Огородження першої групи (рисунки Б.1 а)—Б.1 д) додатка Б) [18]
потрібно розташовувати:
а) із зовнішнього боку запобіжної смуги мостів, шляхопроводів,
естакад на відстані не менше ніж 1 м від крайки проїзної частини;
б) на розділювальній смузі:
— шириною менше ніж 6 м (за відсутності перешкод та розташування
проїзних частин протилежних напрямків на спільному земляному полотні) —
по осі розділювальної смуги. Двостороннє огородження може бути зміщено
відносно середини розділювальної смуги з причини влаштування
водовідведення, прокладення підземних комунікацій, влаштування виділеної
смуги для лівого повороту тощо;
— шириною більше ніж 6 м — за наявності на розділювальній смузі
окремих об’єктів небезпеки: опор шляхопроводів, освітлення, консольних
або рамних опор інформаційно-вказівних дорожніх знаків згідно з ДСТУ
4100; у разі розташування проїзних частин протилежних напрямків на
самостійному земляному полотні треба встановлювати односторонні
огородження по краях розділювальної смуги. Лицьову сторону огородження
має бути розташовано на відстані не менше ніж 1 м від крайки проїзної
частини або на рівні зовнішньої крайки укріпленої смуги узбіччя;
в) на узбіччі:
— стійки огородження бар’єрного типу має бути розташовано на
відстані не менше ніж 0,75 м до брівки земляного полотна, огородження
парапетного типу — не менше ніж 0,5 м (огородження парапетного типу
зниженої висоти згідно з ДСТУ Б В.2.3-10 — не менше ніж 0,75 м). Лицьову
сторону огородження бар’єрного типу може бути розташовано від крайки
проїзної частини на відстані не менше ніж 1 м, на рівні лицьової грані
бордюру (за наявності), на рівні зовнішньої крайки укріпленої смуги узбіччя.
Лицьову сторону підошви огородження парапетного типу має бути
розташовано на відстані не менше ніж 1 м до крайки проїзної частини
(рисунок Б.1 в) додатка Б). Лицьову сторону огородження бар’єрного типу
має бути розташовано від брівки земляного полотна на відстані, що на 25 см
менше ніж відстань поперечного прогину балки огородження, огородження
парапетного типу — на відстані 0,5 м (рисунок Б.1 б), Б.1 в) додатка Б);
— за наявності перешкод: опор шляхопроводу та освітлення,
інформаційно-вказівних дорожніх знаків, шумозахисних споруд,
огородження бар’єрного типу треба встановлювати на відстані до перешкоди,
не меншій ніж величина робочої ширини огородження та зазору безпеки (5-
10) см (рисунок Б.1 з) додатка Б), а огородження парапетного типу — 0,5 м
до перешкоди (рисунок Б.1 г) додатка Б). Згідно з 12.7.11 ДБН В.2.3-4
дозволено опори освітлення розміщувати в бетонному огородженні
парапетного типу.
Тип огородження треба вибирати з урахуванням інтенсивності руху та
складу транспортного потоку, геометричних параметрів дороги, ширини
розділювальної смуги та наявних на ній перешкод.