ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №2. „ХАРАКТЕРИСТИКА
ХОЛОСТОГО ХОДУ”
Холостий хід є досить характерним режимом роботи автомобільних двигунів. На холостому ході двигун працює при вимушених короткочасних зупинках автомобіля, при переключені передач, під час руху автомобіля накатом з роз'єднаною трансмісією, при прогрівані і т.д.
В умовах інтенсивного міського руху автомобільний двигун може працювати
на холостому ході більш як 60% усього робочого часу. Тому забезпечення
паливної економічності двигуна за цих умов являє значний інтерес. Для визначення показника економічності знімають характеристику холостого
ходу.
Перед випробуванням треба перевірити, чи правильно відрегульовано оберти холостого ходу двигуна. Правильно відрегульований
двигун
повинний стійко працювати на мінімальних обертах холостого ходу не менш як 10 хв, причому зміна швидкості обертання не повинна перевищувати
±5%.
Характеристика холостого ходу являє собою залежність годинної витрати палива від швидкості обертання двигуна, що працює без навантаження. Змінюють швидкість обертання карбюраторних двигунів за допомогою дросельної заслінки. Під час роботи двигуна на мінімально стійкій швидкості обертання дросельна заслінка майже повністю закрита, а тому коефіцієнт наповнення буде найменший (рис. 2.1).
У міру відкривання дросельної заслінки швидкість обертання двигуна збільшується. Разом з цим підвищується коефіцієнт наповнення, досягаючи
найбільшого значення при повністю відкритій дросельній заслінці, тобто
при максимальній швидкості обертання.
Коефіціент надлишку повітря
а в режимі мінімальної швидкості обертання повинний
бути дуже низьким, щоб забезпечити стійку роботу
двигуна. Із збільшенням швидкості обертання (при відкриваннні дросельної заслінки) витрата палива і повітря збільшується майже на однакову величину, тому коефіцієнт надлишку повітря змінюється мало.
Зростання годинної
витрати палива
пояснюється збільшенням швидкості обертання і коефіцієнта наповнення.
У дизельних двигунах швидкість обертання змінюється внаслідок зміни кількості палива, яку подається за цикл. Характер зміни основних показників дизеля під час холостого ходу подано на рис.2.2. Із збільшенням швидкості обертання зростає швидкість руху повітря у впускному тракті дизеля, що призводить до збільшення аеродинамічних втрат і зменшення коефіцієнта наповнення .
Зменшення коефіцієнта надлишку повітря з підвищенням швидкості обертання пояснюється зниженням коефіцієнта наповнення
і
зростанням подачі палива за цикл
. Підвищення годинної витрати палива
пояснюеться збільшенням подачі палива за цикл і швидкості обертання (кількості циклів).
Дані замірів і розрахунків заносяться в таблицю 2.1.
Таблиця
2.1.
№ заміру |
n, |
t, с |
|
|
кг/год |
|
|
1. |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
|
* Значення ,
,
,
розраховуються за формулами, наведеними в лабораторній роботі
№1.
За результатами
випробувань будують характеристику. ( Рис. 2.1. або Рис.2.2. ).
Контрольні
запитання
1.
Дати визначення характеристики холостого ходу.
2.
Сформулювати умови
зняття характеристики холостого ходу .
3.
Яке призначення
характеристики холостого ходу ?
4.
Як зобразити характеристику холостого ходу і пояснити її характер?