Практична робота №11
Тема 11. Напрямні пристрої та освітлення.
В роботі необхідно вибрати міську вулицю з двома смугами руху, на
якій відповідно до [16] запроектувати острівець безпеки (можливо
використати дані роботи №7, 8)
Острівці напрямні та острівці безпеки
Острівці напрямні та острівці безпеки класифікують за складністю їх
переїзду ТЗ:
а) клас 0 — виділено на проїзній частині розміткою (1.16.1—1.16.3)
згідно з ДСТУ 2587, які ТЗ можуть переїхати без ускладнень;
б) клас 1 — конструктивно підняті над проїзною частиною та
обрамлені бордюром висотою (0,05—0,12) м, які ТЗ можуть переїхати з
незначними труднощами;
в) клас 2 — конструктивно підняті над проїзною частиною і обрамлені
бордюром висотою 0,15 м, які ТЗ важко переїхати;
г) клас 3 — конструктивно підняті над проїзною частиною та обрамлені
бордюром висотою понад 0,15 м або ЦОБ, розташовані на розділювальній
смузі та захищені огородженням першої групи.
Острівці безпеки класифікують також за місцем їх розташування:
а) розташовані на напрямному острівці (ОБ);
б) розташовані на розділювальній смузі (ЦОБ);
в) розташовані на майданчику, який є розширенням тротуару в бік
узбіччя чи проїзної частини дороги (ПОБ).
Умовні познаки острівців напрямних та острівців безпеки мають
складатися зі скороченої назви та класу складності їхнього переїзду ТЗ
відповідно до 6.5.2.3.1 [18]. Наприклад: ОН — 0; ОН — 1; ОН — 2; ОБ — 0;
ОБ — 1; ЦОБ — 3; ПОБ — 2.
Геометричні параметри ОН, ЦОБ, ОБ на автомобільних дорогах
загального користування мають відповідати ДБН В.2.3-4, на вулицях та
дорогах населених пунктів — ДБН В.2.3-5.
Основні параметри ОБ, обрамленого рефюджами на рис. 11.1.