ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 15
Тема: Перетворювачі кодів.
Мета
роботи: розглянути принципи роботи перетворювачів кодів, зокрема
семисегментного індикатора; проаналізувати результати.
1. Теоретичні відомості
Перетворювачем
кодів називають -
Мал. 1.1
Вище
наведено графічну схему семисегментного індикатора. Його особливістю є те, що
кожний із семи наявних індикаторів вимикається при подачі на нього лог.1.
2. Практична частина
Зберігається відповідність
характеристик елементів відповідно схемам.
Під’єднання виводів потрібно
здійснювати ретельно, без розривів. Адже тоді можлива неправильна робота схеми.
Для зручності під’єднань можна застосовувати «крапку». Її встановлення на схемі
у потрібних місцях дає можливість краще проектувати складні вузли.
Таблиця 1.1
8421 |
2421 |
||||||
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
1 |
0 |
0 |
1 |
1 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
1 |
1 |
0 |
1 |
1 |
0 |
1 |
1 |
0 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
0 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
1 |
1 |
0 |
1 |
0 |
0 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Таблиця 1.2
десяткова |
8421 |
Стани
елементів Y1-Y7 |
|||||||||
Х4 |
Х3 |
Х2 |
Х1 |
Y1 |
Y2 |
Y3 |
Y4 |
Y5 |
Y6 |
Y7 |
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
1 |
0 |
0 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
1 |
0 |
3 |
0 |
0 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
1 |
0 |
4 |
0 |
1 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
1 |
1 |
0 |
0 |
5 |
0 |
1 |
0 |
1 |
0 |
1 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
6 |
0 |
1 |
1 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
7 |
0 |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
1 |
1 |
1 |
8 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
9 |
1 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
2.1.
Програма роботи та завдання.
2.1.1. За таблицею істинності
1.1 побудувати перетворювач коду з 8421 в 2421.
2.1.2. Перевірити правильність
роботи схеми. Визначити до якого класу кодів відносять код 2421, а також його
назву.
2.1.3. За таблицею істинності
1.2 побудувати перетворювач двійкового коду в код семисегментного індикатора.
2.1.4. Зафіксувати малюнки, що
демонструють вивід кожної десяткової цифри.
2.1.5. Перевірити правильність
роботи схеми.
2.1.6. У звіт занести усі
схеми та вихідні дані. Відповісти письмово на контрольні пи-тання.