Практична робота №12
Тема 12. Засоби заспокоєння руху на вулицях і дорогах.
В роботі необхідно вибрати міську вулицю або селищну, на якій
відповідно до [18] запроектувати підвищені пішохідні переходи (можливо
використати дані роботи №7, 8)
Класифікація засобів ЗДР (заспокоєння дорожнього руху)
Засоби ЗДР класифікуються на групи відповідно до застосованого
заходу ЗДР (табл.12.1):
Таблиця 12.1
Класифікація засобів ЗДР
Група, відповідно
до застосованого заходу ЗДР
Назва засобу
Влаштування перешкоди на
проїзній частині
Дорожні пагорби
Підвищені пішохідні переходи
Підвищені перехрестя
Зміна траєкторії руху
Шикани
Міні-кільця
Каналізування потоків
Перекривання перехрестя
Зміна ширини проїзної частини
Чокери
Вставки по осі дороги
Примітка. Наведений перелік не є вичерпним.
Підвищені пішохідні переходи та перехрестя, підвищення проїзної
частини
Підвищені пішохідні переходи та перехрестя застосовують на
ділянках доріг у межах населених пунктів та вулицях:
поблизу дитячих дошкільних навчальних закладів та шкіл;
поблизу місць або зон масового відпочинку;
у житлових зонах.
Підвищені пішохідні переходи та підвищені перехрестя застосовують
на ділянках доріг та вулиць з розрахунковою швидкістю руху, що не
перевищує 50 км/год.
Підвищення проїзної частини може бути застосовано в межах зони
облаштування трам- вайних зупинок (зупинок громадського транспорту, у
випадку виділених смуг для руху автобусів), де маршрутні засоби рухаються
по середині вулиці, а посадкові майданчики розміщені на тротуарах.
Забороняється влаштування підвищених пішохідних переходів та
перехресть, а також під- вищень проїзної частини в місцях, визначених 6.1.3
[18].
Геометричні параметри та загальні вимоги до конструювання
Підвищені пішохідні переходи та перехрестя, підвищення проїзної
частини
Підвищені пішохідні переходи та підвищені перехрестя виконують із
трапецієподібним поперечним профілем.
Висота підвищеного перехрестя або переходу має бути узгоджена з
висотою тротуарів для забезпечення комфортного руху пішоходів, зокрема
маломобільних груп населення. Максимальний поздовжній похил поверхні
спряження між тротуаром та підвищеним перехрестям (підвищеним
пішохідним переходом) становить 60 ‰.
Геометричні параметри підвищеного пішохідного переходу потрібно
брати залежно від обмеження швидкості руху на ділянці дороги відповідно
до таблиці 12.2.
Таблиця 12.2
Геометричні параметри підвищеного пішохідного переходу
Обмеження
швидкості руху,
км/год
Довжина
горизонтального
майданчика L2, м
Довжина
пандуса L1, м
Похил
пандуса*,
i,
50
не менше ніж 4,00
м
2,002,25
35
40
1,752,00
40
30
1,251,50
55
20
1,001,25
65
* На маршрутах руху громадського транспорту та транспорту підрозділів
екстреної допомоги населенню похил пандуса може бути зменшений на 10
з відповідним збільшенням довжини пандуса.
Приклад влаштування підвищеного пішохідного переходу
Рис. 12.1 Підвищені пішохідні переходи