Автостоянки з середньою тривалістю зберігання біля будинків і
споруд, які періодично збирають великі маси людей (стадіони, театри,
кіноконцертні зали, ресторани, великі торгові центри) передбачають
розташування автомобілів 2—4 години.
Автостоянки, призначені для короткочасного розміщення автомобілів
біля вокзалів, універсальних магазинів, ринків, спортивних споруд,
передбачають збереження автомобілів близько двох годин.
Останні два типи автостоянок повинні бути загального користування.
Автостоянки - це спеціально обладнані майданчики на території міста.
Як правило, ці майданчики розташовують поза вуличною мережею. Однак
повністю вирішити проблему збереження автомобілів тільки за рахунок
таких стоянок не вдається, оскільки для цього необхідні надто великі площі.
Тому під розміщення автомобілів, як правило, використовують місцеву
вулично-дорожню мережу. В центральній частині міста такі вулиці стають
непридатними для забезпечення руху в кілька смуг і часто на них
спостерігаються затримки або рух тільки по одній смузі.
Найскладніше організувати паркування в центрах міст, що
відрізняються великою концентрацією об’єктів різного призначення, до яких
тяжіє велика кількість відвідувачів, частина яких прибуває на власному
транспорті. В центральних районах живе близько 10 – 15% населення міста.
У зв’язку з тим, що в більшості міст центр співпадає зі старою частиною
міста, яка має щільну історичну забудову і мережу вузьких вулиць,
можливості паркування автомобілів досить обмежені. Крім того, центри
історичних міст приваблюють туристів. В центральній частині міст слід
створювати єдину мережу споруд для розміщення автомобілів, що практично
обслуговує групу закладів.
Конфліктні ситуації, які створюються автомобілями, що стоять, у
містах
Проблема стоянок автомобілів має декілька етапів вирішення. На
початкових стадіях автомобілізації основним місцем для короткотермінової
стоянки автомобілів була проїзна частина вулиць. Надалі все більша частина
автомобілів, що стоять, займає позавуличні місця паркування. Небезпека
виникнення конфліктних ситуацій залежить від способів паркування і
характеру стоянок.
Найприродніше місце стоянки й паркування – проїзна частина вулиць.
При незначному насиченні вулиць транспортними потоками є значні
можливості розміщувати автомобілі саме таким чином. Але автомобіль, що
стоїть на крайній смузі проїзної частини, стає серйозним джерелом
конфліктних ситуацій – через нього автомобілі, що їдуть, мають
перестроюватися, він обмежує видимість.
Із зростанням рівня автомобілізації можливості паркування і стоянок на
вулицях зменшуються. Виникає потреба використовувати з цією метою інші
території. Місця для стоянки необхідні не тільки легковим автомобілям, але й