1.
У чому різниця між
поняттями «соціальне
піклування», «соціальне обслуговування», «соціальний супровід», «соціальна
підтримка»?
2.
Як види соціальної
роботи пов’язані між собою?
3.
Назвіть стратегії
соціальної роботи.
4. Дайте визначення поняття «соціальне
обслуговування».
5. Дайте визначення поняття «соціальне піклування».
6. Дайте визначення поняття «соціальне забезпечення».
7. Дайте визначення поняття «соціальна допомога».
8. Дайте визначення поняття «соціальна профілактика».
9. Дайте визначення поняття «соціальна реабілітація».
10. Дайте визначення поняття «соціальне страхування».
11. Дайте визначення поняття «соціальний супровід».
12. Назвіть основні напрямки соціальної роботи.
13. Що таке консолідована система
адресної допомоги та соціальних послуг?
14. У чому полягає сутність діагностичного підходу до професійної соціальної роботи?
15. У чому полягає сутність функціонального підходу до професійної соціальної роботи?
16. Дайте визначення поняття
«теорія соціальної роботи».
17. Чим, на Вашу
думку, викликана різноманітність теорій соціальної роботи?
18. За якими критеріями
здійснюється типологізація теорій соціальної роботи?
19. Розкрийте сутність адаптивно-соціалізаційної теорії соціальної роботи.
20. За якими ознаками
здійснюється класифікація теорій, релевантних до соціальної роботи?
21. Які методи і технології застосовуються у індивідуальній
соціальній роботі?
22. У чому усть
екзистенціальної теорії соціальної роботи?
23. Що таке теорія
кризового втручання?
24. Якими особливостями
характеризується гуманістична теорія соціальної роботи?
25. Які відмінності
між індивідуальною та груповою соціальною роботою?
26. Який терапевтичний
ефект має група?
27. Що таке громада
(община)? Які методи і моделі роботи з громадою Ви можете назвати?
28. Назвіть основні моделі соціальної роботи в Україні.
29. Назвіть основні парадигми у
розвитку вітчизняної соціальної допомоги.
30. Порівняйте поняття
«соціалізація» та «адаптація».
31. Якими законодавчими актами
регулюється соціальна робота в Україні?
32. Назвіть державні соціальні
служби в Україні.
33. Назвіть недержавні соціальні організації
та соціальні служби в Україні.
34. Особливий вид діяльності, здійснюваний
професійно або на громадських засадах, спрямований на надання допомоги, надання
соціальних послуг, як правило, у зв’язку з важкою життєвою ситуацією, - це:
а)
соціальна робота; б)
альтруїзм; в) філантропія; г) соціальна підтримка; д) соціальне забезпечення.
35.. Об’єктом соціальної роботи є:
а)
діяльність соціального працівника; б) індивіди, сім’ї і групи, що
знаходяться у складній життєвій ситуації; в) соціальний працівник; г) психолог;
д) юрист.
36. Суб’єктами соціальної роботи в сучасних умовах виступають:
а) соціальні працівники;
б) громадські та благодійні організації, люди, які потребують допомоги;
в) організації, установи, соціальні інститути суспільства, громадські та благодійні організації, фахівці з соціальної роботи, соціальні працівники, волонтери, ті, хто здійснює підготовку кадрів для соціальної сфери;
г) юридичні установи;
д) індивіди, сім’ї і групи, що знаходяться
у складній життєвій ситуації;
37. Які загальнонаукові теоретичні методи
використовуються в соціальній роботі?
а)
метод аналізу та синтезу;
б) метод індукції і дедукції;
в) метод сходження від простого до
складного;
г) єдність якісного і кількісного аналізу;
д) всі вищевикладені методи.
38. Функції фахівця із соціальної роботи:
а)
аналітична; б) діагностична; в) системно-моделююча; г) дієво-практична;
д) організаторська; е) всі вищеназвані.
39. До професійних ролей фахівця з
соціальної роботи НЕ НАЛЕЖИТЬ:
а)
роль «вчителя»; б) роль «помічника»; в) роль «адвоката»; г) роль
«практичного психолога»; д) роль «керівника».
40. Хто вперше описав метод індивідуальної
роботи?
а) Аліса Соломон; б) Зигмунд.
Фрейд; в) Мері Річмонд; г) Хелен
Перлман.
41. Хто є автором роботи «Соціальні
діагнози»?
а)
Джейн Адамс; б) Мері Річмонд; в) Еміль
Дюркгейм; г) Зигмунд Фрейд.
42. Хто заклав основи діагностичної школи
соціальної роботи?
а)
Мері Річмонд; б) Джейн Адамс; в) Еміль
Дюркгейм; г) Дж. Тафт.
43. В основу своїх теоретичних побудов
діагностична школа соціальної роботи поставила:
а)
процес взаємодії соціального працівника і клієнта; б) соціальний
діагноз; в) принципи взаємодії; г) методи.
44. В основу своїх теоретичних побудов
функціональна школа соціальної роботи поставила:
а)
процес взаємодії соціального працівника і клієнта; б) соціальний
діагноз; в) принципи;
г) методи.
45. Спосіб діяльності, який
використовується з метою надання клієнту допомоги через передачу групового
досвіду для розвитку її фізичного і духовного потенціалу, формування соціальної
поведінки – це:
а)
індивідуальна соціальна робота; б) психологічна допомога; в) общинна
соціальна робота; г) групова соціальна робота; д) юридична консультація.
46. Безпосередня допомога об’єкту шляхом
особистої взаємодії у процесі його адаптації до нових умов життя – це:
а)
індивідуальна соціальна робота; б) психологічна допомога; в) общинна
соціальна робота; г) групова соціальна робота; д) юридична консультація.
47. Метод, що дозволяє розширити масштаби
соціальної допомоги серед населення міських кварталів, громад (спільнот людей,
добровільно і свідомо розділяють єдині принципи соціального життєустрою)
– це:
а)
індивідуальна соціальна робота; б) психологічна допомога; в) общинна
соціальна робота; г) групова соціальна робота; д) юридична консультація.
48. До парадигм теорій соціальної роботи
НЕ НАЛЕЖИТЬ:
а)
архаїчна парадигма; б) філософська парадигма; в) конфесійна парадигма;
г) державна парадигма; д) професійна парадигма.
49. Пристосування індивіда до умов
соціального середовища, формування адекватної системи відносин із соціальними
об'єктами, рольова пластичність поведінки, інтеграція особистості у соціальні
групи, діяльність щодо освоєння стабільних соціальних умов, прийняття норм і
цінностей нового соціального середовища, форм соціальної взаємодії – це:
а)
соціалізація; б) соціальна реабілітація; в) ресоціалізація;
г) девіація; д) соціальна адаптація.
50. Процес цілеспрямованої діяльності
з індивідом по відновленню втрачених або не набутих в ході соціалізації навичок
і умінь виконання соціальних функцій, відносин і ролей – це:
а)
соціалізація; б) соціальна реабілітація; в) ресоціалізація;
г) девіація; д) соціальна адаптація.
51. Ідеї та
переконання, на які спираються соціальні працівники у процесі прийняття фахових
рішень – це:
а)
методи соціальної роботи; б) теорії соціальної роботи; в) принципи
соціальної роботи; г) цінності соціальної роботи; д) форми соціальної роботи.
52. Метод індивідуальної соціальної
роботи, який пропонує покращання взаємодії людини і навколишнього середовища на
основі позитивного взаємообміну – це:
а)
метод вирішення проблем; б) метод екологічного підходу; в) метод
втручання; г) метод ціннісного орієнтування; д) метод соціальної діагностики.
53. Соціальна робота покликана забезпечити :
а) відповідність
потреб людини і ресурсів соціальних систем, прогнозувати взаємодію людини з її фізичним і соціальним оточенням;
б) покращення фізичного
стану людини;
в) покращення
економічного становища людини;
г) покращення емоційного стану людини;
д) підвищення соціального статусу
людини.
54. Залучення
людей до дій щодо розв’язання соціальних проблем певної вразливої групи чи
громади – це:
а) реабілітація; б) консультування; в) навчання;
г) наставництво; д) активізація – мобілізація.
55. У професійних
відносинах соціальний працівник ставить на перше місце:
а) інтереси і очікування людей при вирішенні
їхніх проблем; б) власні інтереси; в)
інтереси держави; г) інтереси соціальної служби; д) інтереси роботодавців.
56. Превентивна функція соціальної роботи – це:
а) задоволення матеріальних потреб клієнтів; б) запобігання
виникненню життєвих колізій в окремих індивідів і груп ризику; в) розроблення
плану розв’язання проблем; г) задоволення потреб
клієнтів у спілкуванні; д) задоволення потреб
клієнтів у самореалізації.
57. За виконання
соціальної роботи, перед клієнтом і суспільством відповідальність несе:
а) соціальна служба; б) соціальний працівник; в)
психолог-консультант; г) держава; д) педагог.
58. Соціальна
робота, яка спрямована на здійснення системи заходів щодо підтримки умов,
достатніх для забезпечення життєдіяльності соціально незахищених верств
населення з метою подолання життєвих труднощів, збереження, підвищення їх
соціального статусу – це:
а) соціальна адаптація; б) соціальна
профілактика; в) соціальний супровід; г) соціальна реабілітація; д) соціальне
обслуговування.
59. Соціальна
робота, яка спрямована на організацію та впровадження системи заходів щодо
попередження аморальної, протиправної, іншої асоціальної поведінки, виявлення
та запобігання будь-якому негативному впливу та його наслідків на життя і
здоров'я дітей, молоді та сім'ї – це:
а) соціальна адаптація; б) соціальна
профілактика; в) соціальний супровід; г) соціальна реабілітація; д) соціальне
обслуговування.
60. Теорії, у
центрі яких ідея допомоги клієнту шляхом оптимізації його власних зусиль, по
використанню своїх особистісних і соціальних ресурсів для впливу на ситуацію –
це:
а) соціолого-орієнтовані
теорії;
б) теорії соціального адміністрування та планування;
в)
комплексно-орієнтовані теорії;
г) адаптивно-розвиваючі теорії;
д) психолого-орієнтовані
теорії.
61. Теорії соціальної роботи, які концентрують увагу
на соціальному контексті допомоги: соціальних детермінантах виникнення складних
ситуацій, соціальних нормах та патології, соціальному контролі за поведінкою
індивіда – це:
а) соціолого-орієнтовані
теорії;
б) теорії соціального адміністрування та планування;
в)
комплексно-орієнтовані теорії;
г) адаптивно-розвиваючі теорії;
д) психолого-орієнтовані
теорії.
61. Теорії соціальної роботи, які об’єднують
концептуальні підходи декількох гуманітарних наук – соціології, психології,
педагогіки. Таке об’єднання обумовлене складністю та комплексним характером як
об’єктів соціальної роботи так і деяких типових ситуацій допомогти клієнтові –
це:
а) соціолого-орієнтовані
теорії;
б) теорії соціального адміністрування та планування;
в) комплексно-орієнтовані
теорії;
г) адаптивно-розвиваючі теорії;
д) психолого-орієнтовані
теорії.
62. Сукупність
прийомів та засобів впливу на клієнта, соціальну групу, різноманітні заходи для
досягнення мети професійної діяльності, розв'язання соціальних проблем – це:
а) технології соціальної роботи;
б) принципи
соціальної роботи;
в) теорії
соціальної роботи.
г) методи соціальної роботи;
д) форми соціальної роботи.
63. Сукупність
ідей, понять, положень, принципів, які створюють основу конкретних моделей її практики
і технік втручання – це:
а) технології соціальної роботи;
б) принцип
соціальної роботи;
в) теорія
соціальної роботи;
г) метод соціальної роботи;
д) форма соціальної роботи.
65.
Метод, за допомогою якого визначений установою фахівець допомагає персоналу
якнайефективніше виконувати зазначені в посадових інструкціях завдання
відповідно до стандартів роботи – це:
а) нормування; б) аналіз; в) регламентування; г)
супервізія; д) експеримент.
66. Система
принципів і способів організації діяльності соціальних працівників і соціальних
служб, наукові основи побудови системи надання соціальної допомоги тим, хто її
потребує – це:
а) теорія соціальної роботи; б) форми соціальної
роботи; в) принцип соціальної роботи; г) технології соціальної роботи; д)
методологія соціальної роботи.
67. Загальні підходи до
процесу надання допомоги, які були виділені в ході вивчення завдань, що їх
виконують соціальні працівники у своїй щоденній діяльності; система заходів, які застосовують у випадку,
коли клієнт не дає згоди, неспроможний самостійно вирішувати свою проблему –
це:
а) стратегії втручання; б) соціальна
реабілітація; в) соціальна адаптація; г) соціальна профілактика; д) соціальне
обслуговування.
68. Межі
компетенції соціального працівника і професійної дистанції між фахівцем і
клієнтом – це:
а) цінності соціальної роботи; б) етика
соціальної роботи; в) професійні межі соціальної роботи; г) професійне
вигоряння; д) теорії соціальної роботи.
69. Метод
індивідуальної соціальної роботи, який ґрунтується на базовому постулаті психодинамічної концепції, згідно з яким людське життя є
«проблемно-вирішальним процесом» служб – це:
а) метод екологічного підходу;
б) метод вирішення
проблем;
в) метод
втручання;
г) метод ціннісного орієнтування;
д) метод соціальної діагностики.
70. Метод
індивідуальної соціальної роботи, який являє собою сукупність дій для
полегшення сприймання клієнтом актуальних проблем. Визначення стану проблеми і
точного виконання завдань є головними складовими успішного вирішення цієї
проблеми служб – це:
а) метод екологічного підходу; б) метод
вирішення проблем; в) метод втручання; г) метод ціннісного орієнтування; д)
метод соціальної діагностики.
71. Теорія соціальної роботи, що сформувалася навколо
аналітичних побудов екзистенційно-гуманістичної
парадигми служб
– це:
а) адаптивно-соціалізаційна
теорія соціальної роботи;
б) когнітивна
теорія соціальної роботи;
в) теорія
соціального адміністрування та планування соціальної роботи.
г) системна теорія соціальної роботи;
д) рольова теорія соціальної роботи.