. Небезпека
виникнення конфліктних ситуацій залежить від способів паркування і
характеру стоянок.
Найприродніше місце стоянки й паркування проїзна частина вулиць.
При незначному насиченні вулиць транспортними потоками є значні
можливості розміщувати автомобілі саме таким чином. Але автомобіль, що
стоїть на крайній смузі проїзної частини, стає серйозним джерелом
конфліктних ситуацій через нього автомобілі, що їдуть, мають
перестроюватися, він обмежує видимість.
Із зростанням рівня автомобілізації можливості паркування і стоянок на
вулицях зменшуються. Виникає потреба використовувати з цією метою інші
території. Місця для стоянки необхідні не тільки легковим автомобілям, але й
автобусам і вантажному транспорту. У зв’язку з наявністю автомобілів, що
стоять, кількість конфліктних ситуацій значно збільшується до 20 – 40% від
всієї кількості ДТП. Конфліктні ситуації створюються на окремих ділянках
вулиці також спеціальними автомобілями, що мають пільги на зупинки,
наприклад, таксі.
Основними причинами, що викликають обмеження терміну стоянки є:
необхідність вивільнення проїзних частин вулиць для руху
транспорту;
перевантаження позавуличних стоянок поблизу тротуарів;
забезпечення можливості під’їзду до торговельних, видовищних
закладів тощо;
необхідність періодично вивільняти міські території для
прибирання на них;
недостатня кількість місць стоянок в центрах міст;
відсутність можливості надати розрахункову кількість місць на
стоянці.
В роботі необхідно надати пропозиції щодо розміщення стоянок
легкових таксомоторів в м. Луцьку, при цьому не допускати розміщення
транспортного засобу:
- поставлено на проїзній частині у два і більше рядів;
- розташовано на виділеній смузі для руху громадського маршрутного
транспорту;
- розташовано на позначеній відповідними дорожніми знаками та/або
дорожньою розміткою велодоріжці;
- порушує схему паркування транспортних засобів таким чином, що він
блокує проїзд по двох або більше смугах руху;
- своїм розташуванням робить неможливим рух інших транспортних
засобів або створює перешкоду для руху пішоходів, у тому числі осіб з
інвалідністю на спеціальних засобах пересування та пішоходів із дитячими
колясками;
- перешкоджає руху або роботі снігоприбирального та іншого
технологічного комунального транспорту у разі запровадження
надзвичайного стану або у разі оголошення окремої місцевості зоною
надзвичайної екологічної ситуації;
- на залізничних переїздах;
- на трамвайних коліях;
- на естакадах, мостах, шляхопроводах і під ними, у тунелях;
- на пішохідних переходах і ближче 10 метрів до них з обох боків, крім
випадків зупинки для надання переваги в русі;
- на перехрестях та ближче 10 метрів від краю перехрещуваної проїзної
частини за відсутності на ній пішохідного переходу, за винятком зупинки для
надання переваги в русі та зупинки проти бокового проїзду на Т-подібних
перехрестях, де є суцільна лінія розмітки або розділювальна смуга;
- на проїзній частині, де відстань між суцільною лінією розмітки чи
ротилежним краєм проїзної частини і транспортним засобом, що зупинився,
менше 3 метрів;
- ближче 30 метрів від посадкових майданчиків для зупинки
маршрутних транспортних засобів, а за їх відсутності - ближче 30 метрів від
дорожнього знака такої зупинки з обох боків;
- ближче 10 метрів від позначеного місця виконання дорожніх робіт і в
зоні їх виконання;
- у місцях, де буде неможливим зустрічний роз’їзд або об’їзд
транспортного засобу, що зупинився;
- ближче 10 метрів від виїздів з прилеглих територій і безпосередньо в
місці виїзду.