Форма № Н - 3.04
__________________Луцький
національний технічний університет________________
(повне найменування вищого навчального закладу)
Кафедра__комп’ютерної інженерії___
ЗАТВЕРДЖУЮ
Завідувач
кафедри____________П.А.Пех
«____»___________2015
року
РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
«Надійність,
контроль, діагностика та експлуатація
комп’ютерних систем і мереж»
шифр і назва навчальної дисципліни
спеціальність:
7.05010201 «Комп’ютерні
системи та мережі»
(шифр і назва напряму підготовки)
(назва
спеціалізації)
Факультет комп’ютерних наук та інформаційних технологій
(назва
факультету)
2015 – 2016 навчальний рік
Робоча
програма з дисципліни «Надійність, контроль, діагностика
та експлуатація комп’ютерних систем і мереж» для студентів, що навчаються за спеціальністю
7.05010201 «Комп’ютерні системи та мережі».
Розробник:
_______Бортник К.Я., к.т.н., доцент кафедри комп’ютерної інженерії
Робочу програму
схвалено на засіданні кафедри комп’ютерної інженерії
Протокол від ____________2015 року
№___
Завідувач кафедри
комп’ютерної інженерії _________________П.А.Пех
Перезатверджено:
Протокол від «____» _____________ 201__ року № ____
Завідувач кафедри комп’ютерної інженерії ___________
Протокол від «____» _____________ 201__ року № ____
Завідувач кафедри комп’ютерної інженерії ___________
Протокол від «____» _____________ 201__ року № ____
Завідувач кафедри комп’ютерної інженерії ___________
Протокол від «____» _____________ 201__ року № ____
Завідувач кафедри комп’ютерної інженерії ___________
Óк.т.н.,ас. Бортник К.Я.
Ó Луцький НТУ, 2015 рік
Найменування показників |
Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень |
Характеристика навчальної дисципліни |
|
денна форма навчання |
заочна форма навчання |
||
Кількість
кредитів – 4,5 |
Галузь знань 0501 – Інформатика і обчислювальна техніка |
За вибором |
|
Модулів – 1 |
Спеціальність (професійне спрямування): комп’ютерні системи та мережі |
Рік підготовки: |
|
Змістових модулів – 1 |
2015/16-й |
2015/16-й |
|
Індивідуальне науково-дослідне завдання – не
передбачено планом |
Семестр |
||
Загальна кількість годин - 135 |
10-й |
12-й |
|
Лекції |
|||
Тижневих годин для денної форми навчання: аудиторних – 1,4 самостійної роботи студента – 3,1 |
Освітньо-кваліфікаційний рівень: спеціаліст |
21 год. |
6 год. |
Практичні, семінарські |
|||
- |
- |
||
Лабораторні |
|||
21год. |
4 год. |
||
Самостійна робота |
|||
93 год. |
125 год. |
||
Індивідуальні завдання:
|
|||
Вид контролю: Е |
Примітка.
Співвідношення кількості годин аудиторних занять до
самостійної і індивідуальної роботи становить:
для денної форми
навчання – 42/93
для заочної форми
навчання – 10/125
2. Мета та завдання
навчальної дисципліни
Метою курсу є оволодіння різноманітними аспектами забезпечення надійності
обчислювальних пристроїв, персональних комп’ютерів (ПК) і комп’ютерних систем,
методами контролю цифрових пристроїв. Особливу увагу приділено методам і
засобам діагностування ПК, програмного забезпечення, від умілого використання
яких значною мірою залежить надійність їх функціювання. Також завданням даного
курсу є висвітлення питань модернізації та експлуатаційного обслуговування
комп’ютерних систем та мереж.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
-
суть і основні елементи
надійності;
-
методи забезпечення
надійності;
-
методи контролю цифрових
пристроїв;
-
методи діагностування
цифрових,мікропроцесорних пристроїв і ПК;
-
апаратні засоби
діагностування цифрових і мікропроцесорних пристроїв;
-
програмні засоби
діагностування персональних комп’ютерів;
-
діагностування
програмного забезпечення;
-
загальні питання
модернізації комп’ютерних систем і мереж;
-
сутність, завдання,
основні параметри експлуатаційного обслуговування.
вміти:
-
визначати інтенсивність
відмов для кожного блоку;
-
розраховувати
ймовірність безвідмовної роботи одного компонента;
-
застосовувати різні
методи для забезпечення більш високої надійності обчислювальної техніки;
-
перевірити об’єкт на
виконання ним робочих функцій;
-
шукати несправні
компоненти і елементи об’єкту діагностування та вказати їхні дефекти;
-
прогнозувати стан
об’єкту на чітко визначений час,коли відомий закон поступової зміни параметрів
об’єкта діагностування;
-
застосовувати
апаратні,програмні або змішані засоби діагностування для визначення місця
прояву несправностей;
-
обирати методи і засоби
оперативного відновлення програмних засобів;
-
проводити модернізацію
окремих блоків для підвищення продуктивності роботи персонального
комп’ютера,систем і мереж;
-
обслуговувати ПК і
комп’ютерні системи.
3. Програма навчальної
дисципліни
Змістовий модуль 1. Надійність, контроль, діагностика та експлуатація
комп’ютерних систем і мереж
Тема 1. Суть і основні елементи теорії надійності. Розподіли ймовірності безвідмовної
роботи
Тема 2. Методи забезпечення надійності
Тема 3. Методи контролю цифрових пристроїв
Тема 4. Методи діагностування цифрових, мікропроцесорних
пристроїв і ПК
Тема 5. Засоби діагностування
цифрових і мікропроцесорних пристроїв
Тема 6. Діагностування програмного забезпечення
Тема 7. Модернізація ПК і комп’ютерних систем
Тема 8. Експлуатаційне обслуговування персональних комп’ютерів,
систем і мереж
3. Структура навчальної дисципліни
Назви змістових
модулів і тем |
Кількість годин |
||||||||||||
денна форма |
Заочна форма |
||||||||||||
усього |
у тому числі |
усього |
у тому числі |
||||||||||
л |
п |
лаб |
інд |
с.р. |
л |
п |
лаб |
інд |
с.р |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
|
Модуль 1 |
|||||||||||||
Змістовий
модуль 1. Надійність, контроль,
діагностика та експлуатація комп’ютерних систем і мереж |
|||||||||||||
Тема 1. Суть і основні елементи теорії надійності. Розподіли
ймовірності безвідмовної роботи |
14 |
2 |
- |
2 |
- |
10 |
15 |
2 |
- |
1 |
- |
12 |
|
Тема 2. Методи забезпечення надійності |
14 |
2 |
- |
2 |
- |
10 |
18 |
2 |
- |
- |
- |
16 |
|
Тема 3. Методи контролю
цифрових пристроїв |
23 |
2 |
- |
2 |
- |
19 |
18 |
1 |
- |
1 |
- |
16 |
|
Тема 4. Методи діагностування
цифрових, мікропроцесорних пристроїв і ПК |
24 |
4 |
- |
4 |
- |
16 |
13 |
1 |
- |
- |
- |
12 |
|
Тема5.Засоби діагностування цифрових і мікропроцесорних
пристроїв |
16 |
3 |
- |
3 |
- |
10 |
19 |
- |
- |
1 |
- |
18 |
|
Тема 6. Діагностування програмного
забезпечення |
18 |
4 |
- |
4 |
- |
10 |
19 |
- |
- |
1 |
- |
18 |
|
Тема 7. Модернізація ПК і комп’ютерних
систем |
12 |
2 |
- |
2 |
- |
8 |
18 |
- |
- |
- |
- |
18 |
|
Тема 8. Експлуатаційне обслуговування
персональних комп’ютерів, систем і мереж |
14 |
2 |
- |
2 |
- |
10 |
15 |
- |
- |
- |
- |
15 |
|
Разом за змістовим модулем 1 |
135 |
21 |
- |
21 |
- |
93 |
135 |
6 |
- |
4 |
- |
125 |
|
5. Теми семінарських занять
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
|
Не передбачені
навчальним планом. |
|
6. Теми практичних занять
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
|
Не передбачені
навчальним планом. |
|
7. Теми лабораторних занять
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
1 |
2 |
3 |
|
10-й семестр Модуль 1 |
|
1 |
Визначення
інтенсивності відмов для кожного блоку об’єкта, розрахувння ймовірості
безвідмовної роботи одного компонента. |
2 |
2 |
Застосування у теорії ймовірністі нормального розподілу та розподілу Вейбула. |
2 |
3 |
Методи
забезпечення надійності відновлювальних об’єктів. |
2 |
4 |
Методи
забезпечення надійності невідновлювальних об’єктів. |
2 |
5 |
Метод
підвищення надійності шляхом включення резервних елементів. |
2 |
6 |
Способи реалізації функційного контролю. |
1 |
7 |
Перевірка працездатності кожного елемента і компонента
структури пристрою за допомогою тестового контролю.Імовірнісний метод
тестового контролю. |
1 |
8 |
Перевірка працездатності кожного елемента і компонента
структури пристрою за допомогою тестового контролю. Застосування сигнатурного
методу тестового контролю. |
2 |
9 |
Технічне діагностування об’єктів. Контроль
працездатності
та діагностичний контроль. |
1 |
10 |
Тестове
структурне діагностування цифрових,мікропроцесорних пристроїв за
послідовної стратегії. |
1 |
11 |
Тестове
покомпонентне діагностування цифрових,мікропроцесорних пристроїв за
послідовної стратегії. |
1 |
12 |
Тестове
комбіноване діагностування цифрових,мікропроцесорних пристроїв за
послідовної стратегії. |
1 |
13 |
Оцінювання і прогнозування надійності програм. |
1 |
14 |
Помилки програмного забезпечення. |
1 |
15 |
Тестування модулів. |
1 |
|
Всього
за 10 семестр |
21 |
|
Разом |
21 |
8. Самостійна робота
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
|
10 семестр Модуль 1 |
|
1 |
Суть і основні елементи теорії надійності. Розподіли
ймовірності безвідмовної роботи |
10 |
2 |
Методи забезпечення надійності |
10 |
3 |
Методи контролю цифрових пристроїв |
18 |
4 |
Методи діагностування цифрових, мікропроцесорних
пристроїв і ПК |
18 |
5 |
Засоби діагностування цифрових і мікропроцесорних
пристроїв |
10 |
6 |
Діагностування програмного забезпечення |
10 |
7 |
Модернізація ПК
і комп’ютерних систем |
7 |
8 |
Експлуатаційне
обслуговування персональних комп’ютерів, систем і мереж |
10 |
|
Всього за 10 семестр |
93 |
|
Разом |
93 |
|
|
|
9. Індивідуальні завдання
9.1. Теми розрахунково-графічних робіт у 10
семестрі наведені у таблиці 9.1.
Таблиця 9.1
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
|
10 семестр Модуль 1 |
|
1 |
РГР №1. Визначення показників
надійності резервованих невідновних систем |
2 |
9.2. У десятому
семестрі курсового проекту не передбачено
10. Методи навчання
1. Метод проблемного
викладу.
2.
Частково-пошуковий, або евристичний, метод.
3. Дослідницький
метод.
11. Методи контролю
Оцінювання якості
контролю знань студентів в умовах організації навчального процесу за кредитною
системою здійснюється шляхом поточного, модульного, підсумкового (семестрового)
контролю та згідно «Положення про кредитно-модульну систему організації
навчального процесу у Луцькому НТУ».
12. Розподіл балів, які отримують студенти
Приклад
для екзамену
Поточне
тестування та самостійна робота |
Підсумковий тест
(екзамен) |
Сума |
|
Змістовий
модуль 1 |
60 |
100 |
|
Лаб. |
МК |
||
40 |
60 |
Шкала оцінювання:
національна та ECTS
Сума балів за всі види навчальної діяльності |
Оцінка ECTS |
Оцінка за національною шкалою |
|
для екзамену |
|
||
90 – 100 |
А |
відмінно |
|
82-89 |
В |
добре |
|
74-81 |
С |
||
64-73 |
D |
задовільно |
|
60-63 |
Е |
||
35-59 |
FX |
незадовільно з можливістю повторного складання |
|
0-34 |
F |
незадовільно з обов’язковим повторним вивченням дисципліни |
|
13. Методичне забезпечення
1. Надійність, контроль,діагностика та
експлуатація комп’ютерних систем та мереж. Методичні вказівки до лабораторних
занять для студентів спеціальності КСМ. / Бортник К.Я. Луцьк ЛНТУ, 2009. – 64
с.
2. Надійність, контроль,діагностика та експлуатація комп’ютерних систем та
мереж. Конспект лекцій для студентів спеціальності КСМ. / Бортник К.Я. Луцьк
ЛНТУ, 2008. – 72 с.
14. Рекомендована література
Базова
1.
Локазюк В.М.,Савченко Ю.Г. Надійність, контроль, діагностика і модернізація ПК: Посібник.- К.:
Видавничий центр ” Академія”, 2004. – 376 с. (Альма-матер)
2.
Локазюк В. М., Поморова О.
В., Домінов А. О. Інтелектуальне діагностування мікропроцесорних пристроїв
та систем: Навч. Посібник для вузів. – К.: „Такі справи”, 2001. – 286 с.
3.
Канер С. и
др. Тестирование
программного обеспечения / Пер с англ. /Сэм Канер, Джек Фолк, Енг Кек Нгуен. –
К.: Издательство, «Диа Софт», 2000. – 544 с.
4. Локазюк В. М. Контроль і діагностування обчислювальних пристроїв та систем: Навч. посібник
для вузів. – Хмельницький: ТУП, 1996. – 175 с.
Допоміжна
15. Інформаційні ресурси
1 http://www.wiley/com/compbooks/fastethernet
2 http://www.gigabit-ethernet.org
3 http://www.microsoft.com/rus
Технічні
засоби навчання
Персональні комп’ютери на базі
процесорів архітектури Pentium
IV (Celeron) і вище, з
розрахунку одна станція – на
одного студента, комп’ютерна мережа.