Запитання для підсумкового контролю

з дисципліни «Маркетинг інновацій»

 

1.          Зміст поняття «інновація». Основні підходи до віднесення категорії «новий товар» до категорії «інновація».

2.          Систематизація існуючих класифікацій інновацій.

3.          Відмінність оцінки продуктових інновацій з позиції виробника і споживача.

4.          Характеристика життєвого циклу інновацій.

5.          Розробка концепції маркетингу інновацій: інтеграція концепції маркетингу в стратегію інноваційного проекту.

6.          Маркетингове дослідження інноваційного проекту: основні завдання, порядок проведення.

7.          Маркетингове дослідження інноваційного проекту: «кабінетні» і «польові» дослідження, інформаційне забезпечення.

8.          Розробка стратегій інноваційного проекту: основні маркетингові аспекти (географічний аспекти, цільова позиція, зв’язки «продукт-ринок», конкуренція і розвиток ринку).

9.          Оперативні аспекти концепції маркетингу інновацій: визначення маркетингового комплексу.

10.     Маркетингове забезпечення товарної інноваційної політики: принципи маркетингу, особливості інновації як товару, різні аспекти інноваційного маркетингу.

11.     Сутність і характеристика стратегій «протягування інновацій» і «пристосування інновацій».

12.     Основні товарні характеристики, що впливають на споживчу реакцію на товар-новинку.

13.     Класифікація споживачів стосовно їх новаторства.

14.     Чинники маркетингового середовища, що впливають на інноваційну діяльність підприємств (сили трьох «К»).

15.     Систематизація факторів успіху чи неуспіху нововведення.

16.     Основні завдання планування нового продукту та чинники, що впливають на організацію інноваційного процесу.

17.     Поняття та класифікаційні ознаки нового товару.

18.     Інформаційне забезпечення створення наукомісткої та високотехнічної продукції. Досвід промислово розвинутих країн.

19.     Етапи планування нового продукту.

20.     Оцінювання ринкових перспектив інноваційного продукту.

21.     Сутність та значення функціонально-вартісного аналізу в маркетинговій діяльності. Критерії економічної раціональності інноваційних рішень.

22.     Завдання та принципи функціонально-вартісного аналізу. Класифікаційні ознаки функцій вибору.

23.     Етапи процесу функціонально-вартісного аналізу.

24.     Форми і процедури функціонально-вартісного аналізу.

25.     Маркетингове забезпечення якості продуктових інновацій: сутність та рівні якості інновацій.

26.     Маркетингове забезпечення якості продуктових інновацій: якість інновацій у промисловому маркетингу з точки зору організації-споживача та з точки зору виробника.

27.     Зміст поняття «конкурентоспроможність продукції». Параметри оцінки конкурентоспроможності продукції.

28.     Методика оцінки конкурентоспроможності продукції. Шкала оцінювання перспективності товарів за інтегральним показником конкурентоспроможності.

29.     Роль технічної естетики та ергономіки в підвищенні конкурентоспроможності нового товару.

30.     Дизайн нового товару, об’єкти та програми. Основні комплексні показники естетичності виробу.

31.     Ергономічні вимоги до нового товару.

32.     Соціологічні фактори оцінки й вибору нововведень.

33.     Фактори ділового ризику для оцінки й вибору нововведень.

34.     Фактори аналізу попиту для оцінки й вибору нововведень.

35.     Фактори визнання на ринку для оцінки й вибору нововведень.

36.     Фактори конкуренції для оцінки й вибору нововведень.

37.     Аналіз беззбитковості при визначенні комерційного потенціалу інновацій.

38.     Сутність, стадії та напрямки проектного аналізу інноваційної форми інвестицій.

39.     Основні аспекти, які необхідно враховувати в процесі аналізу інноваційних проектів.

40.     Оцінка ефективності інноваційних проектів.