Значення Dн, Dд та р для розрахункових навантажень приймають
згідно з ДБН В.2.3-4.
Урахування характеру навантаження, що діє на дорожній одяг
(короткочасне багаторазове навантаження, статичне навантаження), потрібно
виконувати через прийняття відповідних значень розрахункових
характеристик матеріалів, а також через введення коефіцієнта динамічності
при виборі величини навантаження.
Дорожній одяг автомобільних доріг необхідно розраховувати з
урахуванням складу та перспективної інтенсивності руху, що очікується на
рік служби перед капітальним ремонтом. Строк служби до капітального
ремонту потрібно приймати відповідно до ДБН В.2.3-4.
Інтенсивність руху та коефіцієнти завантаженості вулиць
Сучасні автомобільні дороги повинні забезпечувати можливість
безпечного та швидкісного руху транспортних засобів, що можливо лише
при високих показниках транспортно-експлуатаційного стану автомобільних
доріг і вулиць, що характеризується швидкістю руху, вартістю перевезень,
безпекою та зручністю проїзду, пропускною здатністю та рівнем
завантаженості [4].
Основними характеристиками дорожнього руху є інтенсивність і
швидкість руху, склад та щільність транспортного потоку, рівень зручності
руху.
Склад транспортного потоку визначають відносною кількістю
транспортних засобів різного типу ( легкові автомобілі, легкі, середні та
важкі вантажні автомобілі, автобуси, автопоїзди та тролейбуси і т.д.) .
Швидкість, яка характеризує цільову функцію дорожнього руху,
належить до його основних показників.
Щільність транспортного потоку визначає ступінь насичення руху. Її
оцінюють кількістю транспортних засобів, які знаходяться на одному
кілометрі однієї смуги руху.
Рівень зручності руху - це комплексний показник економічності,
безпеки та комфортності дорожнього руху. Основні характеристики рівня
зручності руху: коефіцієнт завантаження дороги, коефіцієнт швидкості та
коефіцієнт насичення руху.
Коефіцієнт завантаженості рухом визначається за формулою (1.1):
𝑍 = 𝑁
𝑃, (1.1)
де N – інтенсивність руху (існуюча або перспективна), авт./год.;
P – практична або теоретична пропускна здатність, авт./год.
Існуючі методи обліку, інтенсивності, складу руху та оцінки швидкості
можна розподілити на дві групи: перша - оцінка характеристик дорожнього
руху за допомогою спеціальних приладів (контактних, магнітних,
інфрачервоних, радіолокаційних лічильників інтенсивності та складу руху,