Практична робота №2
Тема 2. Принципи розрахунків дорожнього одягу.
У роботі необхідно сконструювати і розрахувати один тип дорожнього
одягу жорсткого типу.
Конструкція дорожнього одягу (тип дорожнього одягу, мінімальна
товщина шарів, види матеріалів) приймається на підставі категорії дороги,
дорожньо-кліматичної зони району проектування, грунту робочого шару
земляного полотна, типу місцевості за характером і ступеня зволоження,
відповідно до вимог [7, 8] і величини наведеної інтенсивності впливу
навантаження Nр. Тип покриття дорожнього одягу наведено в завданні до
роботи.
При розрахунку дорожнього одягу в якості розрахункового типу
використовується найбільш важкий автомобіль з систематично звертаються
по дорозі, частка яких становить не менше 10%.
Визначаються характеристики, що відображають інтенсивність впливу
на дорожній одяг рухомого навантаження:
– величина Nр – приведене до розрахункового навантаження
середньодобове (на кінець терміну служби) число проїздів всіх коліс,
розташованих по одному борту розрахункового автомобіля, в межах однієї
смуги проїжджої частини (приведена інтенсивність впливу навантаження),
згідно з [8] визначається за формулою:
, од/добу
де fсм – коефіцієнт, що враховує число смуг руху і розподіл руху по
ним, визначається для першої смуги руху від узбіччя [8];
n – загальне число різних марок транспортних засобів в складі
транспортного потоку (за винятком легкових автомобілів);
Nm – число проїздів на добу в обох напрямках транспортних засобів m-ї
марки (за винятком легкових автомобілів), наведена в завданні до роботи;
Sm сум – сумарний коефіцієнт приведення впливу на дорожній одяг
транспортного засобу m-ї марки до розрахункової навантаженні визначається
по [8]. Допускається приймати значення Sm сум за даними [8] в залежності від
групи розрахункового навантаження «А».
– величина ΣNр – сумарне розрахункове число пикладень
розрахункового навантаження до розрахункової точки на поверхні
конструкції за термін служби: